وقتی از دادن وکالت بلاعزل به کسی پشیمان شدیم، تکلیف چیست؟

16:59 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۰۲۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکار‌ها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.

 پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره نحوه تغییر در وکیل بلاعزل این است:

با سلام من وبرادرم از طرف مادرم که سال 92 فوت کردن اموالی ارث میبریم که یکی از آنها یک چهارم مغازه ای هست که پدرم قبل از فوت ایشان به نامشان زده است. به همین خاطر من وبرادرم به پدر وکالت داده ایم که اگر ایشان صلاح دانستند برای خود سند بزنند و پدرم با این وکالت قسمتی از کارخانه ای که از پدر بزرگم به مادرم ارث میرسد را به نام دایی بزرگم وکالت بلاعزل داده اند .البته با رضایت و اطلاع خودمان. حالا سر پرداخت سهم مادرم از کارخانه به مشکل خورده ایم و دایی ها زدن زیرش. البته به خاطر پرداخت نشدن مالیات ارث نتوانسته اند سند بزنند . آیا می شود وکالت بلاعزل را باطل کرد؟ ما برای گرفتن سهم ارث کارخانه باید چه کار کنیم؟ 

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:

با توجه به ماهیت وکالت بلاعزل امکان عزل ایشان نمی باشد؛ اما در صورتیکه حق ضم وکیل(اضافه کردن وکیل جدید در مورد همان موضوع) از موکل سلب نشده باشد؛ می توانید با مراجعه به دفترخانه اقدام به ضم وکیل(انتصاب وکیل جدید برای همان موضوع) بنمایید. در اینصورت دایی شما صرفاً به همراه آن وکیلِ جدید می تواند اقدام به تنظیم سند رسمی به نام خود کند.از طرفی می توانید اقدام به مطالبه ثمن نمایید و در صورت امتناع اقدام به طرح دعوی به طرفیت منتقل الیه نمایید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *