استقبال ویژه از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم/ تعویض چادر مشکی کهنه با چادر جدید در رویداد بزرگ قرآنی کشور

9:30 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۹۷۱
تعویض چادر مشکی کهنه با چادر جدید و استقبال ویژه از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم از رویدادهای مهم‌ترین رویداد بزرگ قرآنی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، از اتفاق‌های ویژه و درخور توجه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توجه ویژه به بخش عفاف و حجاب و استقبال بازدیدکنندگان از این بخش است.

بخش عفاف و حجاب از بخش‌های ویژه فروشگاهی است که هر سال با استقبال بهتری نسبت به سال گذشته رو به رو می‌شود و تجربه ایجاد چنین بخشی در نمایشگاه قرآن کریم نشانگر آن است که این رویداد بزرگ قرآنی همواره گام هایی را رو به جلو برداشته است.

نمایشگاه قرآن کریم

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است جهت توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و با معرفی آثار مناسب در این حوزه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است.

یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی کمیته عفاف و حجاب که در رواق غربی مصلی امام خمینی انجام می‌شود؛ کارهای اجرایی و اجرای طرح ملی است. مسئولان در این بخش از کارهای تبلیغی و ترویجی غافل نبوده اند و شاهد اجرا و عملیاتی کردن دو طرح ملی به نام طرح ملی نذر حجاب، تعویض چادر مشکی کهنه با چادر مشکی جدید هستیم چنانکه مراجعه کننده دو انتخاب دارند که می‌توانند چادر دانشجویی که تغییراتی در آن داده شده است تحت عنوان "طرح فردوس" را دریافت کند یا می‌توانند در ازای پرداخت مابه تفاوت یک قواره پارچه چادری از همان جنس را تهیه کنند و مبلغی که در هر دو صورت باید پرداخت کند ٤٩ هزارتومان است و روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ بازدیدکننده در این بخش برای تعویض چادر مراجعه می‌کنند.

تکرار این طرح در خصوص چادرهای نماز نیز انجام می‌شود چنانکه در قسمت دیگری از رواق غربی مراجعه کنندگان چادرهای مستعمل نماز را به غرفه داده و در ازای پرداخت ١٢٥٠٠ هزارتومان چادرهای نماز جدید دریافت می‌کنند.

نمایشگاه قرآن کریم

دریافت چادرهای مستعمل در نمایشگاه قرآن، حرکتی نمادین است و هیچ کاربرد و استفاده تجاری و تولیدی ندارد و در واقع فقط برای همین حوزه است و در این بخش نیز روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ نفر مراجعه کننده حضور پیدا می‌کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *