برابری ارزش شب قدر با هزار ماه/تقدیر انسان‌ها در شب‌های قدر رقم می‌خورد

14:30 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۹۵۸
یک کارشناس مذهبی با اشاره به برابر بودن ارزش شب قدر با هزار ماه، از رقم خوردن تقدیر انسان‌ها در این شب‌ها سخن گفت.
شب قدرحجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر گفت: شب قدر یکی از شب‌های بسیار ارزشمند در اسلام است و آنچه که درباره شب قدر آمده تاکنون درباره هیچ یک از شب‌های سال نیامده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل زنده شب قدر سوره قدر است و اینکه نشان می‌دهد جایگاه شب قدر نزد خداوند به‌عنوان یک شب بسیار عالی مطرح است به‌گونه‌ای که یک شب از شب‌های قدر برابر با ارزش هزار ماه است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خداوند عبادت افرادی را که در شب قدر شب‌زنده‌داری می‌کنند و احیا می‌گیرند را قبول می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در شب قدر همچنین فرشته رحمت فرود می‌آید و اعمال همه افرادی را که به درگاه خدا روی آورده‌اند را ثبت و ضبط می‌کند  و براساس آنچه در روایت‌ها آمده، پرونده همه افراد در شب قدر رقم می‌خورد و به عرض حضرت ولی‌عصر (عج) و ذات مقدس پروردگار می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی همچنین گفت: تقدیر یک سال انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد و از این جهت شب قدر شب بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود و افرادی که بتوانند در این شب‌ها به عبادت و راز و نیاز با پروردگار بپردازند و از گناهان خود توبه کنند، قدر این شب‌های عزیز را درک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شب قدر در شب‌های 19 ،21 و 23 ماه رمضان قرار گرفته اما اشاره نشده که کدام‌ یک از این شب‌ها شب قدر است اما براساس آنچه در بیشتر روایت‌ها بر آن تأکید شده، شب بیست و سوم ماه رمضان شب قدر است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: گفته شده که پیامبر اکرم (ص) در دهه آخر ماه رمضان بسترشان را جمع می‌کردند و به‌طور کلی به شب‌زنده‌داری و عبادت می‌پرداختند که مبادا شب قدر را از دست بدهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *