با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودروی درحال حرکت چیست؟ /مصرف کولرآبی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید/ تشریح جمله «آتش به اختیار» به روایت حجت الاسلام پناهیان

13:44 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۴۹۶
دریافت پول ازخودپرداز؛ بدون کارت!، ایجاد مشکلات ارتوپدی مادرزادی با مصرف خودسرانه دارو در مادران باردار، «موتور کم‌مصرف» توسط فناوران ایرانی تولید شد، آداب و رسوم عجیب روستایی در اندونزی و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
 خلاق‌تر شدن با استفاده از کلاه‌های الکتریکی
 
ایرنا: محققان دانشگاه کویین مری لندن در این مطالعه متوجه شدند که سرکوب یک ناحیه مغزی که در فکر کردن و استدلال آوردن دخالت دارد به افراد کمک کرد تا برای حل مسائل پیچیده ریاضی به یک روش خلاقانه فکر کنند.
 
درحالیکه این تحقیق نشان می‌دهد که روزی با گذاشتن یک کلاه شارژ شده الکتریکی بر سر می‌توان باهوش‌تر شد، اما محققان تاکید می‌کنند که در حال حاضر این کار ممکن نیست و باید نسبت به ادعاهای شرکت هایی که چنین ابزارهای را می‌فروشند احتیاط کرد.
 
محققان در این مطالعه ۶۰ نفر را که همگی راست دست بودند و ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند به سه گروه تقسیم کردند و جریان الکتریکی را به روش‌های مختلفی از این ناحیه مغزی آن‌ها که مسئول فکر کردن و استدلال آوردن است، عبور دادند؛ بطوریکه در یک گروه جریان الکتریکی را از سمتی عبور دادند که باعث تحریک این منطقه مغزی شد و در گروه دیگر جریان الکتریکی را در جهت خلاف عبور دادند تا باعث سرکوب این منطقه مغزی شود و برای افراد گروه سوم اصلا هیچ جریانی از این ناحیه مغزی آن‌ها عبور ندادند.
 
همچنین مقدار این جریان الکتریکی آنقدر ضعیف بود که هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نکرد، اما بر ذهن افراد مورد مطالعه تاثیر گذاشت.
 
درحالیکه به نظر می‌رسد تحریک بخشی از مغز که مسئول استدلال آوردن است می‌تواند باعث تقویت عملکرد ذهنی افراد شود، اما نتیجه این مطالعه نشان داد که تحریک این منطقه هیچ تاثیری در عملکرد ذهنی ندارد، اما برعکس سرکوب این منطقه که DLPFC نامیده می‌شود موجب تقویت قابل ملاحظه عملکرد ذهنی شد، زیرا باعث شده بود که افراد به گونه متفاوت از معمول فکر کنند.
 
دکتر 'کارولینا برناردی لوفت' از دانشگاه کویین مری لندن گفت: ما مسائل را با استفاده از قوائدی که از تجربه فراگرفته ایم حل می‌کنیم و DLPFC نقش مهمی در خودکار کردن این فرایند دارد.
 
وی افزود: این قائده در بیشتر اوقات درست عمل می‌کند، اما زمانی که با مسائل جدیدی روبه رو می‌شویم که به شیوه جدید فکر کردن نیاز دارد با شکست روبه رو می‌شود. برای شکستن این تثبیت ذهنی لازم است قوانینی را که فراگرفته ایم ر‌ها کنیم.
 
مقاله‌ای در رابطه با این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 

 میزان مصرف کولر آبی و گازی چقدر است؟

ایسنا: تقریبا در اکثر روزهای شش ماهه اول سال (به جز روزهای تعطیل) نقطه اوج مصرف برق بین ساعت‌های ۱۴ تا ۱۵ به ثبت می‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان اندکی میان ساعت‌ها و حتی دقایق نقطه اوج مصرف برق در این روز‌ها وجود دارد که همین موضوع نشانگر آن است که در همان ساعت ها، دمای هوای نیز به اوج خود می‌رسد و این عامل مصرف برق را افزایش می‌دهد.

معاون دفتر مدیریت مصرف برق توانیر در این خصوص می‌گوید: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، مصرف برق بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد. به گفته وی افزایش مصرف برق بین ساعت‌های ۱۱ تا ۱۶ هر روز، نشانگر ورود یک نوع مصرف کننده خاص به شبکه برق است.

 احمدی یزدی، معاون دفتر مدیریت مصرف برق توانیر، انگشت اتهام را به سوی وسایل سرمایشی نشانه می‌رود و با تاکید برآنکه نمی‌توان مشترکان را از داشتن و استفاده وسایل سرمایشی (انوع کولرها، چیلر‌ها و ...) محروم کرد، تصریح می‌کند: نحوه درست استفاده از این نوع وسایل باید توسط مشترکان رعایت شود.

یزدی با بیان این که مشترکان تنها با یک عمل ساده می‌توانند در ساعت‌های گرم روز (۱۱ تا ۱۶ هر روز)، ضمن حفظ رفاه و بهره گیری از باد خنک وسایل سرمایشی، از میزان قبض برق خود نیز بکاهند، می‌گوید: براین اساس دارندگان کولرهای گازی با تنظیم دمای این نوع کولر‌ها بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و دارندگان کولرهای آبی با استفاده از دور کند این نوع وسایل می‌توانند از مصرف برق خود به میزان بسیاری بکاهند و در عین حال مبلغ قبض برق خود را نیز کاهش دهند.

وی با اشاره به این که میزان مصرف برق کولرهای گازی حدود ۴ برابر بیش از کولرهای آبی است، یاداور می‌شود: میزان مصرف برق کولرهای گازی دست دوم (مستهلک) بین ۳ تا ۴ برابر بیشتر از کولرهایی است که به صورت نو خریداری و نصب می‌شود و از این رو مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی دست دوم، مبلغ قبض برق بسیار بیشتری را شاهد خواهند بود.

به گفته معاون دفتر مدیریت مصرف برق، سرعت افزایشی مصرف برق از ساعت ۱۱ شروع و در بین ساعت‌های ۱۴ تا ۱۵ هر روز به اوج خود می‌رسد.

برپایه این گزارش، حدود ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر‌های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می‌کنند. توان کولرهای آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر ۲۰۰۰ وات است.
 
کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده می‌شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است.
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 

دریافت پول ازخودپرداز؛ بدون کارت!
 
تیتر ۲۰: شاید آن هایی که در جریان تحولات بانکی نیستند، وقتی تیتر امروز را ببینند، فکر کنند موضوع گزارش این هفته ما تشریح چند ترفند و یا حربه کلاهبرداری است. یا شاید هم یک عده دیگر که به اصطلاح خودمانی، هشتشان گرو نهشان است، بیشتر خریدهای خود را با پول نقد انجام می‌دهند و به کارت بانکی آن قدر‌ها وابسته نیستند، با دیدن تیتر بالا بگویند: «به ما چه مربوط که چطور می‌شود از خودپرداز بدون کارت پول گرفت؟! این جور چیز‌ها مال از ما بهترونه که سر ظهر یا آخر شب پای خودپرداز‌ها هستند و با یک دو جین کارت بانکی، حساب هاشونو با این و اون صاف میکنن. ما رو که کل حقوق و یارانه علیه السلاممون تا موعد یارانه بعدی تبخیر میشه، چه به این حرف ها؟!»
 
با کمال احترام به این دوستان باید عرض کنیم که اولاً زبانمان لال! مشغول ذمّه اید اگه فکر کنید ما می‌خواهیم راه‌های غیر قانونی رو را بنویسیم. ثانیاً این خود بانک‌ها هستند که این روز‌ها راه به راه خدمات جدیدشان را تبلیغ می‌کنند. البته برایشان بد هم نیست. در این دوران یخ زدگی منابع بانکی، جلب چند مشتری بیشتر واقعاً غنیمت است. ثالثاً این روز‌ها که همه به جای پول، کارت به دست شده اند، شاید این اتفاق برایتان افتاده باشد که مثلاً موقع خرید بیرون از خانه یادتان بیاید کارت بانکی تان در خانه جا مانده است. یا مثلاً شب، دیر وقت شده باشد و پول لازم شده باشید و موقع گرفتن پول از خودپرداز، آن دستگاه کذایی، کارتتان را به بهانه اتمام تاریخ انقضا، از کار انداخته باشد. در این شرایط، چطور می‌توانید در کمترین زمان، از خواهری، برادری، پدر و یا مادر خود پول جور کنید؟ آن هم بدون ویلون و سیلون شدن در خیابان‌های خلوت و بی تاکسی و اتوبوس شب ها؟!

موضوع برداشت بدون پول از خودپرداز‌ها از جمله خدمات نسبتاً جدیدی است که برای این مواقع ضروری به کار می‌آید و لذا لازم است تا هر کدام از ما‌ها نسبت به این خدمات اطلاع پیدا کنیم. در این گزارش، سری به بانک‌ها زده ایم تا جزئیات این موضوع را مشخص کنیم.

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

فرض کنید همانند مثالی که گفته شد، در خیابان، به پول احتیاج پیدا کرده اید و در اطراف شما هم هیچ فرد آشنای دیگری نیست تا از او پول قرض کنید. تنها شمایید و احیاناً چند دستگاه خودپرداز که به فواصل مختلف از شما، وجود دارد.

برای این که بتوانید از خدمات دریافت بدون کارت از خودپرداز‌ها استفاده کنید، لازم است چند کار را انجام دهید.

 ابتدا شما باید دقیقاً متوجه شوید که خودپردازهای در دسترستان متعلق به کدام بانک هستند.

 چرا که اولاً فردی که قرار است از او پول قرض کنید، تنها از طریق خودپرداز بانک خودش می‌تواند پول را به شما برساند. ثانیاً همه بانک‌ها این خدمات را ارائه نمی‌دهند. بررسی میدانی ما نشان می‌دهد که تاکنون بانک هایی از قبیل: ملی، ملت، صادرات، مسکن، اقتصاد نوین، پارسیان، رفاه کارگران و شهر این خدمت را در یکی از سامانه‌های بانکی خود (مانند خودپرداز، همراه بانک، اینترنت بانک و ...) فعال کرده اند و ظاهراً برخی بانک‌های دیگر مثل کشاورزی هم به دنبال ارائه این خدمت هستند.

با فرض دانستن این که چه بانک هایی این خدمت را ارائه می‌دهند و نیز طریق فعال سازی این خدمت، باید با یکی از آشنایان خود که حساب و کارت بانکی یکی از بانک‌های فوق را داشته و خودپرداز آن در اطراف شماست، تماس بگیرید.

 طرف مقابل شما، می‌بایست به یکی از سامانه هایی که در بانک مورد نظر، این خدمت روی آن فعال شده است (مانند خودپرداز، اینترنت بانک، موبایل بانک، کدهای USSD، ...)، مراجعه کند و اقدام به تعریف یک حواله وجه (مجوز برداشت) برای شما کند. سپس این حواله وجه را که شامل یک یا دو سری رمز است، به اطلاع شما می‌رساند. شما هم در پای خودپرداز، با فشردن دکمه سبز رنگ وارد محیط خدمات بدون کارت آن بانک می‌شوید و با وارد کردن رمزهایی که از آشنایتان دریافت کرده اید، می‌توانید حداکثر تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، پول از خودپرداز دریافت کنید. به همین راحتی البته با اندک تغییراتی در جزئیات! در ادامه، به بهانه معرفی هر یک از سه روش عمده تعریف حواله وجه (یعنی خودپرداز، همراه بانک و اینترنت بانک)، نگاهی به جزئیات این خدمت در بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین و مسکن می‌اندازیم.

برداشت پول از خودپرداز بانک صادرات با حواله از همراه بانک

گاهی ممکن است آن آشنای شما که قرار است حواله وجه برای شما ارسال کند، به دلایلی از قبیل: همراه نداشتن کارت بانکی، یا دور بودن از خودپرداز، نتواند با خودپرداز، این کار را برایتان انجام دهد. ممکن است در اینجا این سؤال به ذهن شما مخاطبان برسد که حال چه باید کرد؟

 همانطور که قبلاً گفتیم، این کار از طریق سامانه‌های دیگر از جمله موبایل بانک قابل انجام است.

 از بین ۵ بانکی که اسم بردیم، بانک‌های ملت و صادرات این امکان را روی همراه بانک خود فعال کرده اند. با این تفاسیر، شما می‌بایست از آشنای خود بخواهید که در صورت دسترسی به همراه بانک یکی از این بانک ها، عملیات حواله وجه را برایتان انجام دهد. به عنوان مثال وی با استفاده از همراه بانک صادرات، می‌بایست ابتدا در منوی انتقال وجه، گزینه مجوز برداشت از خودپرداز را انتخاب کند.

 سپس شماره کارت بانکی خود و رمز دوم کارت، مبلغ مورد نیاز تا سقف ۲۰۰ هزار تومان و شماره همراه شما را می‌بایست وارد کند. در این مرحله سیستم بانک، یک کد برداشت ۱۳ رقمی را به شماره همراه شما ارسال می‌کند و از طرف دیگر یک کد تصادفی ۴ رقمی را به آشنای شما می‌دهد که می‌بایست این کد را شخصاً به اطلاع شما برساند.

مرحله برداشت وجه از خودپرداز بانک صادرات تقریباً مشابه قسمت قبل است. شما می‌بایست خود را به خودپرداز بانک صادرات برسانید و با فشردن کلید سبز رنگ، وارد محیط خدمات بدون کارت شوید و گزینه برداشت بدون کارت را انتخاب کنید.

 در این منو، خودپرداز از شما کد ۱۳ رقمی برداشت که خود سیستم به شما ارسال کرده است و همینطور کد ۴ رقمی تصادفی (که از آشنای خود دریافت کرده اید) را می‌خواهد. پس از وارد کردن این کدها، می‌توانید وجه خود را تا سقفی که برایتان حواله شده است، برداشت کنید.

پرس و جوی ما از بانک صادرات، حاکی از این است که رمزهای صادرشده توسط سیستم بانک صادرات، تا ساعت ۲۴ همان روز اعتبار دارد و از طریق آن، شما می‌توانید طی چند مرحله از خودپرداز پول برداشت کنید. ضمن این که این عملیات انتقال وجه در بانک صادرات، هزینه‌ای برای صادرکننده وجه ندارد.

برداشت پول از خودپرداز بانک ملی با حواله از خودپرداز

از بین ۵ بانکی که ما آن‌ها را بررسی کرده ایم، هم اکنون بانک‌های ملی، مسکن و صادرات، امکان تعریف حواله وجه از طریق خودپرداز را فعال کرده اند. در این میان بانک ملی، این خدمت را فقط روی خودپرداز‌ها تعریف کرده است، اما بانک صادرات، علاوه بر خودپرداز، تعریف حواله را با همراه بانک و بانک مسکن نیز این کار را با اینترنت بانک انجام می‌دهد.

اما اگر در آن خیابانی که مثال زدیم، به خودپرداز بانک ملی دسترسی داشتید، می‌بایست با آشنایی که حساب و کارت بانک ملی را دارد، تماس بگیرید و از او بخواهید که ارسال حواله وجه را برایتان انجام دهد. اگر او این فرآیند را نمی‌دانست، اینگونه راهنمایی اش کنید: اول از همه از او بخواهید که علاوه بر کارت حساب بانک ملی، کارت یا شماره شناسایی ملی خودش را نیز حتماً همراه داشته باشد. بعد او می‌بایست به خودپرداز مراجعه کرده و پس از وارد کردن کارت و رمز اول آن در خودپرداز، دکمه منوی دریافت وجه را فشار دهد. سپس با انتخاب گزینه «مجوز برداشت به شخص دیگر» ابتدا کد شناسایی ملی خود را وارد کرده و سپس مبلغی را که می‌خواهد برای شما ارسال کند تعیین کند. سقف این مبلغ، ۲۰۰ هزار تومان است. پس از انجام این مراحل، خودپرداز، رسیدی که حاوی یک کد برداشت ۱۳ رقمی است به او تحویل می‌دهد. حال تنها کاری که او باید انجام دهد این است که این کد برداشت را به همراه کد شناسایی ملی خود، به شما اعلام یا پیامک کند.

باید توجه داشته باشید که این کد برداشت، تنها تا ساعت ۲۴ همان روزی که از دستگاه خودپرداز صادر شده است اعتبار دارد؛ بنابراین گیرنده وجه می‌بایست در اسرع وقت پشت خودپرداز قرار بگیرد و به قسمت منوی خدمات بدون کارت برود. این منو در خودپردازها، معمولاً با فشردن یک یا دو بار کلید سبز رنگ ظاهر می‌شود. پس از آن، دستگاه از شما کد ۱۳ رقمی و نیز کد ملی فردی را که برای شما پول حواله کرده است، می‌خواهد. با وارد کردن هر یک از این کد‌ها و فشردن دکمه «ثبت» یا همان کلید سبزرنگ، منوی انتخاب مبلغ برداشت برای شما ظاهر می‌شود. شما تا سقف مبلغی که طرف مقابل برای شما پول حواله کرده است می‌توانید از خودپرداز، پول برداشت کنید. البته این کار تا چند مرحله هم قابل انجام است.. عملیات صدور حواله وجه با استفاده از خودپرداز در بانک ملی بدون کارمزد است.

برداشت پول از خودپرداز ملت با استفاده از حواله اینترنت بانک.

اما روش دیگر تهیه حواله برداشت بدون کارت از خودپردازها، استفاده از اینترنت بانک هاست که این سرویس هم روی بعضی از سامانه‌های بانکی فعال شده است. از بین بانک هایی که ما بررسی کرده ایم، هم اینک بانک‌های مسکن، اقتصاد نوین و ملت، این خدمات را در بستر اینترنت بانک خود فعال کرده اند و ما به عنوان نمونه، به این خدمت در بانک ملت اشاره می‌کنیم. البته بانک ملت سرویس یادشده را روی سامانه‌های همراه بانک، تلفن بانک و کدبانک (USSD) خود نیز فعال دارد.

با این حال اگر آشنای شما به اینترنت دسترسی دارد، می‌تواند به راحتی برای شما مجوز برداشت بدون کارت بفرستد. برای این کار وی می‌بایست پس از ورود به اینترنت بانک ملت، گزینه خدمات انتقال وجه (حواله) ونیز گزینه صدور حواله برداشت وجه بدون کارت را انتخاب و پس از آن، شماره کارت، مبلغ درخواستی (تا سقف همان ۲۰۰ هزار تومان)، رمز اینترنتی کارت (همان رمزی که هنگام خرید‌های اینترنتی وارد می‌کنیم)، شماره تلفن همراه شما و هم چنین رمز برداشت وجه را وارد کند. رمز برداشت وجه یک عدد ۴ رقمی دلخواه است که می‌بایست او به شما اطلاع دهد. سپس با تایید نهایی وی، سیستم اطلاعات حواله برداشت بدون کارت شامل شماره حواله برداشت (یک کد ۱۶ رقمی) و تاریخ انقضای آن را به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌کند. البته همزمان کارمزد ۱۵۰۰ تومانی هم از حساب وی کسر می‌شود.

شما در این مرحله ۲ ساعت فرصت دارید تا خود را به خودپرداز بانک ملت برسانید. درآن صورت می‌بایست با انتخاب گزینه خدمات بدون کارت و سپس گزینه برداشت وجه بدون کارت، شماره حواله برداشت وجه بدون کارت (کد ۱۶ رقمی) و رمز ۴ رقمی برداشت را وارد کرده و مبلغ وجه را برداشت کنید. در اینجا باید دقت داشته باشید که تنها یک بار و آن هم دقیقاً به میزان مبلغی که برای شما پول حواله شده است می‌توانید پول برداشت کنید وگرنه با انتخاب هر مبلغ دیگر، خودپرداز پیغام خطا را نمایش می‌دهد.

در پایان این نکته را هم باید اضافه کرد که بعضی از بانک‌ها امکان لغو حواله برداشت پس از صدور را نیز در سیستم خود تعریف کرده اند که از این میان می‌توان به بانک‌های ملت و مسکن اشاره کرد.
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 

ایجاد مشکلات ارتوپدی مادرزادی با مصرف خودسرانه دارو در مادران باردار
 
فارس:  مهران رضوی پور در ارتباط با برگزاری سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی اظهارداشت: این سمینار ویژه متخصصان ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی ترمیم و پلاستیک، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسان ارتز و پروتز و کارشناسان اتاق عمل است و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ارتوپدی در این سمینار ارائه خواهد شد.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این کنگره افزایش آگاهی همکاران در ارتباط با ضایعات نسج نرم و استخوان در ارتوپدی و روش‌های نوین برای درمان آن‌ها است همچنین جایگاه ایران در حوزه ارتوپدی باتوجه به تعداد عمل‌های جدیدی که انجام می‌شود به روز بوده و پیشرفت قابل توجهی دارد.

دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: از شایع‌ترین بیماری در حوزه ارتوپدی تروما‌ها به خاطر حوادث ترافیکی، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی که در طول رشد نوزاد به وجود می‌آید، است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات ارتوپدی تروما است، عنوان کرد: هرچه که بتوانیم فرهنگ عمومی را بالا ببریم، قوانین محکم تر، ایمنی بیشتری و آگاهی بهتر داشته باشیم از آسیب‌ها و مشکلات ترومایی همچون حوادث و تصادفات ترافیکی پیشگیری کنیم تخت‌های بیمارستانی خلوت‌تر شده و همکاران ارتوپدی ما فشار کاری کمتری را دارند.

رضوی پور با بیان اینکه در دوران جنینی یک سری از بیماری‌های ارتوپدی به وجود می‌آید، اضافه کرد: بیشتر اختلالات مادرزادی در هفته ۶ تا ۸ جنینی به وجود می‌آید و ناشی از مصرف داروها، نداشتن اطلاع خانم‌ها از بارداری خود و در معرض اشعه قرار گرفتن مادران باردار است.

وی ادامه داد: در ۳ ماهه اول مادران باردار در مصرف دارو باید دقت داشته باشند و به هیچ عنوان مصرف خودسرانه دارو را نداشته و این مدضوع تحت نظر پزشک باشد.

گفتنی است؛ سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی ۲۲ تیرماه سال جاری با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می‌شود.
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید
 

  «موتور کم‌مصرف» توسط فناوران ایرانی تولید شد/ صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد لیتری در مصرف سوخت

باشگاه خبرنگاران پویا: تولید خودروهای با مصرف پائین، آلایندگی کمتر و البته توانمندی بالاتری که بتواند معایب موتورهای قبلی را نداشته و جایگزین آن‌ها شود، یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی و مهم خودروسازهاست.

کشورمان نیز البته این مورد را به‌صورت جدی مورد توجه قرار داده و به مدد شرکتهای فناور داخلی، با حرکت در این راستا به سوی بومی‌سازی موتورهای خودرو، هم‌گام و هم‌پای استانداردهای جهانی گام برداشته است.

به گفته مجتبی میرسهیل؛ مدیر‌عامل توسعه قوای محرکه تیوان، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو‌ها چالشی جدی است که کشور را بر آن داشت تا ساخت موتورهای خودرو را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی آلایندگی و کیفیت، به دست متخصصان بومی آغاز کند.

 میرسهیل گفت: ساخت موتور کم‌مصرف تک سیلندر مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و با میانگین قدرتی بین ۷۵ تا ۱۲۲ اسب بخار با همکاری و مشارکت قطعه‌سازان بزرگ داخلی، معتبرترین شرکت طراحی موتور دنیا و با تلاش این شرکت فناور داخلی در قالب طرح کلان ملی فناوری و نوآوری آغاز شده و اکنون به ثمر رسیده است.

 بهبود شرایط محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف

مجری طرح کلان ملی طراحی و ساخت خانواده موتور یک لیتری سه سیلندر کم‌مصرف با اشاره به توجه جدی بر تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف همچنین بهبود شرایط محیط زیست با کاهش آلاینده‌های ناشی از خودرو‌ها گفت: نخستین نمونه تجاری این موتور با پشت سر گذاشتن موفق آزمونهای عملکردی، آلایندگی و مصرف سوخت و نیل به اهداف مدنظر طراحی شده است.

این فعال فناور به ثمر نشستن نخستین قرارداد انتقال فناوری بین ایران و اروپا در سفر ستاری به وین اتریش در تیر ماه ۹۴ را دستاوردی منتهی به تحقق این طرح کلان فناور عنوان و اظهار کرد: با تحقق این انتقال فناوری، متخصصان داخلی دانش لازم برای طراحی و ساخت موتورهای با فناوری روز دنیا را در قالب job sharing تعیین شده بین طرف اروپایی و بخش دانش‌بنیان خصوصی داخلی به دست آوردند.

وی به ویژگیهای منحصر به فرد نخستین موتور پرقدرت کم مصرف یورو ۶ ساخت کشورمان اشاره کرد و گفت: این موتور مطابق آخرین فناوری روز دنیا طراحی شده است و تولید آن سبب ایجاد جهش سه دهه‌ای فناوری تولید موتور خودرو در داخل کشور خواهد شد.

کاهش چند هزار درصدی مصرف سوختهای آلاینده

به گفته این فعال فناور متوسط مصرف سوخت این خانواده موتور در بازه ۴. ۵ تا پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با راه‌اندازی خط تولید ۲۵۰ هزار دستگاه در سال به میزان ۱۱ میلیارد لیتر مصرف سوخت در طی ۱۰ سال صرفه‌جویی خواهد شد.

میرسهیل تسهیل و ایجاد زمینه تولید خودروهای هیبریدی در داخل کشور با توجه به روزآمد بودن بودن فناوری موتور یاد شده و لحاظ شدن نیازمندیهای فنی در طراحی را از ویژگیهای این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به سطح آلایندگی موتور یورو ۶ به کارگیری این موتور نقشی اساسی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و بهبود کیفیت هوا در کلانشهر‌ها خواهد داشت.

تأمین تمامی قطعات اصلی موتور (بلوک، سیلندر، شاتون و ...) توسط سازندگان داخلی انجام خواهد شد و تولید موتور در سال اول با ۵۵ درصد ساخت داخل آغاز شده و طی سه سال به ۸۵ درصد خواهد رسید.
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 

آداب و رسوم عجیب روستایی در اندونزی

مردم روستایی دراندونزی اگرفرزندشان قبل ازدرآوردن دندان بمیرد، آن رادرتنه درخت دفن می‌کنند، آن‌ها معتقدند این کار باعث میشودجسم کودک به طبیعت بازگردد..!
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودروی درحال حرکت چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید/ تشریح جمله «آتش به اختیار» به روایت حجت الاسلام پناهیان
 

 مهمترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت:

 ۱ -سوئیچ اینرسی، بخصوص در هنگام ضربه خوردن یا افتادن در دست انداز متداول‌ترین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن خودرو است.

 ۲ -مشکل در رله دوبل
 
 ۳ -کانکتور برق اصلی زیر داشبورد که با گرم شدن شل می‌شود. این اشکال وقتی که دزدگیر نصب می‌شود بروز می‌کند، زیرا کانکتور سمت دزدگیر‌ها غیر استاندارد است و نصاب‌ها هم دقت نمی‌کنند.
 
 ۴ - اشکال در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک
 
 ۵ -مشکل از سوکت بنزین داخل کاپوت (سوکتهای ECU - خودرو ۲۰۶SD)

 ۶ - مشکل از سوکت برق پمپ بنزین جلو پای راننده (۴۰۵)
 
 ۷ -تعویض سنسور اکسیژن بد با جنس بهتر (مشکل متداول در تیبا)
 
 ۸ -کثیفی یا اشکال در استپر موتور (معمولاً با کاهش سرعت یا افزایش ناگهانی شتاب اتفاق می‌افتد.)

 ۹ -مشکل از اتصال باتری
 
 ۱۰ - مشکل از ECU (مشاهده شده با فرمت و برنامه ریزی مجدد هم حل نمی‌شود و نیاز به تعمیر یا تعویض ECU است. عمدتاً ۲۰۶‌های جدید)
 
 ۱۱ - فیوز ۸۰ آمپر اصلی داخل جعبه فیوز داخل کاپوت (تیبا)
 
 ۱۲ -پاره شدن تسمه دینام یا مشکل در هرزگرد دینام (۲۰۶)

 ۱۳ -گشاد بودن جای ۲ فیوز مربوط به سوخت، باید با پیچ گوشتی جای فیوز‌ها تنگ شود. (سمند)
 
 ۱۴ -هوا کشیدن واشر مپ سنسور (سنسور گاز - تندر ۹۰)
 
 ۱۵ -سوختن یا گیرکردن پمپ بنزین
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 
 
 
 پست اینستاگرامی حجت الاسلام پناهیان 
 
حجت الاسلام پناهیان درپست اینستاگرامی خود به تشریح سخن رهبر معظم انقلاب دردیدار با دانشجویان پیرامون جمله « آتش به اختیار» پرداخت.
 
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 
 
 
 
روایت «ایرانی‌های مرتد!» از یک داعشی که ۱۷۰۰ نفر را اعدام کرده است

دفاع پرس: مستند «ایرانی‌های مرتد» ساخته حمید عبدالله‌زاده، روایتگر عملیات گردان النجباء علیه نیروهای داعشی در منطقه‌ای به نام «نباعی» است و در بخشی از آن با یکی از سران داعش که در اجرای حکم اعدام ١٧٠٠ سرباز عراقی دست داشته، مصاحبه‌ای صورت گرفته است و این فرد داعشی، نظر این نیروهای تروریستی را درباره مردم ایران بازگو می‌کند.

حمید عبدالله‌زاده کارگردان «ایرانی‌های مرتد» درباره ساخت این مستند بیان کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که سبب شد به سراغ این سوژه برویم این بود که در ابتدای حضور داعش در منطقه، شبهاتی مطرح می‌شد که چرا ایران باید در کشورهای دیگر از جمله سوریه و عراق هزینه کند و نیرو بفرستد، از همین رو دنبال این بودم که کاری انجام دهم که این شبهه تا حدودی برطرف شود؛ چرا که مردم درک صحیحی از خطر قرار گرفته بیخ گوش کشور نداشتند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به دنبال این بودیم قشری که چنین شبهاتی برای آن‌ها وجود دارد یعنی مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای و جوانان و نوجوانان به ویژه دانشجویان این اثر را ببینند به همین دلیل جذابیت کار برایم مهم بود و برای این که این قضیه برای مخاطب روشن شود، با نیروهای جبهه مقاومت و یکی از نیروهای داعش گفتگو کردیم.

کارگردان مستند «ایرانی‌های مرتد» اظهار کرد: ما در این مستند علاوه بر اینکه با یکی از سرکردگان داعش مصاحبه می‌کنیم شاهد عملیاتی در یکی از مناطق عراق هستیم که این نبرد با فرماندهی شخصی به نام ابواحمد انجام می‌شود. این فرد مدتی در ایران زندگی و بر ضد حزب بعث فعالیت می‌کرده است و اکنون پس از حدود ۲۰ سال باز هم به مبارزه با نیروهای داعشی می‌پردازد که بعضی از آن‌ها از بازماندگان حزب بعث هستند.

وی افزود: حرف ما در این مستند، این است که روشن کنیم هزینه‌ای که در دیگر کشور‌ها از سوی ایران صورت می‌گیرد با هدف ارتقای سطح امنیت ملی کشور است.

عبدالله‌زاده درباره چگونگی گفتگو با یک داعشی عنوان کرد: من از تابستان ۹۳ پیگیر این مساله بودم که اثری در زمینه مقاومت اسلامی و معرفی گروهک تروریستی داعش بسازیم، اما متاسفانه چنین موقعیتی فراهم نمی‌شد تا این که اوایل بهمن ماه توانستیم با گروه النجباء ارتباط برقرار کنیم و به منطقه‌ای در عراق اعزام شویم و کارمان را آغاز کنیم.

وی درباره سوژه این مستند بیان کرد: در مورد عبدالحمید که یکی از نیروهای مطرح داعشی بود، روند تقریبا یک ماهه‌ای طی شد تا توانستیم او را جلوی دوربین بنشانیم. در ابتدا گروه عراقی می‌خواست که آن شخص را تخلیه اطلاعاتی کند به همین دلیل تا حدودی زمان ما صرف این قضیه شد و از طرف دیگر هم جلب اعتماد گروه النجباء برای در اختیار قرار دادن آن نیروی داعشی برای ما مهم بود و مساله مهمتر این بود که اگر آن شخص می‌فهمید که با یک تیم ایرانی طرف است به طور حتم همکاری نمی‌کرد و اطلاعات غلط و نادرستی به ما می‌داد.

این مستندساز ادامه داد: مجبور شدیم لباس نیروهای عراقی را به تن کنیم و نورپردازی صحنه را به گونه‌ای طراحی کنیم که فرد داعشی اسیر شده نتواند افراد پشت دوربین را ببیند. همچنین مترجمی نیز از بچه‌های عراقی که چندین سال است در ایران حضور دارد و به لهجه عراقی تسلط دارد با خود همراه کردیم و سوالات را بر اساس آنچه که می‌خواستیم به آن برسیم طراحی کردیم و او را به عنوان افسر اطلاعاتی گروه جا زدیم و در مقابل آن داعشی قرار دادیم البته نیروهای النجباء نیز کمک کردند تا این شخص به عنوان نیروی امنیتی معرفی شود و در زمان مصاحبه، نیروی داعشی یعنی عبدالحمید تصور می‌کرد که با یک نیروی امنیتی در حال گفتگو است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اثر، مستند بحران بود و امکان دکوپاژ و فوکوس کشی نداشتیم، اما در برخی مواقع خدا کمکمان کرد تا به تصاویر مطلوب برسیم.

عبدالله زاده در بخش دیگری از سخنانش درباره مستندسازی بحران بیان کرد: برخی اعتقاد دارند که در تصویربرداری جنگ نیازی به توجه به کیفیت نیست و همین که با دوربین هندی‌کم نیز تصویربرداری کنید مورد قبول است، در حالی که کیفیت مستند مهم است.

وی در پایان گفت: در مستندسازی بحران، مهم‌ترین مساله سوژه است و نخست باید به سوژه نگاه کرد و در مرتبه بعد، باید مسایل بعدی را در نظر داشته باشیم. 
 
با کلاه‌های الکتریکی خلاق‌تر شوید/علل خاموش شدن موتور خودرو چیست؟ /مصرف کولرگازی بهتر است یا گازی؟ / بدون کارت از دستگاه ATM پول برداشت کنید 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
   
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *