رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان: "فحاشی سیاسی" را کاهش دهیم

23:40 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۳۳۶
ملک ستیز نوشت: نقد می‌تواند مدلل و مستند ارایه شود اما فحاشی چیزی جدا از نقد پنداشته می‌شود، فحاشی به اخلاق سیاست صدمه می‌زند در حالی‌که نقد سازنده فرهنگ سیاسی جامعه را حمایت می‌کند.
کارشناس مسائل سیاسی افغانستان: به گزارش سرویس بین الملل ملک ستیز پژوهشگر ارشد افغانستان در واکنش به الفاظ به کار برده شده علیه تحصن‌کنندگان کابل از سوی نمایندگان پارلمان و گارنیزیون کابل مبنی بر اینکه تحصن کننده‌ها آشوبگر هستند نوشت: فحاشی سیاسی را کاهش دهیم!
 
ستیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: آیا توجه کرده‌اید در این روزها چقدر فحش سیاسی در رسانه‌ها رایج شده است.
 
وی تاکید کرده است که فحش سیاسی بر فرهنگ سیاسی یک ملت تاثیر ناگواری می‌گذارد و سطح اثرگذاری گفتمان‌های ارزشی را پایین می‌آورد.
 
ستیز نوشت: هرقدری که یک سیاست‌مدار فحاش است به همان پیمانه تاثیرگذاری‌اش بر اذهان عامه محدود می‌شود. شاید او با فحاشی توجه را جلب کند اما بر فکرهای پرسش‌گر اثری کم‌تری می‌گذارد.
 
وی همچنین نوشته است: ما واژه‌های متعصب، فاشیست، کثیف، لنده‌غر، دزد، شغال، خایین و جنایت‌کار را به سادگی پیرامون هم‌دیگر استفاده می‌کنیم. اما این‌که جامعه فحاش سیاسی را به‌باور می‌آوریم، بی‌تفاوت هستیم. این کار بر ادبیات سیاسی جامعه ما تاثیر بدی می‌گذارد.
 
ستیز نوشت: نقد می‌تواند مدلل و مستند ارایه شود اما فحاشی چیزی جدا از نقد پنداشته می‌شود، فحاشی به اخلاق سیاست صدمه می‌زند در حالی‌که نقد سازنده فرهنگ سیاسی جامعه را حمایت می‌کند. در بسیاری از جوامع انسانی، فحاشی سیاسی، اتهام پنداشته می‌شود و پیگرد حقوقی می‌طلبد.
 
وی تاکید کرد شاید بهتر باشد به‌جای استفاده رایگان این واژه‌ها آسیب‌هایی‌ را که سبب پیدایش آن‌ها می‌شود شناسایی کنیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *