با این ۷ میوه لاغر شوید/حساسیت و آلرژی از دیدگاه طب سنتی/چگونه جوان‌تر به نظر برسیم؟ /از تزریق روزانه انسولین خلاص می‌شوید!

11:19 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۱۰
پیاده روی در بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان موثر است،برای رفع یبوست در روزه داری ماه رمضان، چه کنیم؟،با این ۷ میوه لاغر شوید،چگونه جوان‌تر به نظر برسیم؟و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
 به گزارش گروه فضای مجازی ،  پیاده روی در بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان موثر است،برای رفع یبوست در روزه داری ماه رمضان، چه کنیم؟،با این ۷ میوه لاغر شوید،چگونه جوان‌تر به نظر برسیم؟و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
 
جزئیات را در ادامه بخوانید ... 
 
 پیاده روی در بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان موثر است
 
ایرنا: مطالعه‌ای که در بزرگترین کنفرانس سرطان جهان ارائه شد، نشان می‌دهد که ورزش تند و سریع پتانسیل روشنی برای بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان دارد.
 
برای این مطالعه حدود ۳۴۰ زن مبتلا به سرطان سینه که برای برداشتن تومور تحت جراحی قرار گرفته بودند، به دو گروه تقسیم شدند.
محققان از یک گروه خواستند که به مدت ۸ ماه از یک برنامه ورزشی پیروی کنند که شامل ۱۸۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط در هفته بود، اما گروه دوم تحت مراقبت‌های درمانی متعارف قرار گرفتند.
 
نتایج این مطالعه در طول ۸ سال پیگیری وضعیت بیماران نشان داد که احتمال مرگ افراد در گروه ورزش در قیاس با گروه دوم به نصف کاهش یافت و آن‌ها با احتمال کمتری در زمینه پیشرفت بیماری مواجه شدند.
 
ساندرا هیز محقق ارشد دانشگاه فناوری کوئینزلند گفت: اکثر زنان گروه نخست پیاده روی را به عنوان متداول‌ترین نوع ورزش خود، با اضافه کردن بعضی تمرینات مقاومتی همچون وزنه انجام دادند.
 
وی افزود: بررسی در مورد سرطان‌های دیگر نیز همچون سرطان روده و پروستات اثر مفید ورزش را نشان داده است.
این مطالعه مقدماتی همچنین موید مجموعه اسناد و مدارک فزاینده‌ای است که نشان می‌دهد ورزش می‌تواند احتمال بقای مبتلایان به سرطان سینه را افزایش دهد.
 
 

برای رفع یبوست در روزه داری ماه رمضان، چه کنیم؟
 
عصرخبر: منصور رضایی متخصص تغذیه با اشاره به مشکلات گوارشی در ماه رمضان اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست است، زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف برخی از فیبر‌ها و مایعات کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبر‌ها و مایعات در روزهای ماه مبارک رمضان، شاهد شیوع بیشتر یبوست در این ماه در بین روزه داران هستیم.

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: افراد اگر می‌خواهند مشکل گوارشی کمتری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی را که همراه با فیبر‌ها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل، از مصرف چای اجتناب کنند. وی ادامه داد:، چون چای به عنوان یک ماده قابض است و احتمال یبوست را افزایش می‌دهد.

البته باید بیاد داشت که در صورت مصرف بیش از اندازه فیبر در مواد غذایی، باید حتما به میزان مصرف آب هم افزوده شود، زیرا گرچه فیبر‌ها در بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند، ولی این پروسه نیازمند حضور آب همراه با فیبر‌ها می‌باشد، ضمن اینکه فیبر‌ها خود جذب آب قابل توجهی دارند.

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: روزه داران، همچنین سعی کنند در بین وعده‌های افطار تا شام و یا تا قبل از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند، زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان می‌کند.
 
 

 مژده به دیابتی ها! از تزریق روزانه انسولین خلاص می‌شوید!

newscientist: افراد بسیاری در جهان که از بیماری دیابت رنج می‌برند ناچارند برای حفظ تعادل سطح گلوکز خون خود روزانه یک یا دو بار انسولین تزریق کنند.

تلاش محققان دانشگاه دوک برای «پیدا کردن مکانیسمی کنترل شده برای آزاد کردن انسولین» بود که نیاز بیماران به تزریق انسولین به ۲ بار در ماه کاهش یابد و رنج تزریق روزانه را از دوش مبتلایان بردارند.

ماده‌ای که محققان در نهایت به آن دست یافتند به این شکل عمل می‌کند که هنگامی که این ماده در پوست تزریق شود به حرارت بدن واکنش نشان داده و یک مخزن ژل مانند را به وجود می‌آورد. این مخزن دارو سپس به آرامی در بدن آزاد شده و حل می‌شود.

نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن است که تن‌ها با یک بار تزریق این ماده روی موش آزمایشگاهی می‌توان سطح قند خون حیوان را تا ۱۰ روز و میمون‌های را تا بیش از ۱۴ روز تنظیم کرد.

تحقیقات بیشتر روی این پلیمر در حال انجام است تا آن را برای آزمایش روی انسان آماده کنند.
 
 

علائم تشخیص آب مروارید
 
بهداشت نیوز: چشم یکی از نعمت‌های خداوندی است که شگفتی‌های زیادی را می‌توان در آن دید. همان‌طور که می‌دانید عدسی چشم که داخل چشم و پشت مردمک و با فاصله کمی از آن قرار گرفته، می‌تواند با تغییری که در تحدبش ایجاد می‌کند، تصاویر را روی شبکیه ثابت نگه دارد.

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، پروتئین‌های داخل عدسی مانند همه جای بدن پیر و فرسوده می‌شوند و فرسودگی آن‌ها به صورت کدرشدن خواهد بود که کدرشدن عدسی را آب مروارید یا کاتاراکت) (Cataract می‌نامیم.

در این مقاله چندین علائم هشدار دهنده بینایی را معرفی میکنیم که از این طریق می‌توانید، عارضه چشمی آب مروارید را تشخیص دهید.

اکثر افراد فکر می‌کنند آب مروارید به خاطر روند افزایش سن و در واقع پیری به وجود می‌آید، اما علل به وجود آمدن آب مروارید بسیار مختلف است. برخی مسایل وجود دارد که منجر به بروز آب مروارید می‌شوند مانند بیماری‌های غددی همچون پاراتیرویید که باعث اختلال کلسیم و فسفر در بدن می‌شود.

همچنین بسیاری از عفونت‌ها، بیماری قند، ضربه به چشم و در آخر که شاید برایتان جالب باشد سیگار کشیدن است. ثابت شده سیگار سم مهلکی است که باعث به وجود آمدن آب مروارید زودرس می‌شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، لازم است اضافه کنیم که در برخی از انواع آب مروارید‌ها عامل ارث دخیل است. یعنی در بچه‌های کوچکی که در بدو تولد به جای شفاف بودن سلول‌های عدسی، چشم‌هایشان کدر هستند و مبتلا به آب مروارید مادرزادی‌اند، این کدورت مانع تشکیل تصویرهای خوب روی شبکیه می‌شود و در نتیجه چشم تنبل می‌شود.

موارد دیگری از آب مروارید هم داریم که به دلایل شغلی ایجاد می‌شود. این نوع آب مروارید را در کسانی می‌بینیم که با منابع انرژی حرارتی شدید مانند کوره‌ها سر و کار دارند یا در شیشه‌گر‌ها که مدام با نور مادون قرمز کار می‌کنند.
علائم ونشانه‌ها

دو بینی یا همان دید دو تایی نشانه آب مروارید است. احساس حساسیت بالا نسبت به نور درخشان، مشاهده سایه‌ای در اطراف نور یا چراغ و مشاهده تصاویر در حالت کدر و تیره و یا به گونه‌ای که فرد احساس می‌کند، چشم‌هایش با یک نوار تار پوشیده شده‌اند.

علاوه بر این‌ها، اگر فردی در دید شبانه و در تاریکی و بدون وجود نور کافی مشکل داشته باشد، رنگ‌ها را نتواند با شفافیت و آشکارا ببیند و یا در تشخیص دادن اشکال و رنگ‌ها در پیش زمینه مشکل داشته باشد، این‌ها همه نشانه‌های آب مروارید هستند که قطعا در صورت احساس هر یک از این مشکلات به ویژه برای مدت طولانی حتما باید به متخصص چشم مراجعه کرد.
پیشگیری

به همین دلیل جهت پیشگیری، توصیه و تاکید ما بر این است که تا می‌توانید سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید. مصرف آب روزانه را بیشتر کنید و حتما ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید. مصرف غذاهای چرب را به حداقل برسانید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و اگر مجبورید در مقابل آفتاب باشید از عینک دودی مناسب و استاندارد و کلاه لبه‌دار که از چشمان شما در مقابل آفتاب محافظت کند استفاده کنید.

با این توصیه‌ها و رعایت آن می‌توانید روند تخریبی و کدر شدن سلول‌های شفاف عدسی را به تعویق بیندازید.
 
 

 چگونه بیماری انگل را درمان کنیم؟

بهداشت نیوز: معمولا محل رشد و تکثیر انگل در معده می‌باشد که ممکن است بعد از مدتی به محل دیگری رفته و سبب ایجاد عفونت در آن محل نیز شوند. در این راستا ما شما را با آسیب‌های عجیبی که این مهمان‌های ناخوانده به بدن‌تان می‌رسانند آشنا می‌کنیم و چند درمان طبیعی برای انگل‌زدایی بدن را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم.
همیشه بیحال هستید؟

خستگی رهای‌تان نمی‌کند؟ اگر مدام خسته و بی‌حوصله‌اید نباید احتمال جان گرفتن انگل‌ها در بدن‌تان را نادیده بگیرید. بی‌حالی یا احساس بی‌تفاوتی مداوم می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلای شما به این مشکل باشد، درحالی‌که اغلب افراد تصور می‌کنند این احساسات به‌خاطر کار زیاد یا ابتلا به کم‌خونی و یا ناهنجاری‌های فعالیت غده تیروئید سراغ‌شان می‌آید.
مدام دل پیچه دارید؟

انگل‌ها به دیواره روده حمله می‌کنند و به همین دلیل باعث ابتلا به انواع مشکلات شکمی می‌شوند. اگر دل‌پیچه دست از سرتان برنمی‌دارد، بعید نیست که دچار انگل شده باشید. شاید در میان عوارضی که به‌خاطر وجود انگل‌ها در بدن ایجاد می‌شود، اغلب افراد تن‌ها با این مشکل آشنا باشند و هنگام دچار شدن به آن، در اولین قدم وجود انگل‌ها را بررسی کنند.
 
زیبایی‌تان در خطر است؟
 
اگزما، جوش و تاول، کهیر، ضایعات و زخم‌ها ازجمله نشانه‌های وجود انگل‌ها هستند و حتی خشکی مداوم پوست هم می‌تواند به‌خاطر حضور این موجودات ایجاد شود. جالب اینجاست که انگل‌ها تن‌ها معده و روده را هدف نمی‌گیرند، بلکه به‌طور مستقیم زیبایی مبتلایان‌شان را هم تهدید می‌کنند.
 
بداخلاقید؟

بدخلقی، مود پایین، مشکلات اضطرابی و حتی نوسان‌های خلقی هم می‌توانند به‌خاطر انگل‌ها ایجاد شده باشند. اگر زیاد عصبانی می‌شوید، فراموش‌کارتر از قبل شده‌اید، همیشه مضطربید و احساس بی‌قراری می‌کنید، باید احتمال وجود آن‌ها را بررسی کنید.
 
روده‌تان تحریک‌پذیر است؟

سندرم روده تحریک‌پذیر که بسیاری از متخصصان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از مشکلات عصبی می‌دانند، می‌تواند به دلیل حضور انگل‌ها ایجاد شده یا شدت بگیرد.
 
بدخوابید؟

اختلالات خواب دلایل بیشماری می‌تواند داشته باشد؛ از مشکلات غددی گرفته تا مشکلات روانپزشکی، همه این‌ها می‌توانند خواب شما را آشفته یا نامنظم کنند. اما این مشکل هم می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های وجود انگل‌ها در بدن شما باشد. اگر بی‌خوابید، دندان‌قروچه می‌کنید یا در طول شب بار‌ها از خواب بیدار می‌شوید و دچار کم خوابی هستید، بعید نیست که به این مشکل دچار شده باشید.
 
بی رویه لاغر میشوید؟

درد‌های عضلانی شما همیشه به‌خاطر حرکت‌های اشتباهی که انجام می‌دهید اتفاق نمی‌افتد. اگر از دردهای عضلانی، درد مفاصل، گرفتگی عضلانی، بی‌حسی دست یا پا، درد ناف، درد قلب و حتی درد آرتروز شکایت دارید، نباید احتمال مبتلا بودن‌تان به انگل را نادیده بگیرید. می‌دانیم تعجب کرده‌اید، اما باید بگوییم که انگل‌ها می‌توانند تک‌تک اعضای بدن‌تان را از کار بیندازند.
 
کم‌خونید؟

مشکلات باروری، درد‌ها و عوارض پیش از‌قاعدگی، عفونت‌های دستگاه ادراری، کیست‌ها و فیبروم، مشکلات قاعدگی، مشکلات پروستات و... هم می‌توانند به علت وجود انگل‌ها ایجاد شوند.

آن‌ها به راحتی به مجاری ادرار، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی حمله می‌کنند و کارکرد این دستگاه‌ها را دچار اختلال جدی و نیازمند درمان می‌کنند. حتی بسیاری از افرادی که آزمایش خون‌شان کم‌خونی را نشان می‌دهد هم می‌توانند به چنین مشکلی دچار باشند.

با سلاح طبیعت به انگل‌ها حمله کنید:
 
هویج بخورید

خوردن هویج یک درمان شناخته شده برای انگل‌های روده به حساب می‌آید. برای هویج‌درمانی کافی است دو عدد از این گیاه را رنده کنید و صبح که معده‌تان خالی است آن را نوش جان کنید.
 
موهیتو بسازید

موهیتو، نوشیدنی پرطرفداری است که از لیمو، نعناع و آب درست شده و می‌تواند داروی خوبی برای درمان انگل‌ها باشد. برای ساختن این داروی طبیعی می‌توانید به یک فنجان چند برگ نعناع اضافه کنید و روی آن کمی لیمو بچکانید. البته تفاوت این موهیتوی دارویی با نوشیدنی‌های محبوب در این است که به جای شکر باید در آن کمی نمک بریزید تا با کمکش انگل‌های معده‌تان را از بین ببرید.
 
نارگیل خام بخورید

پودر نارگیل در میان شیرینی‌دوست‌ها محبوب است، اما اگر می‌خواهید از خواص این میوه برای انگل‌زدایی کمک بگیرید، باید آن تازه مصرف کنید. کافی است نارگیل تازه را رنده و میل کنید تا انگل‌های موجود در معده‌تان را بکشد. اما اگر می‌خواهید از این روش درمانی نتیجه ایده‌آل بگیرید، باید حداقل یک هفته درمان را ادامه دهید.
 
دانه‌های لیمو را دور نریزید

دانه لیمو دور ریختنی نیست. شما می‌توانید آن‌ها را خرد کنید و با کمک‌شان انگل‌هایی که در بدن‌تان خانه کرده‌اند را بکشید. دانه‌های به‌ظاهر بی‌مصرف لیمو که همیشه مراقبید در غذای‌تان نریزند، می‌توانند انگل‌های معده را از بین ببرند. اگر آن‌ها را خرد کنید و همراه یک لیوان آب بنوشید، نیمی از مسیر درمان انگل‌های معده‌تان را جلو رفته‌اید.
 
رب گوجه را فراموش کنید

برای اینکه انگل‌های معده‌تان را از بین ببرید و از ایجاد قارچ و عفونت در بدن‌تان جلوگیری کنید، بهتر است به جای استفاده از رب گوجه آماده، گوجه تازه را جایگزین کنید. گذشته از این، می‌توانید هر روز یک عدد گوجه را نصف کرده و با کمی نمک و فلفل‌سیاه به عنوان یک میوه خوش‌مزه و مقوی میل کنید.

گوجه‌فرنگی خام که در سالادتان می‌ریزید هم داروی خوبی برای محو کردن این انگل‌ها به شمار می‌رود. پس این بار که برای به میوه فروشی رفتید حتما جایی برای گوجه فرنگی در سبد کالای خود قرار دهید.
سیرخام بخورید

بوی بد سیر تن‌ها کسانی که در کنار شما می‌نشینند را آزار نمی‌دهد بوی این گیاه انگل‌های معده را هم کلافه می‌کند و باعث حذف آن‌ها می‌شود. گذشته از این، سیر خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند یک داروی فوق‌العاده برای کشتن میکروب‌ها در بدن باشد. جویدن چند حبه سیر هر روز برای پیشگیری و حذف انگل‌ها راهی بسیار موثر است که با کمکش می‌توانید نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید.
 
سرکه را چاشنی کنید

سرکه نه‌تن‌ها چاشنی خوش‌عطر و بویی است، بلکه می‌تواند یک داروی طبیعی برای حذف انگل‌ها هم باشد، البته اجازه ندهید سرکه تن‌ها به ظرف ترشی شما وارد شود، بلکه آن را چاشنی هر غذایی کنید.

گذشته از این اگر یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید، می‌توانید به خاصیتی که برای کشتن انگل‌های بدن‌تان دارد هم امیدوار شوید. نوشیدن هر روز این معجون می‌تواند برای از بین بردن انگل‌های معده و درمان عفونت‌های شدید معجزه کند.
 
زردچوبه‌دوست شوید

در کمتر خانه ایرانی است که زردچوبه جایی نداشته باشد. این ادویه که خواص دارویی فراوانی دارد، یک ضدانگل طبیعی هم هست. اگر این چاشنی را به‌طور مستقیم به غذاهای‌تان اضافه کنید، می‌توانید نگرانی کمتری برای وجود انگل‌ها داشته باشید، اما اگر جرات مصرف کردن آن به تنهایی را هم داشته باشید. می‌توانید تاثیر بیشتری از خاصیت‌های درمانی این ادویه بگیرید.
 
 

 ۷ میوه برای لاغر شدن
 
جام جم آنلاین: بار‌ها و بار‌ها در همین بخش خودمان گفته ایم که لاغر شدن اصولی دارد. برای کاهش وزن نیازی نیست به خودتان گرسنگی بدهید و زجر بکشید.

کافی است اصول لاغری را یاد بگیرید. یعنی اینکه میزان کالری دریافتی را کاهش دهید، ورزش کنید و در کنار آن از برخی مواد طبیعی لاغرکننده که متابولیسم بدن را تحریک می‌کنند به صورت اصولی بهره ببرید. از بین این مواد طبیعی، میوه‌ها بیشترین اعتبار را دارند.

میوه‌های کم کالری و سرشار از آب و فیبر که بدن را تصفیه کرده و به دفع توکسین‌ها کمک می‌کنند. شما می‌توانید در کنار یک برنامه‌ی غذایی درست و مناسب از این میوه‌ها مصرف کرده و نه تن‌ها به هدف تناسب اندام نزدیکتر شوید بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی خوبی نیز دریافت کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

میوه‌ها ارزش غذایی متفاوتی دارند

اکثر افراد ارزش غذایی همه‌ی میوه‌ها را یکسان می‌دانند. اما برخی از این میوه‌ها همانطور که دنیای رنگارنگی دارند حاوی فیبر‌ها و پکتین بیشتری نیز هستند. این عناصر مغذی به طبیعی‌ترین شکل ممکن باعث تحریک متابولیسم می‌شوند. در نتیجه برخی میوه‌ها کمک بیشتری به کاهش وزن و جذب انرژی بیشتر می‌کنند. کافی است در انتخاب این میوه‌های لاغر کننده دقت کنید. در ادامه‌ی مطلب ۷ میوه‌ی لاغر کننده را بیشتر معرفی می‌کنیم.

گلابی قهرمان فیبر

گلابی میوه‌ی خوشمزه، آبدار و پرطرفداری است که فیبر زیادی در خود جمع کرده است. زمانی که این میوه‌های سرشار از فیبر را میل می‌کنید بدون شک احساس سیری زودهنگامی خواهید کرد که اتفاقاً مدت زیادی طول می‌کشد. در این صورت نیز معده به مدت طولانی تری پر می‌شود و در نتیجه کمتر میل به غذا خوردن پیدا می‌کنید. گلابی همچنین حاوی پتاسیم است. این ماده‌ی معدنی مهم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون شده و قلب را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد. اگر تصمیم گرفته اید وزن کم کنید حتماً گلابی را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

سیب دشمن چربی و اضافه وزن

فرقی نمی‌کند سیب سبز باشد یا قرمز. این میوه‌ی بهشتی نیز برای کاهش وزن فوق العاده است. سیب نه تن‌ها میوه‌ای بسیار خوشمزه است بلکه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بوده و حاوی میزان زیادی فیبر است. اگر قصد دارید لاغر شوید حتماً این میوه را به صورت روزانه میل کنید.

قره قاط یا سیاه گیله منبع آنتی اکسیدان

سیاه گیله که با عنوان قره قاط نیز معروف است شهرت زیادی در میزان آنتی اکسیدان خود دارد. این میوه‌ی کوچک خواص زیادی دارد و از بروز سرطان‌های متعدد پیشگیری می‌کند. قره قاط همچنین برای مقابله با چاقی مفرط و فشار خون بالا مفید است و به خوبی می‌تواند میزان چربی بد خون را پایین بیاورد. این میوه می‌تواند با سلول‌های چربی مقابله کند در نتیجه چربی سوز محسوب شده و به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

موز

موز میوه‌ای سالم و حاوی میزان زیادی فیبر و همچنین پتاسیم است. این میوه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند نیز فوق العاده است. البته نباید در مصرف این میوه دچار افراط شوید، چون قند زیادی دارد و می‌تواند نتیجه‌ی عکس دهد. موز تن‌ها میوه‌ی حاوی ویتامین B۶ بوده و می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند و خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. توصیه می‌کنیم در چهارچوب یک رژیم غذایی مناسب و کم کالری موز را نیز مصرف کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

کیوی قهرمان ویتامین C. و سیرکننده

کیوی جزو میوه‌های سرشار از فیبر است که برای هضم غذا و ایجاد احساس سیری طولانی مدت مؤثر عمل می‌کند. این میوه را منبع ویتامین C. می‌دانند و برای افرای که قصد لاغری دارند بسیار توصیه می‌شود.

گریپ فروت قاتل چربی

گریپ فروت یکی از آن مرکبات مفیدی است که با مازاد چربی مقابله کرده و حاوی کالری بسیار اندکی است. محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف نصف گریپ فروت نیم ساعت قبل از غذا باعث کاهش وزن می‌شود. اگر قصد کاهش وزن دارید حتماً به مصرف روزانه‌ی گریپ فروت فکر کنید.

توت فرنگی مفیدتر از آنچه فکرش را می‌کنید

این میوه‌های کوچک و خوش رنگ در کاهش وزن تأثیر زیادی دارند. چون باعث ترشح هورمون هایی می‌شوند که با تجمع چربی‌ها مقابله کرده و متابولیسم بدن را به کار می‌اندازند. توصیه می‌کنیم که از این میوه بدون افراط و تفریط و در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم و مناسب بهره ببرید. توت فرنگی یک میوه‌ی ضدالتهاب نیز محسوب می‌شود.

نکته‌ی آخر اینکه با مصرف این میوه ها، ویتامین و مواد معدنی خوبی جذب بدنتان می‌شود، زودتر به هدفتان می‌رسید و بسیار از بیماری‌ها از شما دور می‌شود؛ یعنی یک تیر و چندین نشان. توصیه می‌کنیم تا حد امکان از میوه‌های سالم، طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.
 
 

دمنوش‌هایی که قند خونتان را در رمضان تنظیم می‌کند
 
باشگاه خبرنگاران: گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص زیاد آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.

در ماه مبارک رمضان ممکن است میزان قند خون دچار تغییرات بسیاری شود بنابراین مصرف دمنوش هایی از قبیل: گل ختمی، گل پنیرک و ریحان می‌تواند قند خون را تنظیم کند و از فشار‌های ناشی از روزه داری که شامل سر گیجه می‌شود در طول روز بکاهد.

دمنوش گل ختمی

ختمی گیاهی است علفی و چند ساله که از خانواده پنیرکان است و ارتفاع آن به حدود ۲ متر هم می‌رسد.

ساقه این گیاه از کرک‌های ریز که به رنگ خاکستری دیده می‌شود، پوشیده شده است و گل‌های آن به رنگ سفید مایل به قرمز یا ارغوانی است که به صورت دسته‌های سه تایی در اواخر تابستان ظاهر می‌شود.

خواص درمانی

دمنوش گل ختمی سرفه‌های خشک را از بین می‌برد و این دمنوش به عنوان بر طرف کننده یبوست به کار برده می‌شود.

مصرف این گیاه قند خون را تنظیم می‌کند و دم کرده ریشه این گیاه تب را پایین می‌آورد و برای دفع سنگ کلیه نیز مناسب است.

موارد منع مصرف

مصرف همزمان داروهای خوراکی با این گیاه موجب به تاخیر افتادن جذب دارو‌ها می‌شود، همچنین زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف زیاد این دمنوش پرهیز کنند.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید گه به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل می‌توانید کمی آن را با عسل شیرین کنید.

دمنوش گل پنیرک

پنیرک گیاهی علفی است که برگ‌های این گیاه به صورت خودرو و به صورت دندانه دار و دایره‌ای است که گل‌های آن بنفش رنگ و کوچک هستند.

خواص درمانی

دمنوش این گیاه برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی، برطرف کننده تورم دهان و گلو، باز کردن انسداد مجاری کبد و تنظیم قند خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد منع مصرف

افرادی که سابقه آلرژی به گیاهان دارویی دارند باید در مصرف پنیرک احتیاط کنند.

بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که بدن آن‌ها به تغییرات قند خون حساسیت نشان می‌دهند، باید با توجه بیشتری این دمنوش را مصرف کنند.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک قوری بریزید و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش ریحان

دمنوش گیاه ریحان دارای خواص بسیار زیادی است که ما پیشنهاد می‌کنیم این دمنوش را جایگزین چای سیاه کنید.

خواص درمانی

این دمنوش آرامش بخش و نشاط آور، برطرف کننده گلو درد، ضد دل پیچه و مناسب برای قند خون است.

طرز تهیه

چند برگ ریحان را در یک قوری بریزید و آب با درجه ۸۰ را به آن اضافه کنید تا به مدت ۴ الی ۵ دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.
 
 

آنچه با آغاز مصرف ویتامین‌ها در بدن رخ می‌دهد
 
عصرایران: هنگامی که موضوع حفظ یک سبک زندگی سالم مطرح می‌شود، جنبه‌های مختلفی مد نظر قرار می‌گیرند. ورزش منظم، یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی از اجزا اصلی یک سبک زندگی سالم هستند. اما موارد کوچک دیگری مانند مصرف ویتامین‌ها نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

با مصرف ویتامین‌های درست، بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن برای ارائه عملکرد درست را تامین می‌کنید و با شرایطی مانند کمبود انرژی در طول روز مواجه نمی‌شوید. در قرص‌های ویتامین نیروی زیادی نهفته است و آغاز مصرف آن‌ها می‌تواند با تجربه چند تفاوت در بدن همراه باشد، که البته بیشتر آن‌ها مثبت هستند.

در طول روز پر انرژی‌تر خواهید بود

با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن این امکان برای شما فراهم می‌شود تا عملکردی در بالاترین سطح ممکن داشته باشید.

به صورت مختصر حالت تهوع را تجربه می‌کنید

این یکی از عوارض جانبی شایع در میان افرادی است که قرص‌های ویتامین را مصرف می‌کنند، اما حالت تهوع به طور معمول از عوارض جانبی مصرف ویتامین‌ها با معده خالی یا مصرف ویتامین‌های نادرست است. ویتامین‌ها را به جای یک لیوان آب یا یک فنجان قهوه همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید. اگر حالت تهوع از بین نمی‌رود نیز مصرف نوع دیگری را مد نظر قرار دهید.

غذای بیشتری تبدیل به انرژی می‌شود

ویتامین‌ها به سم زدایی بدن و خروج هر آن چه که بدن به آن‌ها نیاز ندارد، کمک می‌کنند و همچنین مواد مغذی بیشتری را از غذای مصرفی شما دریافت کرده و به انرژی خالص تبدیل می‌کنند. البته این به معنای آن نیست که هر آن چه را دوست دارید مصرف کنید و انتظار داشته باشید که ویتامین‌ها آن‌ها را به چیزی خوب تبدیل کنند. شما همچنان باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید.

حافظه کوتاه مدت تقویت می‌شود

مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه ویتامین‌ها می‌تواند به بهبود حافظه کوتاه مدت کمک کند. بر همین اساس، می‌توانید مصرف مولتی ویتامین‌ها را مد نظر قرار دهید، زیرا عملکرد کاری شما را بهبود می‌بخشند.

از عضلاتی قوی‌تر بهره‌مند می‌شوید

ویتامین D. یک ماده مغذی موثر در بهبود قدرت عضلانی است، در نتیجه، با مصرف منظم مکمل‌های درست تمرینات قدرتی شما می‌توانند نتیجه چشمگیری را به همراه داشته باشند. یافتن یک ورزشکار حرفه‌ای که روزانه از ویتامین‌ها استفاده نمی‌کند بسیار دشوار است.

از پوستی سالم‌تر برخوردار خواهید شد

هنگامی که تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن را دریافت کنید، پوست نیز به طور موثرتر روند ترمیم و بازسازی خود را دنبال می‌کند. ویتامین‌های بسیاری مانند C. و E. وجود دارند که نقش آن‌ها در بهبود ظاهر پوست و کمک به حفظ شادابی و جوانی آن ثابت شده اند.
 
 
 
به این دلایل خطرناک نباید ادرار خود را نگه دارید!
 
  Dailysta:اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ادرارتان را برای مدت‌های طولانی نگه می‌دارید به زودی ماهیچه‌های لگنتان ضعیف شده و به تدریج در عملکرد آن دچار اختلال می‌شوید.
 
علاوه بر آن اگر به نگه داشتن طولانی مدت ادرارتان ادامه دهید رفته رفته در ناحیه لگن دچار درد وحشتناکی شده و سیگنال درد استخوان به ناحیه تحتانی شکمتان نیز منتقل می‌شود، اما این پایان آسیب‌های این اقدام ناصحیح نیست.

بی‌اختیاری ادرار در تمامی سنین اتفاق خجالت آور و وحشتناکی است. اگر از بی‌اختیاری ادرار وحشت دارید هرزمانی که احساس کردید نیاز به تخلیه مثانه دارید درنگ نکنید و سریعا از جای خود برخیزید.

هنگامی که مثانه پر می‌شود، دریچه انتهایی مثانه که همیشه بسته است و فقط موقع دفع ادرار باز می‌شود، پیام‌هایی را به مغز ارسال کرده و خبر پر شدن مثانه را اعلام می‌کند. زمانی که این پیام نادیده گرفته شود، بعد از مدتی عملکرد این دریچه دچار اختلال شده و زمان‌هایی که نباید باز شود، باز شده و دفع بی‌اختیاری ادرار صورت می‌گیرد.

عفونت ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار به التهاب مجاری ادراری و جداره مثانه و سپس التهاب کلیه‌ها منجر می‌شود. مطالعات نشان داده است این عارضه بیشتر گریبان گیر خانم‌ها شده، چرا که بیشتر ادرار خود را نگه می‌دارند (به دلیل شکل اندام تناسلی). این دسته از افراد در حین دفع ادرار در ناحیه لگن و زیر شکم خود احساس درد می‌کنند.

سنگ کلیه، ورم مثانه، کیست کلیه و عفونت معده از دیگر خطرات ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار است.
 
 
۱۱ گام سالم بردارید تا جوانتر به نظر برسید!
 
آوای سلامت: می‌توانید ۱۱ راز جوان ماندن را در اینجا دنبال کنید:

پرهیز از خشک کردن مو‌ها با سشوار: کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می‌کشند یا وقتی مو‌ها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می‌دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می‌کنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار می‌تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن مو‌ها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی مو‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا درمان‌های لایه برداری پوست انجام می‌دهند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کرم‌های ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند. پزشکان توصیه می‌کنند زنان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تن‌ها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم‌های آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی‌گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می‌شود. عامل اصلی چین و چروک پوست و ایجاد کک و مک بر روی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراء بنفش است.

استفاده از لوسیون برای دست: پوست پشت دست بسیار نازک و مستعد پیری و چروک شدن است. این در حالی است که استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده پوست دست بخصوص در هوای خشک از بروز چروک‌های زودرس جلوگیری می‌کنند. برخی کرم‌های ضد آفتاب دست نیز از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک روی پوست دست پیشگیری می‌کنند.

اجتناب از غذاهای تیره: داشتن دندان‌های سفید از اولین نشانه‌های سلامتی و جوانی است. از مصرف غذاهای داغ، تیره و چسبنده مانند سس باربیکیو، سس سویا، قهوه، کولا و ... که از مجرمان اصلی ایجاد لکه روی دندان‌ها هستند، اجتناب کنید.

ورزش منظم: ورزش باعث بهبود جریان خون و حفظ سلامت پوست می‌شود. مطالعات دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا نشان داده که انجام ۳۰ دقیقه ورزش منظم در طول روز روند پیری پوست را معکوس می‌کند.

اجتناب از غذاهای شور: استفاده نکردن شما از نمک در پخت غذاها، شور نبودن آن را تضمین نمی‌کند. بسیاری از غذاهای کنسرو شده با سدیم تهیه می‌شوند که می‌تواند موجب حفظ آب در بدن به مدت طولانی شود که درنتیجه آن پوست فرد بخصوص ناحیه دور چشم متورم به نظر می‌رسد.

پرهیز از استفاده طولانی از گوشی‌های هوشمند: با گذشت زمان پایین نگه داشتن سر و استفاده مداوم از تلفن همراه می‌تواند به تدریج منجر به ایجاد چین و چروک در پوست گردن شود.

مصرف کافی پروتئین: برای داشتن موهای شاداب، باید به میزان کافی پروتئین مصرف کنید. اغلب زنان باید روزانه ۴۶ گرم پروتئین مصرف کنند. این میزان پروتئین بخصوص در زنان باردار و شیرده و ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

مصرف کافی سبزیجات: سبزیجات بهترین مسواک برای دندان‌ها هستند. سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج، کاهو، کلم بروکلی، به داشتن دندان‌های سالم کمک می‌کند. ضمنا رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، پوست چهره را نیز جوان‌تر می‌کند.

دوری از اضطراب: استرس منجر به بروز فرایندهای التهابی در پوست می‌شود که می‌تواند حتی منجر به پسوریازیس، آکنه و اگزمای شدید شود. تکنیک‌های تمدد اعصاب به کاهش سطح استرس و جلوگیری از پیرشدن پوست کمک می‌کند. خواب و استراحت کافی نیز به داشتن پوست سالم کمک می‌کند. در طول خواب عمیق بدن مقادیر بیشتری از هورمون استروژن و پروژسترون ترشح می‌کند. این روند یک مکانیسم طبیعی ترمیم پوست است و از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند.

خواب کافی: در طول خواب عمیق، بدن مقادیر بیشتری از هورمون‌های استروژن و پروژسترون تولید می‌کند. این روند منجر به افزایش مکانیسم‌های تعمیر طبیعی پوست می‌شود. این هورمون‌ها همچنین از ابتلا به آکنه جلوگیری می‌کنند.
 
 

آلرژی و حساسیت از دیدگاه طب سنتی

مهمترین علائم الرژی، عبارتند از:التهاب مخاط بینی، ریزش از بینی و چشم، خارش چشم و زکام دهان، عطسه‌های زیاد و سرفه، تنگی نفس، خارش پوست

درمان
 
مصرف بیشتر غذاهای گیاهی بصورت مرتب

هر روز ② تا ③ لیوان شربت عسل و لیموترش تازه بصورت تدریجی میل شود

مصرف ② تا ③ لیوان نکتار سیب که بهترین انتی هیستامین طبیعی میباشد

بهترین و موثرترین روش در بهبود انواع الرژی، عدم استفاده از غذاهای ممنوعه است

عصبی نشدن و نداشتن یبوست در بهبود سریع الرژیهای فصلی بسیار موثر میباشد.

دکتر جمشید خدادادی: متخصص طب سنتی
 
 
 
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 
  
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *