گفتگوی پوتین با سران قطر و مصر درباره اوضاع خاورمیانه

0:36 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۴۵۵
پوتین شامگاه سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با شیخ تمیم به تفصیل در باره اوضاع خاورمیانه به ویژه مشاجره عربستان سعودی و متحدانش با قطر تبادل نظر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ،پوتین شامگاه سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با شیخ تمیم به تفصیل در باره اوضاع خاورمیانه به ویژه مشاجره عربستان سعودی و متحدانش با قطر تبادل نظر کرد.
 
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین بر موضع اصولی روسیه برای حل و فصل اوضاع بحرانی منطقه از راههای سیاسی -دیپلماتیک و مذاکره تاکید کرد.
رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر همچنین در زمینه همکاری های دو کشور نخست در عرصه های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری گفت وگو کردند.
 
دو طرف در ادامه نتایج نشست کمیسیون همکاری های دولتی روسیه و قطر که ماه اوریل گذشته برگزار شد را عالی ارزیابی کردند.
 
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در گفت وگوی تلفنی دیگری نیز با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر در باره بحران پیش آمده در منطقه خاورمیانه بر اثر مشاجره قطر و عربستان سعودی و متحدانش مذاکره و تبادل نظر کرد.
 
دو طرف در ادامه مذاکره تلفنی در باره همکاری های روسیه و مصر هم گفت وگو کردند.
پوتین دیروز نیز در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در باره تنش رو به افزایش عربستان سعودی و قطر مذاکره و تبادل نظر کرد.
 
پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه دوشنبه اعلام کرد: روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت وگوی تلفنی تنش بین قطر و عربستان را کامل بررسی کردند.
دو طرف همچنین از تمامی کشورهای ذینفع دعوت به گفت وگو کردند تا به راه حل لازم دست یابند و آرامش و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس نیز پایدار بماند.
 
در این گفت وگوی تلفنی تصریح شد که بحران شدید در خاورمیانه تلاش های منظم، هماهنگ و همکاری نزدیک جامعه جهانی در امر مبارزه با تهدیدهای تروریستی را می طلبد.
 
عربستان و به دنبال آن بحرین، امارات متحده عربی و مصر روز دوشنبه با اعلام حمایت قطر از تروریسم و افراطی گری، مداخله در امور کشورهای عربی، تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی ها، تمامی روابط خود را با این کشور قطع کردند.
 
قطر همچنین از ائتلاف ضد یمنی که از فروردین 94 با حمله به یمن، مردم این کشور را بمباران و تحت فشار قرار داده است، اخراج شد.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *