چراغ سبز آمریکا برای حمله نظامی عربستان به قطر/ دسیسه خاندان سعودی برای غارت ذخایر پولی قطری‌ها

7:30 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۲۶۹
یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک می‎گوید که قطع روابط دیپلماتیک ریاض با دوحه مقدمه‌ای برای حمله تمام عیار عربستان به قطر است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک اعتقاد دارد که قطع روابط دیپلماتیک ریاض با دوحه مقدمه‌ای برای حمله تمام عیار عربستان به قطر است.

قطر

علی الاحمد مدیر و بنیانگذار «مؤسسه امور خلیج فارس» مدعی است براساس اطلاعاتی که از تحرکات نظامی عربستان در مرزهای قطر دریافت کرده نیروهای نظامی عربستان در حال تدارک یک حمله تمام عیار به قطر هستند.



حمله نظامی به قطر

این تحلیلگر سیاسی ضمن هشدار نسبت به اینکه حمله نظامی عربستان به قطر زودتر از آن‌چه که فکر کنیم رخ خواهد داد درباره  پایه واساس این تحلیل خود می‌افزاید: توجه به میزان حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن معیار خوبی است... اگر این حملات در روز‌ها و هفته‌های آینده متوقف یا شمار آن‌ها تا حد چشمگیری کاهش یابد، نشان‌دهنده این است که عربستان در حال تجمیع نیروهای نظامی خود برای یک حمله ناگهانی به کشور قطر است.

امیر قطر


علی‌الاحمد همچنین می‌افزاید که من اطلاع دقیق دارم که دونالد ترامپ به مقامات سعودی گفته که هیچ مخالفتی با حمله نظامی عربستان به قطر ندارد؛ و با تأکید بر پشتیبانی مصر، امارات و بحرین از حمله نظامی عربستان به قطر درباره اهداف سعودی‌ها از حمله نظامی به قطر می‌گوید: عربستان دو هدف دارد، نخست عربستان تلاش می‌کند که قطر را تحت قیمومیت خود بکشاند، یعنی یک رابطه ارباب-بردگی، و دوم اینکه عربستان چشم طمع به ذخایر عظیم پولی قطر دارد و با قصد دارد با حمله نظامی آن‌ها را به دست آورد.

حمله نظامی به قطر

علی‌الاحمد در ادامه استدلال خود برای توجیه حمله نظامی عربستان به قطر ضمن اشاره به اینکه بنیاد پادشاهی عربستان بر غارت و چپاول قرار گرفته تصریح می‌کند: دونالد ترامپ خیلی روشن به مقامات سعودی گفته که برای حفظ امنیت‌شان در منطقه باید پول بیشتری به آمریکا بپردازند، در حال حاضر خاندان سعودی ذخیره پولی چندانی ندارند و فشارهای مالی آمریکا بر آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.



سراج
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
سلام - چرا نظرم قابل انتشار است مگه خداي نكرده مرتكب توهين يا ناسزايي گويي شدم؟؟ اين راه شما يه كاپيتالاسيون ملي است!
علی
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
انگلیس و ایران مانع این کارمیشوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *