طرح کودتای نظامی عربستان و مصر برای سرنگونی امیر قطر

9:37 - 16 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۱۴۱
پایگاه دبکا‌فایل در گزارشی به بررسی تنش اخیر بین کشورهای عربی پرداخته و از دیدگاه خود چند عامل را عوامل اصلی بروز این درگیری معرفی می‌کند.
قطربه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «دبکافایل» در گزارشی با اشاره به تنش اخیر بین کشورهای عربی نوشت که کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر پیش از اعلام رسمی قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر به این کشور التیماتوم داده بود ند که از مجوعه‌ای از سیاست‎های خود دست بکشد در غیر این‌صورت هدف حمله تحریم‎های گسترده قرار خواهد گرفت.

«دبکافایل» با بیان اینکه تنش بین قطر و کشورهای عربی درست یک هفته پس از سفر دونالد ترامپ به ریاض و نشست مشترک رئیس‌جمهور آمریکا با سران عرب برای ایجاد جبهه‌ای مشترک علیه ایران افزود: واقعه روز دوشنبه جدی‌ترین بحران دیپلماتیک جهان عرب طی سال‎های متمادی است که موجب شکاف عظیمی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس شد.

این گزارش در ادامه به نقل از منابع امنیتی خود می‌افزاید که ملک سلمان، عبدالفتاح السیسی، و شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم امارات پیش از اعلام رسمی قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر به امیر این کشور هشدار داده بودند در صورتی که خواسته‌های آن‌ها برآورده نشود، تحریم‎های گسترده‌ای علیه این کشور اعمال خواهد شد.

پایگاه صهیونیستی دبکا‌فایل در خصوص خواسته‌های سران کشورهای عربی عربستان، امارات، مصر، از قطر مدعی است که این کشور‌ها از قطر خواسته‌اند که هرچه سریعتر تمام همکاری‎های نظامی و اطلاعاتی خود را با ایران در عراق و سوریه قطع کند و از سویی دیگر پشتیبانی از گروه‌های اخوان‌المسلمین و حماس را نیز کنار بگذارد.

دبکافایل همچنین با استناد به منابع امنیتی خود مدعی است که قطع روابط دیپلماتیک و بستن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی به روی قطر تنها بخشی از اقدامات تنبیهی کشورهای مذکور علیه قطر است، اجرای عملیات نظامی در مقیاس کوچک و حتی بررسی طرح کودتا برای سرنگونی خاندان آل ثانی در دستور کار سازمان‎های جاسوسی و امنیتی عربستان، امارات، و مصر قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *