رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش روسیه به گزارشهای دروغین رسانه های غربی/ در نشر اخبار جعلی شرکت نخواهیم کرد

4:12 - 14 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۷۰۹
یروزی در یک جنگ اطلاعاتی نیز غیرممکن است، چون این جنگ مردم عادی را متأثر می سازد و به وضعیتی منجر می شود که مردم را از رسانه های مرسوم دور و به جستجو برای یافتن منابع خبری جایگزین ترغیب می کند
به گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جریان «همایش بین المللی اقتصاد» در شهر سنت پترزبورگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که روسیه در واکنش به گزارشهای دروغین رسانه های غربی، در «جنگ اطلاعاتی» غرب و نشر اخبار جعلی شرکت نخواهد کرد.

این دیپلمات روسیه ضمن مقایسه جنگ اطلاعاتی با جنگ هسته ای گفت که «پیروزی در یک جنگ هسته ای غیرممکن است».

وی در ادامه گفت: «پیروزی در یک جنگ اطلاعاتی نیز غیرممکن است، چون این جنگ مردم عادی را متأثر می سازد و به وضعیتی منجر می شود که مردم را از رسانه های مرسوم دور و به جستجو برای یافتن منابع خبری جایگزین ترغیب می کند».

گفتنی است که وزیر خارجه روسیه به طور مکرر گزارشات رسانه های غربی را که سعی در اهریمن جلوه دادن روسیه به هر شکل ممکن دارند، رد کرده است. در همین راستا، وزارت امور خارجه روسیه در صفحه رسمی خود بخشی ویژه به «اخبار جعلی» رسانه های غربی در مورد روسیه اختصاص داده است.

در مقابل، غرب نیز بطور مکرر رسانه های روسیه را به نشر اطلاعات کذب متهم می کند. این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دوشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفت که به کارکنان خبرگزاریهای «راشا تودی» و «اسپوتنیک» اجازه نداد تا رقابتهای انتخاباتی وی را پوشش دهند؛ زیرا به زعم وی، «این رسانه ها دروغ می گویند و به نشر اکاذیب می پردازند».

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه گفت که این اظهارات بخشی از «کمپین ضد روسیه» کشورهای غربی است و تأکید کرد که این گونه اظهارات نادرست و ناموجه هستند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *