کفش هوشمند نایک/این مسواک هوشمند مجهز به فیلمبرداری می باشد/طولانی‌ترین پله برقی جهان به ارتفاع ٦٨٨ متر/ با این قفل سارق را بیمار کنید

14:45 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۴۱۳
روبات ابرقدرتی که خودروی شما را پارک می‌کند،ابداع قفل دوچرخه‌ای که سارق را بیمار می‌کند،سمعکی که شنوایی را از طریق موی سر ممکن می‌سازد و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست. 
 
 روبات ابرقدرتی که خودروی شما را پارک می‌کند

این روبات که 'اِستان' (Stan) نام دارد، به سوئیچ خودروی مشتری نیاز ندارد و با بلند کردن خودرو، آن را در مکان امن پارک می‌کند.
 
از قابلیت‌های دیگر این 'اِستان است که می‌تواند به داده‌های مربوط به برنامه سفر هوایی کاربر وصل شود و هنگام بازگشت وی، خودرو را برای سوار شدن آماده کند. این سیستم همچنین می‌تواند با پارک کردن دوبل خودرو در مقابل خودروهایی که قرار نیست به فوریت حرکت کنند، فضای پارکینگ را به حداکثر برساند.
 
این سیستم روباتیک که توسط شرکت 'استنلی روبوتیک' طراحی و ابداع شده، در فرودگاه شارل دوگل فرانسه به کار گرفته شده است.
 
در وب سایت این شرکت اعلام شده است که برای استفاده از این سیستم، لازم است کاربر ابتدا محل خود را از طریق یک اَپ تلفن هوشمند یا به طور مستقیم از وب سایت به صورت آنلاین رزرو کند.
 
سپس در محل، روبات به زیر خودرو می‌لغزد و آن را به آرامی از طریق چرخ‌ها بلند کرده و در مکان مناسب پارک می‌کند.
 
این روبات همچنین می‌تواند خودرو را اسکن کند و با اندازه‌های آن سازگار شود تا آسیبی به خودرو وارد نشود.
 
به گفته شرکت استنلی روبوتیک، این روبات برقی است و هیچ کربنی منتشر نمی‌کند.
 
 


ابداع قفل دوچرخه‌ای که سارق را بیمار می‌کند

دیلی میل: دو مبتکر آمریکایی قفل جدیدی برای دوچرخه ابداع کرده اند که باعث می‌شود سارق فورا دچار حالت تهوع و مشکلات تنفسی شود.
 
 

 
طولانی‌ترین پله برقی جهان  
 
محققان چینی توانستند طولانی‌ترین پله برقی جهان را که ٦٨٨ متر است را طراحی و راه اندازی کنند.
 
 
 
 
 
 
سمعکی که شنوایی را از طریق موی سر ممکن می‌سازد

این ابزار که شبیه سنجاق سر به نظر می‌رسد، کاملاً با هدف اصلی اش سازگاری دارد: این محصول به جای ارسال صدا داخل گوش، ارتعاشات صوتی را از طریق مو منتقل می‌نماید. در واقع به جای اینکه صدا را بشنوید، آن را احساس خواهید کرد. فوجیتسو می‌گوید این عمل، مشابه حالتی است که گربه‌ها با استفاده از سبیل هایشان می‌توانند جریان باد را حس کنند. بهره گیری از ارتعاشات برای انتقال صدا قبلاً از طریق هدفون‌های هدایت استخوانی به اجرا درآمده، اما چنین کاربردی به واسطه موهای سر، رویکردی جدید به شمار می‌رود.
 
 

کفش هوشمند نایک... بند‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند!
 
در ماه مارس گذشته میلادی بود که Nike از کفش HyperAdapt ۱. ۰ و قابلیت بسته شدن خودکار بندهای آن رونمایی کرد. حالا این کمپانی به صورت رسمی تاریخ عرضه این کفش‌ها هوشمند به بازار را اعلام کرده است.

کمپانی نایک در در مصاحبه با وب سایت Wires توضیح داده که برای دستیابی به تکنولوژی بسته شدن خودکار بندهای HyperAdapt ۱. ۰ از سنسور، باتری، موتور و سیستم کابلی استفاده است. وقتی که شما پای خود را در کفش قرار دهید، کابل به صورت خودکار جمع می‌شود و به کمک الگوریتمی براساس معادله فشار، بهترین شرایط برای سفتی کفش را شناسایی می‌کند؛ با این حال گزینه‌ای برای تنظیم دستی میزان فشار نیز در نظر گرفته شده است.

اگر سری فیلم Back to the Future یا «بازگشت به آینده» را دیده باشید، مطمئناً با دیدن کفش‌های جدید نایک، یاد کفش شخصیت مایکل جی. فاکس در نسخه دوم این سه گانه افتاده اید. با این حال کفشی که به زودی از سوی نایک عرضه خواهد شد، به هیچ وجه به آن کفش شباهتی ندارد؛ هرچند که تقاضا برای آن بسیار زیاد بوده است.
 
 

از نخستین مسواک هوشمند مجهز به فیلمبرداری رونمایی شد   
 
یک دندانپزشک آمریکایی با راه اندازی شرکتی موسوم به Onvi از نخستین مسواک هوشمند مجهز به فیلمبرداری رونمایی کرده است.

مسواک Prophix دارای یک دوربین داخلی بوده که به کاربران اجازه می‌دهد از درون دهان خود در زمان مسواک زدن فیلمبرداری کنند.

این مسواک به همراه یک برنامه تلفن همراه ارائه شده تا کابران بتوانند عادات مسواک زدن خود را دنبال کنند. سازندگان امیدوارند که Prophix بتواند به مردم در پیگیری نقطه‌های نادیده دندان‌ها و رسیدگی به مناطق مشکل‌دار کمک کند.

دکتر کریگ کولر، بنیان‌گذار ONVI با ۳۵ سال تجربه دندانپزشکی یکی از معدود پزشکانی است که از فیلمبرداری زنده در جلسات ترمیم دندان استفاده می‌کند. کولر با مشاهده مزایای این تجربه، تصمیم گرفت مسواک مجهز به دوربین را تولید کند تا مردم بتوانند از این فناوری حتی زمانی که در مطب وی حضور ندارند، استفاده کنند.
کاربران با Prophix می‌توانند بطور مستقیم بر روی یک دندان زوم کرده یا نمای گسترده‌تری از سه دندان را با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشند.
همراه این مسواک یک برس چرخشی، یک قطعه جانبی پلاستیکی فشرده، یک آینه و یک قطعه لاستیکی برای تمیز کردن بین دندان‌ها ارائه خواهد شد.
 
 

ساخت کلیدی که کپی شدنی نیست

یک کمپانی سوئیسی موفق به ساخت کلیدی شده که تهیه کپی از آن غیر ممکن است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجیتال ترندز، ویژگی‌های ظاهری این کلید جدید که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده، به صورت مخفی بوده و امکان ساخت یک کپی از آن توسط دزدان وجود ندارد.

پیشتر دزدان با استفاده از تهیه یک عکس از کلید مورد نظرشان موفق به ساخت نمونه دیگری از آن می‌شدند، اما اکنون کمپانی UrbanAlps از روشی جدید برای طراحی کلید استفاده کرده که امکان سوء استفاده برای دزدان را غیرممکن می‌سازد.

این کلید با استفاده از چاپ سه بعدی فلز یا ذوب لیزری بسیار دقیق ساخته شده است.
محققان این پژوهش اظهار کردند که با استفاده از این روش جدید می‌توان ساختارهای پیچیده را به منظور جلوگیری از اسکن‌های مکانیکی، به صورت مخفی ایجاد کرد.
این روش در عین سادگی بسیار موثر و همچنین مقرون به صرفه است.
گفتنی است که استفاده از روش‌های سنتی برای ساخت این کلید‌ها تقریبا امری غیر ممکن است.
 
قیمت یک جفت از این کلیدهای جدید ۲۰۰ دلار است.
 
 

این کشتی برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب می‌باشد.  
 
این کشتی فوق مدرن که به "کشتی شناور" معروف است، به وسیله شرکت Remistudio  طراحی شده برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب می‌باشد. اگر هوا طوفانی باشد این کشتی می‌تواند به زیر آب برود.
 
  
 
 
 
 
خودرویی مشابه دلفین      
 
این خودرو از روی دلفین طراحی شده است. بدنه این خودرو تماما از شیشه و فیبر کربن ساخته شده است. به همین دلیل بسیار سبک است. ولی جالب است بدانید که به همان اندازه نیز امن است.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
   

برچسب ها: کفش هوشمند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *