پاشازاده: العینی‌ها درس خوبی به فوتبال ما دادند/ فاصله ما با باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا 12 گل است نه 6 گل!

10:53 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۳۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فاصله باشگاه‌های ما با باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا نه فقط 6 گل بلکه 12 گل است.
مهدی پاشازاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی ، درباره شکست سنگین 6 بر یک استقلال مقابل العین اظهار داشت: اگر از نظر فوتبالی بخواهیم این نتیجه را بررسی کنیم فقط باید بگوییم یک نتیجه رقم خورد و با نبود 4 بازیکن تاثیرگذار در پست‌های حساس و جایگزین‌های بالاجبار و شاید هم اشتباه در داخل زمین چنین نتیجه‌ای رقم خورد. چه بسا اگر در برخی صحنه‌ها عکس‌العمل‌های رحمتی نبود نتیجه این شکست سنگین‌تر هم می‌شد.
 
وی افزود: از نظر امکانات، نوع زیرساخت‌ها، نحوه کارکردن و مدل باشگاه‌داری فاصله باشگاه‌های ما با باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا نه فقط 6 گل بلکه 12 گل است.
 
مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال درباره اینکه برخی مربیان استقلال و پرسپولیس و رسانه‌ها روی قهرمانی این دو تیم در آسیا مانور کرده و بدین شکل سطح انتظارات افکار عمومی را بالا می‌برند، اظهار داشت: قهرمانی استقلال و پرسپولیس در آسیا شدنی است اما در مقطع زمانی فعلی فقط می‌تواند در اثر یک اتفاق رخ دهد و صورت گیرد اما از نظر منطقی جور در نمی‌آید. ما ایرانی‌ها یک غرور کاذب داریم که در خیلی جاها به کمک ما می‌آید اما در برخی مواقع  به ما ضربه می‌زند. آخر وقتی باشگاه‌های ما هنوز یک زمین تمرین درست و حسابی ندارند با چه زیرساخت و ابزاری می‌خواهند قهرمان آسیا شوند.
 
پاشازاده ادامه داد: شما همین بازیکنان خارجی العین را با استقلال مقایسه کنید و ببینید که چقدر تفاوت دارند.
 
وی درباره اینکه از منصوریان انتقاد می‌شود که تاکتیک اصلی تیم او از تیم کی‌روش الگو برداری شده و در تفکرات خود تنوع تاکتیکی ندارد و این تاکتیک دفاع و ضد حمله در چنین بازی‌هایی برخی مواقع جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: دست منصوریان در این بازی خالی بود و وقتی که فرشید باقری به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت کار منصوریان سخت‌تر هم شد ضمن اینکه فراموش نکنید العینی‌ها خیلی خوب بازی کردند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: شکست سنگین مقابل العین نباید ما را خشمگین کند بلکه باید درس خوبی برای فوتبال ما باشد. دیدید که وقتی آنها اختلاف را به سه گل رساندند باز هم دست از حمله نکشیدند و ارضا نشدند و حتی می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بزنند.
 
وی افزود: در عرصه تیم ملی کی‌روش ابزار لازم را برای سبک بازی که انتخاب کرده در اختیار دارد و بازیکنان به شکل خوبی برای بازی کردن در این تاکتیک توجیه شده‌ و این تاکتیک را اجرا می‌کنند اما در همین بازی با العین برخی بازیکنان در زمینه جایگیری‌های خود خیلی بد عمل کردند و جایگیری موضوعی است. در کل دست منصوریان در این بازی خالی بود و بازیکنان جایگزین هم بد عملکردند.
 
پاشازاده درباره عملکرد ضعیف مگویان در این بازی و انتقاداتی که از این بازیکن هم می‌شود، گفت: مگر منصوریان بازیکن دیگری داشت که از مگویان استفاده نکند. این بازیکن در نبردهای تن به تن عملکرد خوبی داشت اما در جایگیری‌هایی که باید انجام می‌داد کاملا گم شده بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *