تارومار شدن تروریست‌ها با رسیدن نیروهای مردمی عراق به مرز سوریه

13:20 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۲۳۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل، عصر روز گذشته به نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه رسیدند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل، عصر روز گذشته به  نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه رسیدند.

اهمیت رسیدن به مرزهای مشترک عراق و سوریه توسط ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق، بر کسی پوشیده نیست؛ صرفا یکی از دلایل این اهمیت آن است با پیشروی نیروهای عراق به سمت مرزهای سوریه، ارتش سوریه می‌تواند به راحتی در مناطق «رقه» پیشروی و حلقه محاصره تروریست‌ها را تنگ‌تر کند.

آزادکردن مردم، به دست آوردن تجهیزات و غنایم تکفیری ها و همچنین به دست آوردن اطلاعات منطقه ای از سران تروریستها، تنها بخش هایی از دستاورد بزرگ رسیدن به مرز سوریه توسط نیروهای مردمی عراق خواهد بود.

حشدالشعبی

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق که از ده روز پیش قول رسیدن به مرزهای سوریه طی یک ماه را داده بود، دیروز گفت که نیروهای داوطلب مردمی این کشور به زودی به مرزهای مشترک با سوریه خواهند رسید.

العامری همچنین تأکید کرد که حشدالشعبی به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد که به عملیاتش برای رسیدن به مرزهای مشترک عراق و سوریه اثر بگذارد.

کریم النوری سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که دیروز (دوشنبه) شاهد نقطه عطف مهمی در نبرد با گروه تروریستی داعش در عراق بودیم.


وحدت زیر بیرق مرجع تقلید شیعیان؛ رمز موفقیت نیروهای عراقی در موصل

جوکار
محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه موصل یکی از مهمترین پایگاههای تروریست‌ها بود که بر اساس آن ساختار حکومت شام و عراق را نقشه ریزی کرده بودند، عنوان کرد: بسیاری از تجهیزات و تسلیحات تروریست‌ها و کمک هایی که آن‌ها از کشورهای غربی دریافت می‌کردند، اکنون در موصل جامانده و دیگر تروریست‌ها به آن دسترسی ندارند.

این کارشناس مسائل سوریه افزود: فروپاشی پایگاه تروریست‌ها به معنی مرگ آنهاست و این موضوع قطعا خوشایند کشورهایی مثل آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن‌ها نخواهد بود هر چند که در ظاهر تلاش هایی نمایشی را برای شکست تروریست‌ها در عراق از خود نشان دادند. 

جوکار با بیان اینکه رمز موفقیت نیروهای مردمی و ارتش عراق در موصل در سایه وحدت زیر بیرق مرجع تقلید شیعیان رقم خورد، عنوان کرد: عراقی‌ها از مدت‌ها قبل از آنکه به مرز موصل برسند، عملیات‌های ضد تروریستی خود را در خاک سوریه آغاز کرده بودند و بعید است که دوباره تروریست‌ها بتوانند از مرز سوریه وارد عراق شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم همچنین گفت: به طور قطع پیروزی در عراق و بیرون راندن تروریست‌ها از این کشور، دایره عملکرد تروریست‌ها در سوریه را بیش از پیش تنگ خواهد کرد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از ۲۶ مهر ۱۳۹۵ و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود ۱۰۰ روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند ۱۳۹۵ شروع کردند و به گفته فرماندهان نیروهای مردمی عراق (حشدالشعبی) به مرز سوریه بسیار نزدیک شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *