رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید مدارک مالکیت باشگاه‌ها را به AFC ارائه دهیم/ قانون تجارت و ثبت شرکت‌ها ارتباطی به بحث مالکیت باشگاه‌ها ندارد

15:41 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۰۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون باید مدارک مربوط به مالکیت باشگاه‌ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهد.
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، صفی‌اله فغانپور عزیزی درباره وضعیت مالکیت باشگاه تراکتورسازی و جلسات برگزار شده در این باره اظهار داشت: در روزهای گذشته ناصر شفق، اسناد و مدارک مربوط به مالکیت تراکتورسازی را به فدراسیون فوتبال ارائه داد. آجرلو (مدیرعامل کنونی باشگاه تراکتورسازی) و مسئولان حقوقی‌شان هم جلسه‌ای با ما داشتند و قرار است در لایحه‌ای اسناد خود را در این خصوص ضمیمه و در روزهای آینده ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: در صورتی که هر یک از طرفین مدارک‌شان متقن باشد و نشان بدهد مالکیت‌شان قطعی است، فرایند تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برخی اظهارات در این میان مطرح می‌شود که برای مثال فدراسیون صلاحیت ورود و تصمیم‌گیری به این موضوع را ندارد که این حرف درستی نیست چون اساسا موضوع قانون تجارت و ثبت شرکت‌ها ارتباطی به بحث مالکیت باشگاه‌ها ندارد. بحث ما بحث باشگاه تراکتورسازی است و در واقع بحث مالکیت یک باشگاه است. فدراسیون باید مدارک مربوط به مالکیت باشگاه‌ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهد.
 
فغانپور عزیزی خاطرنشان کرد: این روند درباره همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر است و فقط به تراکتورسازی مختص نیست. بقیه موضوعاتی که درباره این بحث درباره مالکیت باشگاه تراکتورسازی مطرح می‌شود نه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نه فدراسیون فوتبال و نه سازمان لیگ به آن ورود نخواهند کرد.

وی در پایان گفت: به صورت کلی هر تیمی بخواهد در مسابقات لیگ برتر شرکت کند باید مالکیت آن مشخص باشد. به همین دلیل در بخش حقوقی فدراسیون در حال بررسی موضوع هستیم. پس از بررسی جمیع جهات، تصمیم لازم گرفته می‌شود و مشخص خواهد شد مالکیت تراکتورسازی به شخص حقیقی برمی‌گردد یا نهادی عهده‌دار مسئولیت آن است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *