حکم صادره برای شیخ عیسی قاسم سیاسی است و از اساس باطل است

14:56 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۸۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حکمی که دادگاه بحرین برای شیخ عیسی قاسم داده به نظر ما از اساس باطل است و چنین تصمیمی بطور واضح سیاسی است و حتما باید پادشاه بحرین این موضوع را حل کند و دستور عقب نشنی ارتش و نیروهای انتظامیش را از اطراف منزل شیخ عیسی قاسم بدهد.
عوض
عوض حیدرپور، استاد دانشگاه نظامی دافوس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص اتفاقات بحرین و محاکمه شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: ایشان یک چهره مذهبی و مرجع دینی شیعیان بحرین هستند و از جایگاه ویژه‌ای بین مردم این کشور و همچنین مسلمانان سایر کشور‌ها برخوردارند.

وی ادامه داد: حکومت بحرین باید به این موضوع توجه داشته باشد که مراجع دینی در عالم شیعه در حکم قرآنی اولوالامر شیعیان محسوب می‌شوند، چطور آن‌ها پادشاه خودشان را در مثلا کشور عربستان سعودی، اولوالامر می‌نامند و به او احترام می‌گذارند لذا باید به ایشان نیز از این جهت احترام بگذارند.

استاد دانشگاه نظامی دافوس تاکید کرد: حکمی که دادگاه بحرین برای شیخ عیسی قاسم داده به نظر ما از اساس باطل است و چنین تصمیمی بطور واضح سیاسی است و حتما باید پادشاه بحرین این موضوع را حل کند و دستور عقب نشنی ارتش و نیروهای انتظامیش را از اطراف منزل شیخ عیسی قاسم بدهد.

حیدرپور تصرح کرد: در صورت صدور چنین احکامی برای علمای شیعه مردم بحرین که عمدتا شیعه هستند یک برخورد محکم و قاطعی را انشالله با رژیم آل خلیفه انجام خواهند داد.

وی درباره واکنش دیگر کشورهای مسلمان درباره حکم شیخ عیسی قاسم نیز گفت: ایران و دیگر کشورهای مسلمان بایستی به سازمان ملل شکایت کنند تا حکام این کشور دست از رفتارهای ظالمانه شان بردارند و وزیر خارجه هم باید این موضوع را به صورت جدی دنبال کند و بتواند نسبت به رفع تضییعی که نسبت به شیخ عیسی قاسم انجام می‌گیرد، اقدام کند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *