نکته فنی: چرا موتور بیش از حد روغن کم می‌کند؟

16:38 - 30 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۲۱۲
کم کردن روغن از آن دسته مسائلی است که معمولاً کارشناسان و مصرف کنندگان نسبت به آن اختلاف نظر دارند به همین منظور در این مطلب به بررسی دلایل اصلی کم کردن روغن موتور می‌پردازیم.
نکته فنی: چرا موتور بیش از حد روغن کم می‌کند؟
به گزارش گروه فضای مجازی ، کم کردن روغن از آن دسته مسائلی است که معمولاً کارشناسان و مصرف کنندگان نسبت به آن اختلاف نظر دارند به همین منظور در این مطلب به بررسی دلایل اصلی کم کردن روغن موتور می‌پردازیم.
 
ممکن است نشتی روغن از:

 ۱ - کاسه نمد عقب میل لنگ

 ۲ - واشر زیر سینی جلوی میل لنگ

 ۳ - واشر در پوش سوپاپ‌ها

 ۴ - واشر فیلتر روغن

 ۵ - واشر پمپ بنزین

 ۶ - کاسه نمد گلویی دلکو

 ۷ - واشر کارتر

 ۸ - پیچ تخلیه روغن باشد

آن‌ها را شناسایی و در صورت لزوم عوض نمایید.

نکته ۱: فرسودگی زیاد در رینگ‌ها با سیلندر باعث سوختن روغن به وسیله موتور شده که علامت ان خارج شدن دود سیاه و غلیظ از اگزوز است. در صورتی که رینگ‌های جدیدی روی پیستون می‌خواهید نصب کنید مستلزم ان است که مقدار تراش سیلندر باید مشخص باشد.

نکته ۲: در صورت خراب شدن راهنمای سوپاپ ان‌ها را تعمیر و پس از ان باید حلقه‌ی لاستیکی که روی ساق سوپاپ است تعویض شود.

نکته ۳: در صورت کثیف شدن جدار پیستون و شیارهای رینگ‌ها که در نتیجه رینگ‌ها عمل خود را به خوبی انجام ندهند آن‌ها را باید تعویض کرد.

نکته ۴: روغن خیلی رقیق به کار برده شود.

شما از ما بپرسید!

گفتنی است شما مخاطبان عزیز می‌توانید سوالات و یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن‌ها پاسخ دهد.
 

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


وحید ف
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
با سلام و خسته نباشید ببخشید من یک موتور هوندا 125دارم ولی چند بار که روغن تعویض کردم اندازه یک استکان کم می کند خواستم راهنمایم کند ممنون دلیل چی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *