هاشم صفی حسابی ندارد که بشود تحریم کرد/هزینه ۳۶ میلیارد دلاری آل سعود در سوریه/ ۳ هدف ترامپ از سفر به عربستان

8:05 - 31 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۱۰۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین الملل درباره پیامد‌ها وآثار احتمالی قرار دادن حزب اله در لیست سیاه عربستان و آمریکا و نیز تحریم مالی شان عنوان کرد: هاشم صفی در عربستان هیچ حساب مالی‌ای ندارد. اینگونه اقدامات صرفا نمایشی هستند و صرفا برای بدنامی حزب اله و اعضای سرشناس آن انجام می‌گیرند.
هانی حسن هانی زاده، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص قرارگیری اسم "هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب اله لبنان" در لیست سیاه آمریکا و عربستان در جریان سفر دونالد ترامپ به عربستان اظهار کرد: برای روشن شدن این موضوع باید اهداف ترامپ از سفر به عربستان را بررسی کنیم. او در جریان سفرش به عربستان سعودی چندین هدف را دنبال می‌کندکه نخست فروش سلاح پیشرفته به عربستان است.

عربستان با ایجاد ایران هراسی برای عربستان سلاح هایش را به این کشور می‌فروشد 

وی ادامه داد: آمریکا به این اعتبار که هم اکنون عربستان از سوی کشورهای منطقه مانند ایران، انصار الله و حزب الله مورد تهدید قرار می‌گیرد سعی می‌کند با ایران هراسی سلاح‌های خود را به عربستان بفروشد.

آمریکا قصد فروش سلاح با ارزش 110میلیارد دلار به عربستان را دارد

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظرمی رسد مقدار سلاحی که آمریکا در این دوره به عربستان بفروشد درحدود110 میلیارد دلار است و این بزرگترین رقم فروش تسلیحاتی امریکا به یک کشور عربی است و این مسئله صرفا بخاطر این است که دونالد ترامپ خود را وامدار مدیران کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا می‌داند.

هانی زاده یادآور شد: ترامپ قصد دارد یک بازار بزرگی برای مدیران کارخانه‌های اسلحه سازی ایجاد کند که آن هم کشور عربستان است.

ترامپ دنبال عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است

وی در عین حال تاکید کرد: ترامپ در جریان سفر به عربستان سعی می‌کند روابط کشورهای عربی و اسلامی را با اسرائیل عادی کند و به کشورهای عضو همکاری خلیج فارس فشار وارد می‌کند تا سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را طی یک سال اینده در کشورهایشان افتتاح کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: بنابراین کشاندن پای رژیم صهیونیستی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دومین هدف رئیس جمهور آمریکا از سفر به عربستان است.

ترامپ دنبال تشکیل جبهه عبری و عربی علیه ایران است

وی درباره سومین علت سفر دونالد ترامپ به عربستان گفت: ترامپ دنبال تشکیل جبهه عبری و عربی علیه ایران با محوریت عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این یک اقدام خطرناک برای حذف محور مقاومت است.

به گفته هانی زاده، قراردادن یکی از شخصت‌های مهم حزب الله در لیست سیاه تروریستی عربستان و آمریکا نشان می‌دهد این نوع اقدامات بخاطر نقش بارز محور مقاومت در مقابله با گروهک‌های تروریستی در سوریه است.

عربستان بیش از ۳۶ میلیارد دلار در طول ۶ سال گذشته در سوریه هزینه کرده است

او تصریح کرد: عربستان بیش از ۳۶ میلیارد دلار در طول ۶ سال گذشته در سوریه هزینه کرده و با شکست مواجه شده است و همچنان در باتلاق یمن گیر کرده است لذا عربستان سعی دارد با چنین اقداماتی حزب الله را منزوی کند.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره پیامد‌ها و آثار احتمالی قرار دادن حزب اله در لیست سیاه عربستان و آمریکا و نیز تحریم مالی شان عنوان کرد: هاشم صفی در عربستان هیچ حساب مالی‌ای ندارد. اینگونه اقدامات صرفا نمایشی هستند و صرفا برای بدنامی حزب اله و اعضای سرشناس آن انجام می‌گیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *