کاشت میلیونی نشاء گل فصلی در شرق تهران

14:05 - 28 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۳۳۰
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷از کاشت یک میلیون نشاء گل های فصلی در سطح این منطقه با هدف زیباسازی چهره شهر خبر داد.
گلبه گزارش گروه جامعه ،محمدعلی شعبانی گفت: به منظور زیباسازی چهره شهر ، بالا بردن سطح سرانه فضای سبز  و همچنین ایجاد مکان های فرح بخش جهت رفاه حال شهروندان، این معاونت اقدام به کاشت انواع گل های فصلی در سطح منطقه کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر یک از نواحی پنجگانه سطح منطقه بین ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار نشاء گل فصلی از قبیل جعفری، ناز، بگونیا، اطلسی، شمعدونی و  ابری تا اواسط خرداد ماه کاشته خواهد شد.

معاون شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: با توجه به تاکید سازمان پارک ها و فضاهای سبز حتی بر کاشت گیاهان درخت و درختچه و انواع گلهای دائمی و فصلی سازگار با اقلیم شهر تهران ،‌فضای سبز این کار مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی  از احداث ۵ آبنمای جدید در این منطقه خبر داد و گفت: این آبنما ها با هدف فراهم کردن آرامش روحی شهروندان و تلطیف فضای شهری در این منطقه نصب شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ خاطرنشان کرد: این آبنماها در خیابان شهید بهشتی میدان تختی، چهارراه نظام آباد، خیابان گوهری تقاطع قدوسی، اتوبان شهید صیادشیرازی بوستان شهروند و میدان گرگان احداث شد.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم  تندرستی و سلامت روحی و جسمانی افراد جامعه برای داشتن جامعه ای سالم تر، یادآور شد: بازسازی و مرمت آبنماهای سطح منطقه از دیگر طرح هایی است که در اولویت کاری این معاونت قرار دارد.

همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی، کانون های گردشگری در محلات منطقه ۷ جهت خدمت رسانی به شهروندان راه اندازی خواهد شد.

محمدرضا غلامی معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه گفت: با توجه به اهمیت و تأثیر کانون های گردشگری در شناساندن نقاط مختلف شهر تهران به شهروندان و گردشگران، با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران و اداره گردشگری منطقه هفت به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت ساکنین منطقه کانون های گردشگری در محلات ۱۴گانه راه اندازی می شوند.

وی یادآور شد: برخی از فعالیت های این کانون ها، ارائه تورهای تابستانی تهرانگردی، معرفی اماکن گردشگری منطقه و شهر تهران به شهروندان، تهیه بروشورهای گردشگری، اجرای تورهای گردشگری محله ای و شناسایی اماکن دیدنی محلات است.

معاون شهردار منطقه ۷ با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن مواردی همچون ارتباط منطقه با ستاد مرکزی گردشگری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، خلاقیت و استفاده از ایده های جدید در فعالیتهای گردشگری، افزایش مشارکت سرای محلات و سایر نهادهای اجتماعی در فعالیت های گردشگری منطقه، شناساندن اماکن گردشگری منطقه به ساکنان پایتخت همواره در سیاستگذاری های حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه مورد توجه قرار می گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: با تدابیر شهردار منطقه و با مشارکت شهروندان تلاش بر این است که این منطقه با حفظ محیط زیست و با تقویت گردشگری در ابعاد متعدد بیش از گذشته به توسعه پایدار شهری دست یابد.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *