علت اصلی آمدنم به انتخابات ایفا نشدن حقوق اساسی مردم بود / فساد اقتصادی برازنده کشور نیست / وزرا نباید دنبال کار اقتصادی خصوصی باشند/ تورم به دلیل ارزان شدن قیمت نفت کاهش یافته است

1:00 - 28 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۲۲۸
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علت اصلی آمدنم به صحنه انتخابات در این دوره این بود که احساس کردم حقوق اساسی مردم ایفا نشده است و کشور از مشکلاتی همچون بیکاری، رکود و فساد مالی رنج می‌برد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ سید مصطفی آقا میر سلیم با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سؤالی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: فساد اقتصادی برازنده کشور ما نبوده و اگر در ریشه یعنی قوه مجریه این موضوع اصلاح شود به قوای دیگر سرایت نمی‌کند.
وی با بیان این که رشوه از دستگاه اجرایی به قضا و زد و بند از قوه اجرا به قوه مقننه می‌رود افزود: همچنین در این دولت شاهد پرداخت مجدد یارانه به افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده در چند روز اخیر و پرداخت مبالغی به دهیاران و بخشداران بوده‌ایم که نوعی استفاده ابزاری و انتخاباتی محسوب می‌شود .

عضو حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر این که وزرا نباید دنبال کار اقتصادی خصوصی باشند گفت: رئیس جمهور باید با این کارها برخورد می‌کرد و با وزرایی که رفته‌اند در خانه سفرای خارجی برای خود کار و کاسبی راه انداخته‌اند برخورد می‌کرد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه هنوز اطلاعات برای مردم شفاف نمی‌شود چون به نفع ویژه خواران است ضمن این که ما معتقدیم برخی پیوست‌های برجام برای مردم روشن نیست اما اگر می‌توانستند در این چهار سال برخورد می‌کردند 

آقامیرسلیم با بیان این که قانون اساسی را باید محترم شمرد گفت: چرا برخی وزرا در سال‌های گذشته سرمایه‌های میلیاردی به دست آوردند در حالی که باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند و سؤال دوم این است که چرا شفافیت در اموال و قراردادهایی همچون قرارداد با شرکت فرانسوی پژو برای مردم شفاف بیان نمی‌شود .

وی همچنین با اشاره به وضعیت نظام بانکی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم ربا جنگ با خدا عنوان شده است اما متأسفانه بانک‌ها با راه‌های مختلف و استفاده از شرکت‌های اقماری کار ربوی می‌کنند که برای اصلاح باید ناظرانی همچون بانک مرکزی با آن‌ها برخورد کند .

وی ادامه داد: چرا نرخ بهره بانکی 15 درصد است در حالی که نرخ تورم پایین آمده است بنابراین باید نرخ بهره بانکی نیز کاهش می‌یافت اما به دلیل این که عده‌ای در دولت از این موضوع نفع می‌برند همین روال ادامه دارد در حالی که باید در دولت پاک دستی حرف اول را بزند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که قاچاق و گرانی تولید باعث رکود شده است که اصلاح نشدن تسهیل کسب و کار و مالیات را می‌توان به آن اضافه کرد افزود: تورم به دلیل ارزان شدن قیمت نفت کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه مسکن خاطر نشان کرد: مسکن ارزان قیمت از وظایف مهم دولت بعدی است و کیفیت این مسکن باید مرغوب باشد به طوری که قیمت زمین را رایگان کرده و به صورت اجاره به شرط تملیک به مردم واگذار کنیم اقداماتی که در دولت گذشته در خصوص مسکن انجام شد مشکلاتی دارد اما در این دولت هیچ کاری انجام نشد.

میرسلیم همچنین با اشاره به سیاست خارجی دولت گفت: دولت آینده حتماً باید با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هماهنگ باشد و سیاست‌های ضد اقتصاد مقاومتی و اشتغال را متوقف کند.

وی افزود: این دولت تنها چشمش به خارج است و سرمایه گذاری خارجی تنها ادعایی است که در جلب آن نیز موفق نبوده‌اند بنابراین باید به خود و توانایی نیروهای داخلی متکی باشیم البته برون گرایی در زمان فعلی خوب است اما با سرسپردگی به خارجی‌ها و محرمانه نگه داشتن معاملات خارجی تفاوت دارد که دولت آینده حتماً باید به این نکات توجه کند تا بتواند به موفقیت دست یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *