رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تب کریمه کنگو در کشور مهار شده است / تأسیس ۶۰ مرکز درمانی بیماری "هاری" در کشور

12:54 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۵۰۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: انتقال بیماری تب کریمه کنگو توسط وزارت بهداشت کنترل شده و برای درمان بیماری هاری، ۶۰ مرکز درمانی در کشور تأسیس شده است.
تب کریمه کنگو در کشور مهار شده است / تأسیس ۶۰ مرکز درمانی بیماری هاری در کشور
به گزارش خبرنگار جامعه ، محمود نبوی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: بیماری هایی چون تب کریمه کنگو و تب مالت بدون هیچ علائمی در بدن دام، بعد از ذبح رویت شده و تن‌ها احتمال ابتلای کارگران بخش بسته بندی گوشت‌های تازه ذبح شده و قصاب‌ها به این بیماری وجود دارد.

وی افزود: بیماری هایی، چون هاری که بر اثر گزش حیوانات وحشی بر بدن انسان ایجاد می‌شود، از سوی وزارت بهداشت کنترل شده است و با تأسیس ۶۰ مرکز، به درمان سرپایی بیماران و تزریق واکسن می‌پردازند. 

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ابتلا به بیماری‌های واگیردار دامی، چون تب کریمه کنگو در دام‌های داخلی توسط وزارت بهداشت کنترل شده و بروز احتمالی آن در کشور، ناشی از دام‌های وارداتی کشورهای افغانستان و پاکستان، بوده است. براین اساس دولت، ذبح آن‌ها را به کشتارگاه‌های صنعتی واگذار کرده است. 

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود شهروندان گوشت‌های تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه نگهداری کرده و بعد از آن اقدام به تکه کردن گوشت نمایند. همچنین هنگام ذبح دام و خورد کردن گوشت حتما از دستکش استفاده شود. 

وی در پایان گفت: در راستای رفع نگرانی‌های شهروندان از ابتلا به بیماری‌های دامی، توصیه می‌شود مردم از محصولات گوشتی معتبر به مهر دامپزشکی، استفاده شده و از آب‌های تصفیه شده و مطمئن برای آشامیدن استفاده شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *