رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایتی از دخالت مستشاران نظامی آمریکا در عراق طی ماه‌های اخیر

15:15 - 24 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۷۹۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: مستشاران نظامی آمریکا در همه مسائل امنیتی، نظامی و سیاسی عراق دخالت می‌کنند و امروز یکی از دلایل طولانی شدن مساله اخراج داعش از خاک عراق، همین دخالت‌ها و کارشکنی‌های بی‌جای مستشاران آمریکایی ارزیابی می‌شود.
مستشار نظامی آمریکا
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که ده‌ها هزار مستشار و سرباز آمریکایی همچنان در عراق وجود دارند، عنوان کرد: علی رغم توافقنامه امنیتی واشنگتن بغداد که ناظر بر خروج سربازان آمریکایی از عراق بود، اما در مقام عمل شاهد هستیم که آمریکایی‌ها به مفاد این توافقنامه عمل نکردند و همچنان عراق در اشغال مستشاران آمریکایی باقی مانده است.

وی افزود: مستشاران نظامی آمریکا در همه مسائل امنیتی، نظامی و سیاسی عراق دخالت می‌کنند و امروز یکی از دلایل طولانی شدن مساله اخراج داعش از خاک عراق، همین دخالت‌ها و کارشکنی‌های بی‌جای مستشاران آمریکایی ارزیابی می‌شود.

هانی زاده ادامه داد: از سوی دیگر دولت حیدرالعبادی ناچار به تعامل با مستشاران نظامی آمریکاست به دلیل آنکه آمریکایی‌ها بار‌ها دولت عراق را برای کم نگذاشتن در این همکاری تهدید کرده اند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا همچنین گفت: ذکر این نکته نیز شاید جالب باشد که سفارت آمریکا در عراق به تنهایی دارای ۵ هزار نفر پرسنل است و این عدد بالا نشان دهنده این است که آن‌ها برای آینده عراق نقشه کشیده و برنامه ریزی کرده اند

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریک رهبران اقلیم کردستان برای انجام همه‌پرسی در پاییز سال جاری، یکی از توطئه‌های آمریکایی‌ها برای تجزیه عراق محسوب می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *