سازمان لیگ اعلام کرد پرسپولیس می‌تواند بازیکن بگیرد!

18:46 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۴۱۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد پرسپولیس، صبا و دیگر باشگاه‌ها درصدی از بدهی‌های‌شان را در نیم‌فصل نقل و انتقالات پرداخت کردند و موفق به اخذ مجوز جذب بازیکن شدند.
سازمان لیگ اعلام کرد پرسپولیس می‌تواند بازیکن بگیرد!
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، سعید فتاحی در مورد اعمال محدودیت‌ برای باشگاه‌های بدهکار در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از فصل گذشته برای اینکه راهکاری عملی برای پرداخت بدهی‌ها و دیون گذشته باشگاه‌ها ارائه دهند شرط جذب بازیکن را پرداخت بخشی از بدهی‌ها اعلام کردند. با این روش و با کمک مدیران باشگاه‌ها بخشی از بدهی‌های انباشته باشگاه‌ها پرداخت شد. پرسپولیس، صبا و دیگر باشگاه‌ها هم درصدی از بدهی‌های‌شان را در نیم‌فصل نقل و انتقالات پرداخت کردند تا موفق به اخذ مجوز جذب بازیکن شدند.

وی ادامه داد: در این فصل هم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همین کار را انجام می‌دهند و این قوانین در اصل برای کمک به فوتبال و دفاع از حق و حقوق مربیان، بازیکنان و حتی خود باشگاه‌هاست. سازمان لیگ با اعمال قوانین اینچنینی فقط به فکر دفاع از حقوق تمام اهالی فوتبال از جمله خود باشگاه‌هاست. در فوتبال حرفه‌ای دنیا هم وضع چنین قوانینی معمول است، همانطوری که فیفا در صورت بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان آنها را در مرحله اول از حضور در نقل و انتقالات محروم می‌کند و در مراحل بعدی از باشگاه‌های بدهکار امتیاز کسر می‌کند. سازمان لیگ فقط قصد دارد انضباط مالی را در فوتبال حکمفرما کند تا بدهی‌های باشگاه‌ها به مرور زمان کم و کمتر شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد ممنوعیت جذب بازیکن خارجی تصریح کرد: یکی از دلایل تصویب چنین تصمیمی از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این بود که بر تعداد شکایت‌های خارجی از باشگاه‌های ایرانی در فیفا و مجامع بین‌المللی جلوگیری شود. ضمن اینکه متاسفانه برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها به بدهی‌ها و پرونده‌های خارجی بی‌توجه هستند و بی‌توجهی باشگاه‌ها به پرونده ها خارجی و احکام صادره از سوی فیفا در نهایت دامنگیر فوتبال ایران می‌شد. برای پیشگیری از چنین شرایطی برای باشگاه‌ها و فوتبال ملی چنین قوانینی وضع کردیم.

فتاحی تصریح کرد: باشگاه‌هایی که پیگیر حل مسائل حقوقی و پرونده‌های خارجی خود باشند و مشکلات‌شان را حل کنند می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *