رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایمن بودن معادن گچ در سایه ماشین‌آلات مدرن / رکود ساخت‌وسازعمده‌ترین مشکل معادن گچ کشور

8:35 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۳۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو هیات مدیره انجمن صنایع و معادن گچ ایران با بیان این که سهم معادن گچ کشور از لحاظ حادثه‌ها معادن بسیار پایین بوده، گفت: دستگاه‌هایی که در معادن گچ کشور در حال حاضر استفاده می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده اما همچنان برای رسیدن به حد ایده‌آل این معادن در بحث دستگاه نوین فاصله وجود دارد.
معدن گچابوالفضل اقبالیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در ارتباط با ایمنی معادن کشور اظهار کرد: معادن در کشور به دو شکل زیر زمینی مانند زغال سنگ و روباز تقسیم می‌شوند و ایمنی بیشتر در مورد معادن زیر زمینی جدی بوده البته که ایمنی در تمام کارها اولویت اول را دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع و معادن گچ ایران، افزود: معادن گچ کشور معادنی رو باز هستند و با توجه به ورود دستگاه‌های مدرن به این معادن از انفجارهایی که در گذشته صورت می گرفت جلوگیری می‌شود به همین دلیل احتیاجی به ایمنی بالا در این معادن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر معادن گچ کشور با در اختیار داشتن دستگاه‌های پیکور خطر انفجار را از کارگران خود دور کرده و دستگاه‌های غول پیکر پیکور جایگزین مواد منفجره شده است.

 اقبالیون با اشاره به ناچیز بودن درصد اتفاقات و بروز حادثه در معادن گچ کشور، گفت: سهم معادن گچ کشور از لحاظ حادثه‌ها معادن بسیار پایین بوده و این رقم قابل ذکر نبوده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع و معادن گچ ایران، با بیان این که مشکلات پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها بوده، افزود: وزارت صنعت در ارتباط با معرفی معادن کشور به بانک‌ها عملکرد خوبی داشته اما بانک‌ها به دلیل محدودیت منابع موجود توان پرداخت رقم‌های بالای تسهیلات برای واردات ماشین‌آلات سنگین برای معادن را ندارند.

وی در ارتباط با مدرن بودن ماشین‌آلات صنعتی معادن گچ، گفت: دستگاه‌هایی که در معادن گچ کشور در حال حاضر استفاده می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده اما همچنان برای رسیدن به حد ایده‌آل این معادن در بحث دستگاه نوین فاصله وجود دارد.

اقبالیون در انتها تصریح کرد: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل معادن و صنعت گچ کشور رکود ساخت‌وساز بوده و اگر این فعالیت از رکود خارج شود می‌تواند صنایع مختلف از جمله گچ را از وضعیت کنونی خارج کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *