مصرف فیبرهای غذایی، بی خطرترین رژیم برای لاغری

22:10 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۲۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
متخصص تغذیه گفت: مصرف فیبرغذایی منجب به کاهش وزن شده و جذب کالری و چربی‌ها را کاهش میدهد.
احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار جامعه ، گفت: کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی، چون سبزیجات و غلات، با عنوان فیبر شناخته می‌شوند. فیبر‌ها از جمله موادی است که به راحتی هضم نشده و به دلیل عدم تولید کالری و مواد مغذی، در کاهش وزن و سلامتی فرد تأثیر به سزایی دارد.  

وی افزود: در حال حاضر تب رژیم لاغری همچون بیماری واگیردار، به بسیاری از افراد جامعه سرایت کرده و جزوی از دغدغه‌های مردم شده است. بر این اساس حجم زیادی از برنامه‌های غذایی کاهش وزن را فیبر‌ها تشکیل می‌دهند چرا که مصرف آن موجب سیری طولانی مدت، و با کاهش میل به غذا، همراه است. 

متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: فیبر‌ها حرکت چربی‌ها در دستگاه گوارش را تند، و روند جذب چربی‌ها را کاهش می‌دهند؛ بنابراین توصیه می‌شود افرادی که دچار چاقی مزمن ناشی از پرخوری هستند، حتما استفده از مواد غذایی فیبردار را در برامه غذایی خود قرار داده و قبل از هر وعده غذایی از انواع سالاد‌ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: روند افزایش مصرف فیبر باید به کندی انجام شود. چراکه ضمن تأکید بر فواید مصرف آن در بدن، افزایش مصرف فیبر در مدت زمان کم، منجر به تولید گاز و اسهال می‌شود؛ بنابراین باید به مرور زمان، مصرف مواد فیبردار را به برنامه غذایی روزانه اضافه کرده و افزایش دهید. 

رضایی در پایان گفت: افزایش مصرف فیبر غذایی، منجر به ایجاد یبوست می‌شود بنابراین توصیه می‌شود همزمان با مصرف آنها، مایعات و آب به وفور استفاده شود تا از بروز یبوست جلوگیری شود.

وی در پایان اذعان داشت: مصرف فیبر‌ها مناسب‌ترین و بهترین رژیم غذایی برای افراد چاق است که فارغ از مصرف هرگونه داروی شیمیایی و دردسرهای ناشی از آن، میتوان به وزن مناسب رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *