رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ختم صلوات برای امام زمان (عج) و پاکیزگی روح/ زیارت جامعه کبیره و یک نوع امام شناسی

13:00 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شمس با اشاره به اینکه ختم صلوات برای امام زمان (عج) پاکیزگی روح را به همراه دارد، از زیارت جامعه کبیره به عنوان یک نوع امام شناسی سخن گفت.
امام زمانسعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در رابطه با برگزاری ختم صلوات برای امام زمان (عج) برخی این شبهه را ایجاد کرده‌اند که اگر این امام بزرگوار خلیفه الهی روی زمین هستند، خدا باید نگهدار ایشان باشد و چرا ما برای سلامتی آن حضرت ختم صلوات برگزار کنیم.

وی ادامه داد: درباره ارزش و اهمیت صلوات برای فردی که صلوات را می‌فرستد روایت‌های بسیاری وجود دارد.

شمس تصریح کرد: به عنوان نمونه به برطرف شدن فقر توسط فرستادن صلوات، خوار و ذلیل شدن ابلیس، برآورده شدن حاجت‌ها و از بین رفتن نفاق با بلند صلوات فرستادن و همچنین زنده نگاه داشتن یاد خداوند در دل‌ها از جمله مواردی است که در اهمیت و ارزش بسیار این ذکر الهی بیان شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: هرکس صلوات بفرستد، شفاعت من بر او واجب می‌شود.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی یادآور شد: خداوند متعال نیز همواره بر صلوات فرستادن بر حضرت محمد (ص) و آل پیامبر سفارش بسیاری کرده است.

وی توضیح داد: زیارت جامعه کبیره در واقع یک امام شناسی است و محتوایی که در این زیارت بیان شده، از ابعاد مختلف به بیان ویژگی‌های امام می‌پردازد و اینگونه چشم انسان باز می‌شود و درک می‌کند که امام چگونه فردی است.

شمس همچنین گفت: فرستادن صلوات باعث تزکیه و پاکیزگی روح می‌شود و همچنین باعث کفاره گناهان می‌شود به گونه‌ای که وقتی ما بر اهل بیت (ص) می‌فرستیم در حقیقت ضمن اینکه روح خود را پاکیره کرده‌ایم، زمینه‌ای را برای بخشش گناهان فراهم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هنگامی که ما بر امام زمان (عج) صلوات می‌فرستیم در حقیقت یاد خداوند را در دل خود زنده نگاه می‌داریم و وقتی ختم صلوات برای سلامتی آن حضرت برگزار می‌کنیم، محبت خود نسبت به امام زمان (عج) را افزایش می‌دهیم و در واقع اینگونه معرفتمان نسبت به ایشان بیشتر می‌شود.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی افزود: نفس صلوات فرستادن بر امام زمان (عج) باعث می‌شود ما با آن حضرت انس بیشتری بگیریم و به وجود مبارک ایشان توجه بیشتری داشته باشیم ضمن اینکه یاد خداوند بیشتر در دل ما زنده نگاه داشته می‌شود و اینگونه ایمان خودمان هم مستحکم‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه به یک بهانه برای امام زمان (عج) ختم صلوات برگزار کنیم، بسیار ارزشمند است و برکت‌های بسیاری در پی دارد.



ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
0
0
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه
یا صاحب الزمان ادر کنی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *