جسارت به شیخ عیسی قاسم عبور از خط قرمز است و دریای خون در بحرین جاری می‌کند

11:11 - 17 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۴۳۶
عضو ارشد مجلس علمای بحرین گفت: ملت و جوانان مومن بحرینی زیر منبر آیت الله شیخ عیسی قاسم تربیت یافتند و درس عشق به اسلام و عشق و ارادت به پرورش اسلامی و ایثار را از منبر شیخ عیسی قاسم فرا گرفتند. این جوانان امروز آماده شهادتند و منتظر و عاشق شهادت در راه دفاع از جان شیخ عیسی قاسم هستند.
جسارت به شیخ عیسی قاسم عبور از خط قرمز است و دریای خون در بحرین جاری می کند

به گزارش گروه فضای مجازی ، نزدیک به ۱۱ ماه است که رژیم آل خلیفه در ادامه تجاوزات گسترده خود به ملت بحرین جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم را به دلیل اجرای یک فریضه دینی سلب تابعیت کرده و به دنبال صدور حکم علیه ایشان است.اما ملت بحرین در این مدت در اطراف منزل ایشان تجمع کرده و با پوشیدن کفن به رژیم آل خلیفه اعلام کردند که اجازه هر گونه تجاوز و جسارت را به مرجع دینیشان نخواهند داد.


حجت الاسلام شیخ محمد حسن خجسته روحانی بحرینی و عضو ارشد مجلس علمای بحرین با اشاره به فرارسیدن موعد دادگاه محاکمه جناب شیخ عیسی قاسم در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: طبعا محاکمه شیخ آیت الله عیسی قاسم محاکمه ای است که شرعا و قانونا به حکم مدارک بین المللی  باطل و مردود است. این دادگاه و حکم به طور رسمی و قانونی مردود است و همه قوانین جهانی پای بند در این زمینه هستند.طبق قانون کشور بحرین آزادی در قیام به شعائر و فرائض دینی وجود دارد، این فرائض دینی نیاز به هیچ اذنی ندارد و فریضه خمس که جناب شیخ عیسی قاسم به خاطر آن محاکمه می شود فریضه ای شرعی است از این رو این دادگاه باطل است.و ملت بحرین این دادگاه و محاکمه را و هر آنچه دلالت بر این دادگاه دارد را نمی پذیرند .

هرحکمی علیه شیخ عیسی قاسم مردود است

وی ادامه داد: یعنی هر حکمی از این دادگاه صادر شود حتی اگر حکم تبرئه شیخ عیسی قاسم باشد این حکم مردود است چرا که از اساس این حکم باطل بوده است .ملت بحرین تجاوز و هتک حرمت به جناب شیخ عیسی قاسم و هر حکمی را که صادر شود هر گز قبول نمی کند و به لحاظ اجتماعی و ملی مردود است . ملت موضعی واضح و قاطع دارد و این حکم را هر چه باشد محکوم و مردود می داند.

روحانی بحرینی گفت: طبعا برای همه جهان و سازمان های بین المللی واضح است بحرین از دولت های ناقض حقوق بشر است و جرم های بسیار و هتک حرمت ها و تجاوزات روشن و جدی دارد . اما در خصوص سازمان های بین المللی و شورای حقوق بشری هیچ وسیله مناسبی که حکومت را در بحرین به آن ملزم کنند به کار نمی گیرند از این حیث این محافل ناموفق است و اراده محکم و اولویت داری برای مصوبات این محافل وجود ندارد.

 جسارت به شیخ عیسی قاسم عبور از خط قرمز است و دریای خون در بحرین جاری می کند



    آمریکا اجازه محکومیت آل خلیفه را نمی دهد

وی افزود: دولت های با نفوذ در این نشست ها و در راس آن آمریکا حضور دارد و آمریکا به محکومیت حاکم بحرین و یا ملزم کردن آنها به این قوانین حقوق بشری و یا اجرای هر مجازات علیه حکومت بحرین اجازه نمی دهد، لذا ملت بحرین به طور عمومی توقعی از این محافل و مجالس بین المللی ندارند و هر از چند گاهی این محکومیت های خجالت آور با نقابی صادر می شود .اما ین بیانیه ها در واقع بر نظام تاثیری ندارد آل خلیفه به این بیانیه ها مانند گذشته توجهی نمی کند و در راه نقض اساس حقوق بشر و تجاوز بر ملت حرکت می کند.

عضو ارشد مجلس علمای بحرین خاطر نشان کرد: مردم نیز اعتمادی به این سازمان ها و سازمان های بین المللی ندارد تنها ملت بحرین توکل به خدای سبحانه و تعالی دارد و به وعده الهی که مومنین و مظلومین متحد پیروز می شوند امید دارد  و ملت بحرین ملتی است که به مطالباتش ایمان دارد و ملت مستضعف و مظلوم ما مجاهدت می کند برای رسیدن به حقوق خودش و بر خدای سبحان و وعده او به پیروزی مومنان اعتماد دارد.

وی با اشاره به نقش ایران در حل بحران بحرین گفت: نقش ایران همواره نقش خیرخواهی و بسیار علاقه مند بر مصلحت ملت بحرین است.دعوت نظام جمهوری اسلامی ایران از نظام آل خلیفه برای برگزاری نشست با معارضان و گفت و گو با آنها اقدامی است که در واقع که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه مند به رسیدن ملت بحرین به مطالباتش هست بر خلاف ادعای نظام بحرین که ایران را متهم به دخالت می کند .

     ایران هرگز در امور بحرین دخالت نکرده است

وی ادامه داد: ما هرگز دخالت ایران در امور بحرین را ندیدیم و اگر ایران می خواست دخالت کند چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند شرایط بحرین متفاوت از امروز بود.جمهوری اسلامی ایران هرگز در امور داخلی بحرین دخالت نکرده است و همواره حامی ملت بحرین بوده چراکه جمهوری اسلامی ایران به درخواست های بر حق و دموکراتیک ملت بحرین ایمان دارد و این درخواست ها بسیار فرهنگ مآبانه است و ملت بحرین لایق رسیدن به چنین مطالباتی هستند و ما از جمهوری اسلامی ایران برای مواضع حمایتی اش از ملت متحد بحرین و به خاطر نصایح دائمی اش برای حل بحران بحرین تشکر می کنیم .

 روحانی بحرینی گفت: اگر نظام تلاش کند و یا بخواهد تجاوزی به جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم کند از خط قرمز تجاوز کرده و می گویم ملت بحرین موضعی غیورانه در مواجهه با هر گونه تجاوز به ایشان را اتخاذ می کند و ملت امروز در کارش دارای ادله است و به تکلیف شرعیشان ایمان دارند که این تکلیف فرصتی و شکی در آن راه ندارد و آن دفاع از جناب شیخ عیسی قاسم تا حد بذل جان و مرگ است.

 جسارت به شیخ عیسی قاسم عبور از خط قرمز است و دریای خون در بحرین جاری می کند


  جوانان بحرینی از منبر شیخ عیسی قاسم درس ایثار گرفتند

حجت الاسلام خجسته گفت: ملت و جوانان مومن بحرینی زیر منبر آیت الله شیخ عیسی قاسم تربیت یافتند و درس عشق به اسلام و عشق و ارادت به پرورش اسلامی و ایثار را از منبر شیخ فرا گرفتند.این جوانان امروز آماده شهادتند و منتظر و عاشق شهادت در را ه دفاع از جان شیخ عیسی قاسم هستند و نظام را از هرگونه رفتار احمقانه که بخواهد نسبت به شیخ عیسی قاسم مرتکب شود، پشیمان می کنند.

وی تصریح کرد: جوانان مومن در بحرین آماده فداکردن جانشان در دفاع از شیخ عیسی قاسم هستند البته این کار به آسانی انجام نمی شود  و نظام اگر بخواهد جسارتی به شیخ عیسی قاسم کند هزینه سنگینی را می پردازد و مبالغه نیست که اگر بگوییم دریای خون در بحرین به راه می افتد و ملت بحرین دیدگاه روشنی دارد و آن عمل به تکلیف شرعی و الهی و عمل به فتوای مراجع عظام و دفخ عیسی قاسم تا حد مرگ است.
 
 

منبع:خبرگزاری حوزه

 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *