نبود حادثه در سایر معادن زغال سنگ نشانه ایمن بودن نیست

15:54 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۵۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون خانه صنعت،معدن و تجارت گفت: بیشتر معادن زغال سنگ کشور ما در سه استان سمنان، گلستان و مازندران است که عدم بروز حادثه در معادن دیگر ذغال سنگ به معنی ایمن بودن آنها نیست.
بیژن پناهی زادهبیژن پناهی‌زاده درگفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص حادثه انفجار معدن آزادشهر گفت: به محض اطلاع رئیس خانه صنعت و معدن به همراه معاون خانه صنعت و معدن با رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان برای مأموریت به منطقه رفتیم تا برای امدادرسانی و حل مشکل ایجاد شده اقداماتی صورت گیرد و در این زمینه از تمام توان بخش خصوصی نیز استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه معادن زغال سنگ در تمام دنیا یکی از خطرناک‌ترین معادن است، افزود: آنچه مشخص است معدن زغال سنگ آزاد شهر با عمق 2 هزار متر به صورت افقی در حال استحصال زغال سنگ بوده که به دلیل انتشار گاز کربن دی اکسید و گاز متان و قدرت اشتعال بالای این گازها و به دلیل خطای انسانی شاهد اتفاق افتادن این حادثه دلخراش بودیم.

پناهی‌زاده عنوان کرد: در جهت افزایش ایمنی معادن زغال سنگ دستگاه‌های هواساز و دستگاه‌های هشدار دهنده گازهای خطرناک به صورت مستمر در معدن مورد استفاده قرار می‌گیرند که باید دید با وجود این وسایل علت وقوع حادثه به جز عامل انسانی چه موارد دیگری بوده است. همچنین دراین مورد باید مسئول ایمنی و مسئول فنی معدن نیز پاسخگو باشند.

معاون خانه صنعت،معدن و تجارت عنوان کرد: معادن زغال سنگ ایران بیشتر در سه استان سمنان، گلستان و مازندران قرار دارد که این معادن نیزاز لحاظ ایمنی باید به طور مستمر بازرسی شوند و نباید اتفاق نیافتادن حادثه را در این معادن بر مبنای ایمنی آنها گذاشت.

پناهی‌زاده با اشاره به اینکه معدن زغال سنگ آزاد شهر متعلق به بخش خصوصی بوده، بیان کرد: در حادثه اتفاق افتاده در درجه اول باید نظام مهندسی معدن، سپس مالکین معدن و در نهایت وزارت صنعت و وزارت کار پاسخگو باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *