وام 200 میلیونی برای خانه اولی‌ها/ فردا هم باران می‌بارد/ دلیل تاخیر در ازدواج جوانان/ قرص ورزش رسید

14:58 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۲۹۰
وام 200 میلیونی برای خانه اولی‌ها، راه‌اندازی تور گردشگری کتاب در شهر آفتاب، فردا هم باران می‌بارد، جولان سودجویان در بازار خرید و فروش اعضای بدن و ... از جمله اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

راه اندازی تور گردشگری کتاب در شهر آفتاب
 
میزان: امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» به میزبانی شهرداری تهران از ۱۳ الی ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود. از سویی تور گردشگری کتاب هم به همت ادارات فرهنگی مناطق ۲۲ گانه به مدت ۱۰ روز از ۱۳ الی ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری اجرا می‌شود که شهروندان محلات از فضاهای عمومی و جنبی نمایشگاه شهر آفتاب بازدید می‌کنند. این تور گردشگری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت روزانه یک نوبت از ساعت ۹ صبح تا حداکثر ۱۸ عصر استمرار خواهد داشت و با بهره گیری ازظرفیت خانه‌های هنر وادبیات محلات ۳۵۴ گانه پایتخت محتواهای فرهنگی و کتابخوانی مناسب در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
 
نمایشگاه کتاب

وام خانه اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد
 
ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفته که خوشحالیم به اطلاع برسانیم که امروز شورای پول و اعتبار رقم تسهیلات سپرده پس‌انداز مسکن یکم را از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد بنابراین به هر زوج ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد که می‌تواند در توانمند کردن آن‌ها کمک بسزایی انجام شود؛ سال گذشته قیمت مسکن ۵.۶ درصد افزایش یافته و ۳.۷ درصد تعداد معاملات بالا رفته است که نشان می‌دهد بازار مسکن به سمت رونق مصرفی در حال حرکت است و برای اولین بار رونقی را تجربه می کنیم که با افزایش شدید قیمت روبه رو نیستیم.
 
وام مسکن

جولان سودجویان در بازار خرید و فروش اعضای بدن
 
خانه ملت: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: متاسفانه چندین هزار نفر در نوبت انتظار برای دریافت عضو هستند که روزانه تعدادی از آن‌ها به جهت نرسیدن عضو اهدایی جان خود را از دست می دهند. استفاده از عضو اهدایی از سوی بیماران مرگ مغزی تنها از طریق فرهنگسازی شدنی است و باید این فرهنگ در بین جامعه به گونه‌ای شکل گیرد که همانطور که اهدای خون در کشور نهادینه شده، فرهنگ اهدای عضو نیز مورد پذیرش جامعه قرار گیرد.
 
فروش اعضای بدن
 
قرص ورزش هم ساخته شد
 
ایرنا: محققان موسسه سالک در آمریکا در پی تولید قرصی برای کاهش اثرات (خستگی) ورزش، موفق به ساخت این دارو شدند و آزمایش آن روی موش ها، این جانداران را قادر ساخت که بدون خستگی حدود 70 درصد بیشتر بدوند. موش ها به رغم داشتن شیوه زندگی بی تحرک، معمولا می توانند دو ساعت و 40 دقیقه روی تردمیل بدوند اما این دارو موش ها را قادر ساخت که برای چهار ساعت و 30 دقیقه به دویدن ادامه دهند. این دارو که به GW شناخته می شود، موجب فعال ساختن ژنی به نام PPARD می شود که با توانمند ساختن بدن برای دویدن در مسافت های طولانی، مقاومت بدن در برابر افزایش وزن و نیز واکنش به انسولین، ارتباط دارد. این کیفیت ها معمولا با تناسب فیزیکی بدن ارتباط دارند.

قرص ورزش
 
عمده‌ترین دلیل تاخیر در ازدواج جوانان
 
تسنیم: مسائل اقتصادی و شغلی اولین دلیل تاخیر ازدواج جوانان است. بیکاری، درآمد کم، نبود امنیت شغلی به یک دغدغه حل نشدنی برای جوانان تبدیل شده است. براساس اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۳۴.۴ درصد مردان و ۲۶.۲ درصد زنان ایرانی در سن ازدواج، هرگز ازدواج نکرده‌اند که این آمار نسبت به سرشماری سال ۹۰ کاهش یافته است اما به گفته علیرضا زاهدیان، معاون مرکز آمار ایران، این کاهش به دلیل بهبود الگوی سن ازدواج در کشور نیست و بیشتر ناشی از کاهش سهم جمعیت ۱۵ تا ۳۰ سال است؛ برخلاف بسیاری از کشورهای غربی علاقه به ازدواج در کشور مناسب است ولی جوانان دیر ازدواج می‌کنند.

ازدواج

سیلاب در پی بارندگی امروز؛ فردا هم باران می‌بارد
 
مهر: به سبب شدت بارش امروز چهارشنبه آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها  و مسیلها و در مناطق مستعد وقوع تگرگ درکردستان، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، قزوین، شمال سمنان وخراسان شمالی پیش‌بینی می شود. این وضعیت فردا پنج شنبه دراستان های خراسان شمالی و دامنه های البرز در شمال قزوین، شمال البرز، تهران و سمنان و با شدت کمتری در شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.
 
 
بارندگی


/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *