بیانیه کاخ سفید درباره گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین

10:48 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۱۵۲
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درباره سوریه را سازنده و خیلی خوب توصیف کرد.
پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل ، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای گفتگوی تلفنی روز سه‌شنبه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درباره سوریه را سازنده و خیلی خوب توصیف کرد.

دربیانیه کاخ سفید آمده که دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین در گفتگوی تلفنی شامگاه سه‌شنبه توافق کردند که بحران سوریه بیش از حد طولانی شده و همه طرف‎های درگیر باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خشونت و درگیری در این کشور به پایان برسد.

کاخ سفید ضمن مثبت ارزیابی‌کردن گفتگوی روسای جمهور آمریکا و روسیه افزود: در بخشی از این گفتگو دو طرف بر ایجاد مناطق امن و آرام برای دست‌یابی به صلح پایدار در این کشور تأکید کردند.

«بلومبرگ» با اشاره به گفتگوی تلفنی روز گذشته پوتین و ترامپ و این بیانیه کاخ سفید نوشت: به نظر می‌رسد که دو کشور بر بالاگرفتن تنش‎های اخیر حمله موشکی آمریکا به سوریه به عنوان متحد دولت روسیه و اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا پیروز شده اند.

بنا به بیانیه کاخ کرملین پوتین و ترامپ همچنین توافق کرده‌اند که در حاشیه نشست ماه جولای کشورهای «گروه بیست» در آلمان دیدار و گفتگو کنند، اما بیانیه کاخ سفید با اعلام تمایل دو طرف برای دیدار شخصی اشاره‌ای به احتمال دیدار ترامپ و پوتین در حاشیه «نشست گروه ۲۰» نداشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *