قرآنی که هرگز گم نمی‌شود/ کیک خندوانه را احسان علیخانی برید/ فوتبالیست ایرانی اروپایی شد

15:16 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۹۰۸
قرآنی که هرگز گم نمی‌شود، کیک خندوانه را احسان علیخانی برید، شادی سرداران در عروسی یک جانباز، فوتبالیست ایرانی اروپایی شد و ... از جمله اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

تصمیم گیری در رابطه با قیمت پروازهای حج
 
میزان: در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قیمت پروازهای حج تصمیم گیری شد. با توجه به افزایش ۳۵ درصدی حجاج نسبت به سال ۹۴ نیز از هم‌اکنون برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات پروازی مناسب در حال انجام است و با توجه به افزایش تعداد حجاج روزانه ۳۰ پرواز برای اعزام حجاج به سرزمین وحی انجام خواهد شد.
 
حج

استانی مملو از افسانه و قصه/ سنگی که هر سال رشد می‌کند
 
تسنیم: جاذبه‌های استانی در غرب ایران زمین مملو از افسانه‌ها و قصه‌‌های چون دریاچه ای است که با یک نفرین به‌وجود آمده است، تا قرآنی که هرگز گم نمی‌شود، و باید سنگی را با دو چشم خود ببینی که هر سال رشد می‌کند. «هورامان» را به خانه‌های سنگی و پلکانی‌اش با پنجره‌های آبی و سبز می‌شناسیم، اما کارکرد سنگ در هورامان بسیار پُررنگ است و تنها به خانه‌ها و بافت منطقه محدود نمی‌شود. نقش سنگ در فرهنگ مردم «هورامان» به اینجا ختم نمی‌شود. آخرین جمعه‌ قبل از نیمه اردیبهشت‌ در مزار پیرشالیار، زمانی که مراسم کُومسای با دف‌نوازی و تلیله‌خوانی به انتهایش نزدیک می‌شود، سنگ سفیدی نزدیک آرامگاه پیرشالیار را در آیینی می‌شکنند و مردم منطقه باور دارند که این سنگ بعد از شکسته شدن مانند گیاه دوباره رشد می‌کند.

سنگی که رشد می کند

قرآنی که هرگز گم نمی‌شود
 
در روستای نگل قرآنی قدیمی وجود دارد که باعث شده گردشگران زیادی جذب این روستا شوند. چوپانی از روستای بالایی یعنی روستان «ده‌کن» یا روستای «کهن» به نگل می‌آید و هنگام چرا دادن گوسفندانش گلی را می‌چیند. زیر ریشه آن گل صندوقچه‌ای بود که در آن قرآنی قدیمی قرار داشت، و به همین دلیل قرآن نگل به «نوگل» نیز معروف است. به‌دلیل شباهت این قرآن به پوست آهو، معروف به «آهو» هم هست. این قرآن که مربوط به قرن هفتم و زمان حجاج‌بن‌یوسف است، بین مردم منطقه اهمیت بسیاری دارد. این قرآن چند بار دزدیده شده است ولی مردم روستا معتقدند که قرآن حتی اگر دزدیده شود خودش دوباره به نگل برمی‌گردد. مردم روستا آن‌قدر به این قرآن علاقه دارند که تاکنون اجازه جابه‌جایی آن را تحت هیچ عنوانی به هیچ نهادی نداده‌اند و به‌دستور رهبر معظم انقلاب محفظه شیشه‌ای ضدسرقت برای نگهداری این قرآن در مسجد نگل یا همان دروازه قرآن ساخته شده است.
 
قرآن

دریاچه‌ای را که یک نفرین به وجود آورد
 
درباره دریاچه زریوار افسانه‌های زیادی نقل شده، اما مشهورترین آنها از شهری مدفون در اعماق دریاچه حکایت دارد. مردم منطقه معتقدند که در زمان‌های بسیار دور، در محل کنونی دریاچه، شهری بوده و پادشاهی ستمگر بر این شهر حکمرانی می‌کرده است. مردمی که از دست ظلم و ستم حاکم به‌تنگ آمده بودند پیش مرد عارف و خداپرستی که دور از شهر زندگی می‌کرده می‌روند تا آنها را از دست ظلم و ستم حاکم نجات بدهد. مرد عارف هم از خدا کمک می‌خواهد. به امر خدا از چشمه‌های زیر زمین آب فوران می‌کند و حاکم و تمام شهر زیر آب مدفون می‌شوند.

دریاچه

خیز فرانسه برای افزایش ۱۰۰درصدی گردشگران ایرانی
 
ایسنا: فرانسه می‌خواهد در برنامه‌ای یک ساله، شمار گردشگران ایرانی را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد. به دنبال سفر هیات گردشگری فرانسه به ایران، گام‌هایی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور برداشته شد، هرچند طرف فرانسوی در این مسیر جدی‌تر است. ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه این کشور  که بهمن ماه ۹۵ برای شرکت در همایش تجاری ایران و فرانسه به کشورمان سفر کرده بود، از اقدام دولت کشورش در تسریع صدور ویزا برای اتباع ایرانی خبر داد.

گردشگری


فوتبالیست ایرانی اروپایی شد
 
باشگاه خبرنگاران جوان: در تحلیل برخی سایت‌های بلژیکی در مورد بازیکنان احتمالی تیم کلاب بروژ بلژیک نام رامین رضاییان بازیکن پرسپولیس قرار گرفت و این در حالی است که در نقل‌وانتقال قطعی، هنوز رامین رضاییان در لیست بازیکنان ورودی قرار ندارد. به نظر می‌رسد رامین رضاییان مذاکرات نهایی را با این تیم آغاز کرده است و رسانه‌های بلژیک این انتقال را قطعی می‌دانند اما به دلیل اینکه هنوز قراردادی امضاء نشده نام وی را در لیست احتمالی‌ها قراردادند. سایت‌های بلژیکی در تحلیل خود از رامین رضاییان وی را بازیکن مؤثری می‌دانند که با اشاره به‌ پاس گل‌ها و گل‌های وی در لیگ اخیر می‌تواند در تیم صدرنشین بلژیک بدرخشد.
 
رامین رضاییان

شادی سرداران در عروسی یک جانباز
 
مشرق: سید جواد شرفی داوطلبانه به جبهه رفت و در فروردین سال 1362 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه و شرهانی جانباز و قطع نخاع شد. او شب گذشته طی مراسمی ازدواج کرد. تعدادی از سرداران در این مراسم حضور داشتند.

سردار
 
جانباز سید جواد اشرفی
 
سردار
 
جانباز سید جواد شرفی با کت قهوه ای بر روی ویلچر

کیک خندوانه را احسان علیخانی برید
 
جام جم آنلاین: احسان علیخانی مجری و تهیه کننده تلویزیون امشب مهمان ویژه برنامه خندوانه است. رامبد جوان با انتشار عکسی از ویژه برنامه امشب خندوانه نوشت که جشن لذت بخش پانصدمین قسمت خندوانه با حضور مهربان و درجه یک احسان عزیزمون.
 
احسان علیخانی

ترفندهایی ساده برای تقویت حافظه
 
عصر ایران: عملکرد هیپوکامپ - مرکز حافظه مغز - با افزایش سن رو به افول می رود، اما پژوهشگران متوجه شده اند افراد مسنی که به طور منظم پیاده روی می کنند، تقویت هیپوکامپ را تجربه می کنند. ذهن و حافظه نیز همانند جسم انسان باید تمرین داده شوند زیرا در غیر این صورت تنبل شده و مواجهه با فراموشی های گاه و بی گاه چندان غیر منتظره نخواهد بود. با چند ترفند ساده که در جریان زندگی روزمره خود مد نظر قرار می دهید می توانید به تقویت حافظه خود کمک کنید. وضع اندامی خوب، نوع متفاوتی از تایپ،
تماشای ویدئوهای خنده‌دار، پیاده روی منظم، کار با وزنه، آدامس جویدن، استفاده از قلم و کاغذ از جمله این ترفندهاست.
 
مغز
 
/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *