"کارشناس روسی": انتقام از اوباما علت سیاست های ضدبرجامی ترامپ است

12:15 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۵۱۰
ایرادگیری و سیاست های ضدبرجامی دونالد ترامپ و دولت وی، انتقام گیری از رئیس جمهوری سابق آمریکا است.
به گزارش سرویس بین الملل کارشناس سیاسی انستیتو شرقشناسی آکادمی علوم روسیه گفت: نخستین و اصلی ترین ایراد دولت جدید آمریکا مربوط به ایران نیست، بلکه رویکرد دولت وقت باراک اوباما در قبال توافق هسته ای با ایران را هدف گرفته بود.
 
ساژین در مصاحبه با رادیو روسی اسپوتنیک، افزود: ترامپ که با اوباما دشمنی و کینه شدیدی دارد، نمی تواند دستاورهای دولت وی را بپذیرد و توافق تاریخی در مورد برنامه هسته ای ایران نیز از آن جمله است.
 
کارشناس روس اظهار کرد: به همین دلیل، برجام امضا شده بین پنج عضو دائمی شورای امنیت همراه آلمان با ایران، واکنش منفی دولت کنونی آمریکا را برانگیخته است.
 
وی همچنین گفت که دولت ترامپ برخلاف دولت اوباما در این مورد (برنامه هسته ای ایران) با رژیم صهیونیستی همبستگی و اتفاق نظر دارد.
 
ساژین پیشتر هم با انتقاد از سیاست های آمریکا اعلام کرده بود که ایران ناقض برجام بین این کشور، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان نیست.
 
ترامپ اعلام کرده که برجام را پذیرفته ولی در حال بازخوانی و بازبینی آن است، در حالیکه طرف های دیگر امضا کننده این پیمان از جمله اتحادیه اروپا، روسیه و چین اعلام کرده اند، این سند نهایی و اجرا شده مورد تائید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، غیرقابل بازگشت و لازم الاجرا است.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *