"رئیس جمهور افغانستان" نظام جمهوری را با شاهی اشتباه گرفته است

23:31 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۴۵۴
سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان با انتقاد از سیاست حذفی حکومت هشدار داد عمر نظام شاهی در افغانستان کوتاه است و اشرف‌غنی نظام جمهوری را با شاهی اشتباه نگیرد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از آریانانیوز، مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان در مراسم سالروز بزرگداشت پیروزی مجاهدین و سقوط حکومت کمونیستی در افغانستان اعلام کرد: اشرف‌غنی نظام جمهوری را با نظام شاهی اشتباه گرفته است.
 
سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان با انتقاد از سیاست حذفی حکومت و ادامه این روند از سوی اشرف‌غنی هشدار داد که عمر نظام شاهی در افغانستان کوتاه است.
 
در این نشست که در کابل برگزار شد، رهبران جهادی سابق، حکومت را متهم کردند که برای به حاشیه راندن مجاهدین از عرصه سیاسی تلاش می‌کند.
 
شورای حراست و ثبات که به رهبری «عبدالرب‌رسول سیاف» از رهبران سابق جهادی تشکیل شده است، از بزرگترین احزاب سیاسی افغانستان محسوب می‌شود.
 
این در حالیست که پس از برکناری «احمدضیا مسعود» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب توسط اشرف‌غنی، انتقادها بار دیگر از سیاست حذفی حکومت شدت گرفته است.
 
روز گذشته ژنرال دوستم که اختیارات معاونت ریاست‌جمهوری را از دست داده و در حبس خانگی قرار گرفته نیز  گفته بود که اشرف‌غنی تلاش دارد تا وی را هدف ترور فیزیکی و سیاسی قرار دهد.
 
با این حال منتقدان حکومت مدعی هستند که اشرف‌غنی به هدف انحصار قدرت در ریاست‌جمهوری روند حذف سیاسی رهبران افغان را در دست دارد.
 
قبل از این احمدضیا مسعود نیز که توسط فرمان مستقیم ریاست‌جمهوری از سمت خود برکنار شده است با انتشار فراخوانی از رهبران جهادی و سیاسی، طرح تشکیل حکومت موقت را ارائه کرده بود که فقط از سوی منتقدین اشرف‌غنی مورد استقبال قرار گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *