گفت‌وگو با کاندیدای حامی الاغ‌ها

12:11 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۵۸۶
«خودم می‌دانم صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارم، فقط آمده‌ام به‌عنوان نماینده محیط‌زیست و انجمن حمایت از حقوق حیوانات کرمانشاه، پیامم را برسانم» اینها بخشی از اظهارات عجیب یکی از داوطلبان کاندیداتوری در ریاست جمهوری است.
انتخابات مصاحبه با ثبت نام کنندهبه گزارش گروه فضای مجازی ، «من نماینده محیط‌زیستم در استان کرمانشاه، آمدم اینجا که شاید صدایم به جایی برسد که چرا ما محیط زیستمان را داریم به اسم انسانیت تخریب می‌کنیم؟ این شاید تلنگری باشد برای رئیس‌جمهور آینده که چرا فرهنگ روستانشینی باید از بین برود و این وعده را من می‌دهم که در جامعه بشری هیچ‌گونه مشکل بی‌کاری ما نداریم، بلکه ما فرهنگ کارکردن را نداریم» این بخشی از صحبت‌های فردی است که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شده بود و خود را به عنوان کاندیدای حامی حقوق حیوانات معرفی کرد.
گزیده‌ای از گفت‌وگوی این حامی حقوق حیوانات با روزنامه شرق را در ادامه بخوانید:
 
*علی جلیلیان اهل روستایی نزدیک شهر کرمانشاه است او می گفت که من خودم می‌دانم صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارم، فقط آمده‌ام به‌عنوان نماینده محیط‌زیست و انجمن حمایت از حقوق حیوانات کرمانشاه که پیامم را برسانم، اینکه ما هنوز حقوق حیوانات را رعایت نمی‌کنیم چطور می‌خواهیم حقوق بشری را رعایت کنیم؟

*از زمان اسارت در عراق این حس لزوم احترام به حقوق حیوانات در من به وجود آمد، به‌خصوص برای الاغ‌ها که به نظر من، ما انسان‌ها همیشه در حق آنها بسیار ظلم کرده‌ایم. این حیوان با وجودی که در طول تاریخ تمدن بشری بسیار به انسان خدمت کرده اما همیشه مورد ظلم و بی‌عدالتی انسان‌ها واقع شده حتی از اسمش به‌عنوان توهین و تحقیر استفاده می‌کنیم.

*من چندین‌سال است که با هزینه و تلاش خودم، در فصل زمستان الاغ‌های‌ رهاشده را که به امان خدا در طبیعت ول می‌کنند، جمع‌آوری کرده و از آنها نگهداری می‌کنم، برایشان خوراکی و علوفه و... جمع می‌کنم تا زمستان تمام بشود، بعد دوباره آنها را رها می‌کنم.
 
*من نگران انسان‌ها هم هستم؛ انسان‌هایی که قدرنشناس شده‌اند، تا زمانی که این حیوان به دردشان می‌خورد از آن نگهداری می‌کردند و روی آن بار می‌کشیدند، اما حالا که به آن نیازی ندارند رهایش می‌کنند تا از بین برود، این ناسپاسی و قدرنشناسی برخلاف روحیه اخلاقی و انسانی است.
 
/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *