کمیته داوران به دنبال افزایش 100 درصدی دستمزد داوران/ اصفهانیان و ممبینی مأمور مذاکره در هیئت رئیسه

10:51 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۱۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
موضوع پیگیری افزایش حقوق داوران فوتبال ایران در دستور کار کمیته داوران فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مسئولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال در نظر دارند بعد از رایزنی‌هایی که با مقامات ارشد فدراسیون انجام داده‌اند،‌ این بار به صورت رسمی طرح پیشنهادی افزایش دستمزد داوران فوتبال ایران در تمام رده‌ها را به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه بدهند.
 
داوران البته مدت زمان زیادی است که از تأخیر در پرداخت و میزان کم دستمزد خود در فوتبال ایران ناراضی هستند. بر اساس آمار، یک داور در هر سال در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند  حدود 30 مسابقه را  قضاوت کند که درآمد او در جریان فصل به 40 میلیون تومان هم نخواهد رسید!
 
این رقم در مقایسه با قراردادهای نجومی و میلیاردی که بازیکنان و مربیان دریافت می‌‌کنند یادآورمثال قطره برابر دریا است.

مدیران کمیته داوران اما در ماه‌های گذشته چندین جلسه با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند تا مقدمات افزایش دستمزد داوران و پرداخت مطالبات آنها فراهم شود. با دستور رئیس فدراسیون بخش اعظمی از طلب داوران اواخر اسفند سال گذشته پرداخت شد اما هنوز تکلیف افزایش حقوق داوران مشخص نشده است. شنیده‌ها حکایت از این مسئله دارد که کمیته داوران به دنبال افزایش صددرصدی دستمزد دوران فوتبال ایران است.

با توجه به شرایط نه‌چندان مطلوب اقتصادی،‌ بعید به نظر می‌رسد که مدیریت فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه با این خواسته کمیته داوران موافقت کنند که از ابتدای مسابقات فصل بعد حقوق داوران دو برابر شود.

با این حال با توجه به اینکه فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران و هدایت ممبینی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران عضو هیئت رئیسه فدراسیون هستند، وظیفه پیگیری و مصوب کردن طرح پیشنهادی افزایش حقوق داوران برعهده آنها خواهد بود.
 
به این ترتیب باید منتظر ماند و دید نتیجه مذاکرات آنها با سایر اعضای هیئت رئیسه در آینده پیرامون موضوع دستمزد داوران چه خواهد شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *