آمریکا: هدف از برگزاری "نشست مسکو" مبهم است

13:11 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۰۹۵
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که مسکو به دنبال نفوذ خود در کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان و هدف مسکو از برگزاری این نشست مبهم است.
آمریکا: هدف از برگزاری به گزارش سرویس بین الملل  وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که مسکو از تمام تلاش خود برای نفوذ بیشتر در افغانستان استفاده می‌کند و این را در سیاست‌های کنونی روسیه می‌توان مشاهده نمود.
 
این اظهارات در حالی از سوی مقامات آمریکایی بیان می شود که مسکو اقدام به برگزاری اجلاسی با عنوان نشست صلح افغانستان کرده است.
 
این نشست با شرکت افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ایران، هند و چند کشور دیگر آسیای میانه روز گذشته در مسکو برگزار شد.
 
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید:  هدف این نشست تاریک و مبهم است.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرده است که کشورش طرح هایی برای صلح در افغانستان دارد که همواره از روسیه برای حمایت و همکاری با آن دعوت شده است؛ اما آمریکا از حرکت های مبهم در این زمینه حمایت نخواهد کرد.
 
در نشست مسکو؛ شرکت کنندگان یکبار دیگر از طالبان خواستند تا دست از جنگ بردارند و پشت میز مذاکره با دولت افغانستان بنشینند.
 
جمهور نوشت: پوتین گفته است که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و تنها گزینه ممکن برای عبور از آن، گفتگوهای بین الافغانی است.
 
رییس جمهور روسیه در این نشست با صراحت اعلام کرد که قصد اقدام نظامی در افغانستان را ندارد و از دولت افغانستان می‌خواهد که با کنترل مرزهای شمالی و شمال غربی کشورش، از نفوذ داعش به آسیای میانه جلوگیری کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *