آموزش پخت انواع کوکو/ چه کار کنیم کوکوها وا نروند؟!

19:21 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۰۱۵
در این مطلب قصد داریم طرز تهیه انواع کوکو را به شما آموزش دهیم .
آموزش پخت انواع کوکو/ چه کار کنیم کوکوها وا نروند؟!به گزارش گروه فضای مجازی، کوکو اگرچه انواع متفاوتی دارد، در شمار غذاهای خوشمزه‌ای محسوب میشود که روش طبخی تقریبا ساده و راحت دارند و نسبتا هم زود آماده میشوند. توضیحات مفیدی درباره طبخ برخی از انواع آن را در ادامه بخوانید.


از کوکو، هم به عنوان شام و ناهاری سبک، هم میان‌وعده‌ای برای دانش آموزان و هم غذایی مناسب برای بین راه و مسافرت‌ها می‌توان استفاده کرد. تخم مرغ اصلی‌ترین و مهمترین ماده این غذا محسوب می‌شود و کوکوی سبزی و سیب‌زمینی از رایج‌ترین انواع آن است.

کوکوها باید خوب سرخ شوند. برای این کار وقتی روغن در ظرف داغ شد، مایه کوکو را بریزید. برای برگرداندن آن هم می‌توانید کوکو را درون همان ظرف برش داده و برگردانید یا اینکه داخل یک دیس بزرگتر برگردانده و طرف سرخ نشده کوکو را دوباره داخل ماهیتابه بگذارید تا خوب سرخ شود.

بهتر است کوکو را با شعله متوسط بپزید. همچنین در ظرف باید بسته باشد تا این غذا خوب پخته و آماده خوردن شود.

کوکو به علت داشتن سبزیجات و تخم مرغ غذای کاملی محسوب می‌شود ولی برای تهیه انواع کوکو دقت داشته باشید که تخم مرغ‌ها باید خوب مخلوط شود. اگر همزن برقی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید در غیر این صورت تخم مرغ‌ها را چند دقیقه خوب به هم بزنید. وقتی مواد کوکو را با تخم مرغ مخلوط کردید نیز مجددا مایه حاصله را خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

کوکوی سبزی

کوکوی سبزی همان طور که از نامش پیداست از سبزی تازه شامل تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله تشکیل شده. البته بهتر است چند برگ کاهو هم به این سبزی‌ها اضافه کنید. بعد از پاک کردن و شستن آنها، صبر کنید تا سبزی کاملا خشک شود، سپس آن را خرد کرده و با مقدارکمی نمک، فلفل و ادویه مخلوط کنید. بهتر است کمی آرد هم به آن بزنید. در ظرف دیگری چند تخم مرغ را شکسته و خوب بزنید تا سفیده و زرده مخلوط شود. حالا سبزی و تخم‌مرغ‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. مقداری روغن درون تابه ریخته و روی آتش بگذارید، وقتی روغن داغ شد، مایه کوکو را داخل آن بریزید. یک‌طرف آن که سرخ شد کوکو را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

کوکوی سیب‌زمینی

ابتدا چند عدد تخم مرغ را درون کاسه شکسته و خوب بزنید. برای تهیه این نوع کوکو می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را آبپز کرده، یا به صورت خام در کوکو استفاده کنید. در هر دو صورت سیب‌زمینی را پوست کنده و ریز رنده کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را هم روی آن بپاشید. سپس تخم‌مرغ‌های زده شده را با سیب زمینی مخلوط کرده و خوب بزنید. بنابر سلیقه و ذائقه افراد خانواده می‌توانید کمی زعفران را با آب داغ مخلوط کرده و درون مایه کوکو سیب زمینی بریزید. حالا مواد را خوب با هم مخلوط کنید. درون ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت بگذراید. وقتی روغن داغ شد مایه کوکو را درون ماهیتابه ریخته و بگذارید تا خوب سرخ شود. بعد از سرخ شدن یک طرف، آنرا برگردانده تا طرف دیگر هم سرخ شود. دقت داشته باشید کوکویی که با سیب زمینی خام پخته می‌شود، کمتر به روغن احتیاج دارد.

کوکوی بادمجان و کدو

این کوکو به چند روش طبخ می‌شود. اولین شیوه آن است که بادمجان‌ها را پوست کنده و بعد از اینکه نمک روی آن ریختید بگذارید تا یک ساعت بماند؛ سپس آنها را بشوئید. بادمجان‌ها یا کدوها را حلقه حلقه برش داده و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن دو طرف بادمجان‌ یا کدوها، تخم مرغ‌ها را که در کاسه دیگری شکسته و زده‌اید، درون ماهیتابه ریخته و بگذراید تا تخم‌مرغ ببندد. کوکوی شما آماده است.

طریقه دیگر طبخ این کوکو به این صورت است که بادمجان‌ها یا کدوها را رنده کنید و بعد با نمک و فلفل و تخم مرغ‌های زده شده مخلوط نمائید. سپس درون روغن داغ بریزید تا کوکو سرخ و برای خوردن آماده شود.

روش سوم به این صورت است که بادمجان‌ها یا کدوها را سرخ کرده و بکوبید و با نمک و فلفل و تخم مرغ زده شده مخلوط کرده و کوکوی خوشمزه‌ای تهیه کنید. این کوکو را می‌توانید با مخلوط کدو و بادمجان هم طبخ کنید.

کوکوی گوشت

برای تهیه این کوکو تعدادی پیاز را خلالی سرخ کرده و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید بهتر است که مقداری سویا را که مدت نیم ساعت در آب ولرم بوده و بعد درون آبکشی ریخته و آبش را گرفته‌اید، با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و سرخ کنید. سپس نمک و فلفل و ادویه را هم اضافه کرده و تخم مرغ‌های زده شده را درون آن بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا سرخ شود. این کوکو را با مرغ یا ماهی چرخ کرده نیز می‌توانید تهیه کنید.

کوکوی تره یا برگ سیر

تره را بعد از شستن خوب و ریز خرد کنید. اگر سیر تازه داشته باشید می‌توانید با برگهای سبز سیر هم این کوکوی خوشمزه را تهیه کنید. برگ سیر یا تره را بعد از خرد کردن با تعدادی تخم مرغ که خوب زده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید و داخل روغن که کمی داغ شده بریزید و مانند کوکوهای دیگر دو طرف آنرا سرخ کرده و میل نمائید.

کوکوی رنگی

این کوکو برای مجالس و مهمانیها بسیار زیبا و مناسب است. برای تهیه این کوکو مایه سه کوکوی سبزی و گوشت و سیب زمینی را آماده کنید؛ درون ظرفی و بعد از ریختن روغن، مایه کوکوی سیب زمینی را بریزید و درب ماهیتابه رابگذارید. وقتی این کوکو کمی خودش را گرفت، مایه کوکوی گوشت را بریزید و سطح آنرا صاف کنید و در ظرف را گذاشته و بعد از مدت کمی مایه کوکوی سبزی را بریزید. وقتی یک طرف آن سرخ شد طرف دیگر را هم سرخ کنید.

کوکوی قارچ

تعدادی قارچ را بعد از اینکه خوب شسته و خاک وشن آن را گرفتید، ریز خرد کنید. حالا مقداری نمک و فلفل و ادویه داخل این مواد ریخته و مقدار کمی آرد به آنها اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌های شکسته را به آن اضافه کرده بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید، آن را داخل روغن که کمی داغ شده بریزید و دو طرف آنرا سرخ کرده و میل نمائید.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *