برانکو: نیمه اول می‌توانستیم 5 گل بزنیم/ از خودم تعریف می‌کنم!/ سیدجلال باید پنالتی می‌زد

19:35 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۰۰۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: احتمالاً خودتان واقف هستید که این قهرمانی چقدر باعث خوشحالی ما شده است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش مقابل تیم فوتبال ماشین‌سازی و قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر شانزدهم اظهار داشت: احتمالاً خودتان واقف هستید که این قهرمانی چقدر باعث خوشحالی ما شده است. ما حالا روی کاغذ هم قهرمان لیگ هستیم.
 
 وی ادامه داد: قبل از هر چیز باید تبریک بزرگ خود را نثار بازیکنانم کنم که سزاوار این تبریک هستند و همین‌طور باید از اعضای کادرفنی خود، طاهری سرپرست باشگاه و اعضای هیئت مدیره که به بهترین نحو ممکن کارهای تیم را پیگیری کردند، تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای هم برای هواداران‌مان دارم که در طول فصل یار دوازدهم ما بودند و لیاقت و استحقاق این شادی و قهرمانی را دارند. ما در کل فصل در بهترین فرم خود بودیم و در پایان هم با تمام خستگی به مقام قهرمانی رسیدیم. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما امروز خیلی زودتر می‌توانستیم کار را تمام کنیم و در نیمه اول 5 موقعیت صددرصد خود را از دست دادیم. یک بار دیگر از بازیکنانم تشکر می‌کنم که امروز به خوبی نشان دادند ما یک تیم هستیم و از مدیریت تا کادر فنی، بازیکنان و بهترین هواداران دنیا به خوبی در کنار ما قرار داشتند. طبیعی است در دیدارهای باقی‌مانده نیز دوست داریم با همین کیفیت کار خود را ادامه بدهیم اما اجازه می‌خواهیم امروز و امشب به همراه هواداران‌مان شادی کنیم.

برانکو عنوان کرد: اگر به خاطر داشته باشید 2 سال گذشته ما برای بقا می‌جنگیدیم، سال گذشته عملا قهرمان بودیم و امسال هم مستحق قهرمانی بودیم، کاملا در طول فصل به مسئولیت و فشاری که روی ما قرار داشت آگاه بودیم و تحت این فشارها بازیکنان‌مان به خوبی عمل کردند. باید در اینجا از خودم هم تعریف کنم چرا که توانستم سومین قهرمانی خود را در سومین کشور کسب کنم.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد پرسپولیس در مقابل ماشین‌سازی در حد یک قهرمان بود و آیا از کیفیت بازی بازیکنان خود راضی است، اظهار داشت: در مورد بازی امروز مهمترین مسئله بردن ما بود، ما در 15 دقیقه ابتدایی 5 شانس میلیون درصدی داشتیم و اگر از آنها استفاده کرده بودیم می‌توانستیم با اختلاف 3، 4 گل بازی را ادامه بدهیم. اگر ما قدر موقعیت‌های خود را می‌دانستیم با آرامش بیشتری می‌توانستیم بازی کنیم. ماشین‌سازی تیمی است که کیفیت آن بهتر از موقعیت این تیم در جدول است و طبیعی است به عنوان میزبان بعد از آنکه ما با دو گل پیش افتادیم شانس گلزنی داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به قهرمانی پرسپولیس آیا در بازی‌های باقیمانده از جوانان این تیم استفاده خواهد کرد، گفت: در مورد استفاده از بازیکنان جوان‌مان باید ببینیم وضعیت سایر بازیکنان‌مان برای دیدارهای آینده به چه نحوی خواهد بود، ما دو بازی سخت مقابل پدیده و الهلال پیش رو داریم و احتمال دارد تغییراتی داشته باشیم اما باید بدانید همه بازیکنان دوست دارند بازی کنند و ما با توجه به شرایط از آنها استفاده می‌کنیم.

برانکو در پاسخ به این سوال که شرایط لیگ ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: نسبت به زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم تغییرات مثبتی را شاهد هستم و از لحاظ ساختار فوتبال ایران بهتر شده است. امروز ورزشگاه یادگار امام (ره) کیفیت بسیار خوبی دارد و در کنار آن ما شاهد زمین‌های خوبی در مشهد، اصفهان، اهواز و تهران هستیم. لیگ ما هم مشابه سایر لیگ‌های آسیا است و در یک سطح قرار دارد، تیم‌های ایرانی جزء برترین تیم‌های آسیا هستند و روز به روز بهتر می‌شوند. پیشرفت‌های خوبی را در لیگ ایران شاهد هستیم چون پتانسیل بالا به همراه عشق به فوتبال  در مردم ایران است.

وی در خصوص اینکه در دیدار قبلی گفته بود به هیچ وجه پنالتی را به طارمی نخواهد داد، اما در این بازی او پنالتی پرسپولیس را زد، اظهار داشت: پنالتی را باید جلال حسینی می‌زد اما او کاپیتان تیم من است و تصمیم گرفت پنالتی را به طارمی بدهد. به حسینی تبریک می‌گویم چون اعتماد به نفس مضاعفی را به طارمی داد. حسینی به عنوان کاپیتان تیم من در زمین می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چرا این تیم کیفیت لازم را در این مسابقه نداشت، تصریح کرد: ماشین‌سازی تیم با کیفیت‌تری نسبت به جایگاه‌اش در جدول است. این تیم توانسته سپاهان، استقلال و تراکتورسازی را متوقف کند نمی‌دانم شما چرا این تیم را دست کم می‌گیرید ضمن اینکه ما بازی سختی را مقابل الریان داشتیم و فشار زیادی روی بازیکنان ما آمده بود شاید به این دلیل امروز نتوانستیم بازی دلچسبی ارائه دهیم.

پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا جو ورزشگاه‌ها در ایران این چنین است و شاهد فحاشی به بازیکنان رقیب هستیم، خاطرنشان کرد: جو ورزشگاه‌های ایران این‌طور نیست و ما فقط در تبریز شاهد چنین رفتارهایی هستیم. در فرهنگ ما نیست که به کسی که از دنیا رفته است، فحاشی کنیم اما امروز شاهد بودیم حتی به هادی نوروزی هم بی‌احترامی شد. همه باید کمک کنیم این رفتارها از بین برود. ما این اتفاقات را فقط به ناظر بازی می‌سپاریم. 

برانکو نیز در واکنش به همین سوال خبرنگار گفت: این مسائل در همه کشورها و در همه ورزشگاه‌ها وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی ایجاد شده برای رقبای پرسپولیس تاثیری در قهرمانی زودهنگام این تیم داشته است، یا خیر گفت: من خود را درگیر مشکلات دیگران نمی‌کنم اما احساس می‌کنم تلاش‌هایی وجود دارد که قهرمانی ما را بی‌ارزش کند، ما از هفته اول قهرمان بودیم و کمترین گل خورده، بیشترین گل زده و بهترین آمار را داشتیم.

در ادامه نشست به نظر می‌رسید که عده‌ای بیشتر از اینکه قصد پرسیدن سوال از سرمربی پرسپولیس داشته باشند به دنبال کری‌خوانی و بحث‌های کلامی بودند. در همین میان سوالی از برانکو پرسیده شد که به نظر می‌رسد جریاناتی در قهرمانی پرسپولیس تاثیر داشت. چند ماه قبل امیر عابدینی مصاحبه‌ای می‌کند و از تلاش‌هایی برای قهرمانی پرسپولیس صحبت کرد. در برخی دیدارها داوران علنا نتایج مسابقات را به نفع پرسپولیس تغییر دادند و اگر در دیدار امروز به جای یک داور تهرانی یک داور از کرمانشاه مسابقه را سوت می‌زد به جای تبدیل کردن صحنه‌های 50-50 به نفع پرسپولیس آنها را به سود ماشین‌سازی سوت می‌زد. 

برانکو بعد از مطرح شدن این حرف‌ها عنوان کرد: من دوست داشتم شما بعد از مطرح کردن این همه مسئله یک مورد مصداقی آن را بیان می‌کردید که داور به ما کمک کرده است. در خصوص اظهارات عابدینی و حتی امیر قلعه‌نویی هم باید بگویم آنها با توجه به تحلیلی که از شرایط جدول لیگ برتر و فاصله ایجاد شده میان مدعیان با پرسپولیس داشتند از قهرمانی ما صحبت کردند. وقتی ما بیش از 12 امتیاز با تیم دوم اختلاف داشتیم منطق می‌گوید پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. افرادی که از آنها نام بردید درگیر مسائل ما نیستند و فقط با توجه به تحلیل خود از شرایط جدول به اظهارنظر پرداختند. 

وی خاطرنشان کرد: در 10 سال اخیر هیچ تیمی مثل پرسپولیس امسال قهرمان نشده بود و ما با شایستگی کامل به عنوان قهرمانی دست یافتیم. در خصوص پنالتی ‌ای که به نفع ما هم گرفته شد من معتقدم داور نه تنها باید اعلام پنالتی می‌کرد بلکه باید بازیکن حریف را با کارت قرمز جریمه می‌کرد. خودتان از 50-50 بودن صحنه صحبت می‌کنید اما این را در نظر نمی‌گیرید که علیپور از بازیکن مقابل خود عبور کرد و در راه رسیدن به دروازه با خطای بازیکن حریف مواجه شد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد: داور در صحنه پنالتی چه کار دیگری جز گرفتن پنالتی به نفع ما باید اعلام می‌کرد، در بازی رفت پشت خط 18 قدم روی بازیکن ماشین‌سازی خطا اتفاق افتاد اما داور به سود این تیم پنالتی گرفت آیا کسی عصبانی شد و فریاد زد. نمی‌دانم چگونه می‌توانید نتایج پرسپولیس را حقیر جلوه دهید. 

برانکو در پایان در پاسخ به این سوال که چطور پرسپولیس با وجود 12 امتیاز اختلاف با مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در جایگاه سوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: من جواب خاصی به این سوال نمی‌دهم و فقط می‌گویم ما قهرمان ایران هستیم.


 
 
 


اشرفی گهراز
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
سلام بر ارتش سرخ درود بر فرمانده برانکو همین الان همه استقلالیها به احترام ارتش سرخ خبر... دار.... از صمیم قلبم تبریک عرض می کنم به تمام پرسپولیسیها ی سرخ دل
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *