اتحادیه اروپا چشمان خود را بر واقعیات حقوق شهروندی ایران بسته است

15:26 - 23 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۰۴۵
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه، تمدید تحریم‌های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر را سیاستی شکست خورده و ناکارآمد دانست و گفت:این اتحادیه چشمان خود را بر واقعیات حقوق شهروندی ایران بسته است.
قاسمیبه گزارش گروه سیاسی به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به تمدید تحریم‌های حقوق بشری علیه کشورمان توسط اتحادیه اروپایی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ايران روند تكراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سياسی و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحاديه اروپا، از جمله تمديد تحريم های يك جانبه غيرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر، كه سياستی شكست خورده و ناكارآمد است را محكوم می كند.
 
وی افزود: متاسفانه اتحاديه اروپا نشان داده است كه درک درست و واقع بينانه‌ای از وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران را ندارد و با برخوردهای كاملا سياسی، چشمان خود را بر واقعيات مربوط به حقوق شهروندی در نظام مردمسالاری دينی در ايران بسته است.  

«قاسمی» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ايران فارغ از اين قبيل وارونه نمايی ها و جوسازی ها به مسير خود در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان خود بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ادامه خواهد داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *