این ایستگاه‌ها کمترین مسافر را دارند

13:29 - 23 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۹۸۶
در این گزارش با خلوت ترین ایستگاه‌های قطار در جهان آشنا خواهید شد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تابناک، درمقابل ایستگاه شیپی در کمبریج شایر در بریتانیا به طور متوسط تنها یک مسافر را در ماه جابجا می کند که آن را خلوت ترین ایستگاه قطار حداقل در بریتانیا کرده است. تنها یک قطار در روزهای هفته از این ایستگاه عبور می کند که از کمبریج می آید و فقط اگر مسافری باشد در ایستگاه توقف می کند. در بیشتر روزها هیج مسافری وجود ندارد. اما همیشه اینطور نبوده است. در راه برگشت به کمبریج قطار حتی توقف هم نمی کند. ایستگاه شیپی هیل در روزهای اوجش روزانه دو قطار باربری داشت که سبزیجات را در سراسر منطقه و لندن توزیع می کردند و صدها مسافر از آن استفاده می کردند. بعدها کامیون ها جایگزین قطارهای باری شدند و مردمی که به تجارت سبزیجات می پرداختند کم کم مردند. کلیسا و سالن روستا ناپدید شدند و مدرسه در سال 1970 بسته شد و دهکده درحال حاضر به طرز باورنکردنی متروک است. 
 
ایستگاه کیوشیراتاکی در ژاپن نیز بسیار خلوت است. قطار تنها دوبار در روز اینجا توقف می کند، یک بار در صبح برای برداشتن کانا هارادا، دانش آموز دبیرستانی در راه مدرسه و یک بار هنگام عصر برای بازگرداندن او به خانه. کانا تنها مسافر این ایستگاه است و یا بود زیرا او در مارس 2016 فارغ التحصیل شد. بیشتر ایستگاه های خلوت دیگر در بریتانیا هستند. در دسامبر 2016 ده ایستگاه خلوت براساس تعداد مسافری که در سال حمل می کنند در انگلستان اعلام شد که بین 12 تا 116 مسافر در سال را جابجا می کردند.


/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *