آثار طراحان برتر صنایع‌دستی در خانه هنرمندان به‌نمایش درمی‌آید

16:10 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۴۰۹
مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی گفت:آثار برگزیده مسابقه بزرگ طراحی صنایع‌دستی از طراحان برتر این حوزه در نمایشگاهی در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته می‌شوند.
صنایع دستیبه گزارش گروه جامعه ،علی حاجی‌شیزری، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی در ارتباط با نحوه گزینش آثار در این مسابقه گفت: روز پنجشنبه 24 فروردین، ارزیابی مرحله دوم آثار براساس دو گروه اصلی ویژه اصفهان و طراحی صنایع‌دستی آغاز می‌شود و هیئت داوران به انتخاب از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه این مسابقه می‌پردازند.

به‌گفته وی، این داوری از روی اصل آثار که همان روز هنرمند یا گروه هنری در اختیار دبیرخانه قرار می‌دهد انجام می‌شود و پس از گذراندن این مرحله، آثار برگزیده در نمایشگاهی در خانه هنرمندان به‌نمایش عمومی درمی‌آید و در روز 29 فروردین داوری نهایی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد:در این مرحله، هیئت داوران آثار راه‌یافته به مرحله دوم و حاضر در نمایشگاه را ارزیابی می‌کند و برگزیدگان از میان دو گروه ویژه اصفهان و طراحی صنایع‌دستی شرکت‌کننده در مسابقه انتخاب می‌شوند.

حاجی‌شیزری همچنین اعلام کرد: مراسم اختتامیه این مسابقه بزرگ بی‌سابقه، درخصوص طراحی‌های نو، در صنایع‌دستی نیز در روز 2 اردیبهشت 96، با تجلیل از برگزیدگان و اعلام آثار برتر در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی درباره ضرورت برگزاری مسابقه بزرگ طراحی و خلاقیت در صنایع‌دستی معاصر ایران اظهار کرد:به‌دلیل اینکه حوزه طراحی و فرم در صنایع‌دستی دچار تکرار شده و در این مسیر از اصالت خود فاصله گرفته، سعی کردیم این مسابقه را برگزار کنیم، زیرا آنچه تولید می‌کنیم متناسب با سلیقه بازار نیست و اگر صنایع‌دستی پویایی‌اش را از دست بدهد بخشی از رشته‌های آن به‌فراموشی سپرده می‌شود.

فراخوان این مسابقه بزرگ که از 25 فروردین تا 3 اردیبهشت 96 برگزار می‌شود در آذر 95 به‌اطلاع هنرمندان رسیده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *