نیویورک تایمز: اصلاحات در "ارتش افغانستان" بسیار کند است

12:11 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۲۳۵
نیویورک تایمز نوشت: رهبران آمریکا و ناتو با توجه به اینکه بسیاری از روستاها تحت کنترل طالبان بوده و بسیاری از شهرها توسط این گروه تهدید می‌شوند،‌ از کندی اصلاحات نیروهای امنیتی عصبانی هستند.
نیویورک تایمز: اصلاحات در به گزارش سرویس بین الملل یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: رهبران آمریکا و ناتو با توجه به اینکه بسیاری از روستاها تحت کنترل طالبان بوده و بسیاری از شهرها توسط این گروه تهدید می‌شوند،‌ از کندی اصلاحات نیروهای امنیتی عصبانی هستند.
 
نیویورک تایمز می‌نویسد: مشکل عمده، فساد فراگیر در رهبری نیروهای امنیتی افغانستان است که از بی‌سامانی و حتی مرگ سربازان سود می‌برند.
 
«ژنرال کیسر» فرمانده مشترک انتقال امنیت افغانستان در این رابطه می‌گوید: بیشتر اصلاحاتی که در ارتش انجام شده بواسطه فساد و رهبران نالایق بی‌اثر می‌شود.
 
ژنرال نیکلسون فرمانده ناتو در افغانستان، اصلاحات افغانستان را همانند «تعمیر یک هواپیمای در حال پرواز» می‌داند.
 
جنگ در افغانستان که در زمستان به کندی پیش می‌رود و در بهار از سر گرفته می شود، موضوعی است که ارتش را از بازسازی باز می‌دارد.
 
با نزدیک شدن فصل جنگ در افغانستان، دولت وحدت ملی به واسطه کشمکش‌های درونی اقدام خاصی را انجام نداده است.
 
کارل ایکنبری ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق ائتلاف در افغانستان که بعداً بعنوان سفیر آمریکا در کابل به خدمت گماشته شد، می‌گوید: ارتش آمریکا در 15 سال گذشته تلاش کرده تا یک نیروی نظامی حرفه‌ای را برای افغانستان ایجاد کند.
 
شکست شبه‌نظامیان هدف فرماندهان نظامی افغانستان نیست
 
وی در ادامه اظهار داشت: همیشه فرض بر این بوده که شکست شبه‌نظامیان غایت نهایی رهبران نظامی افغانستان است، اما متاسفانه این گونه نیست.
 
ژنرال ایکنبری می‌گوید که بسیاری از فرماندهان افغانستان، طالبان را تنها یک نگرانی در وضعیت اجتماعی و سیاسی نامشخص عنوان می‌کنند و برخی دیگر از این فرماندهان بخاطر اطمنیان از رفاه خانواده خود و طرفدارانشان از نبرد اجتناب می‌ورزند تا واحد نظامی که برای آنها منبع تامین درآمد هستند را حفظ کنند.
 
در ادامه این گزارش آمده است: پیشرفتهایی در بخش‌های مختلف افغانستان انجام شده و برخی از مقامات نظامی از کنار برکنار و تحت تعقیب قرار گرفتند.
 
ژنرال کیسر می‌گوید که آمادگی نیروهای افغانستانی 10 تا 20 درصد بیشتر از قبل بوده و نیروهای ویژه به رغم مبارزات سنگین در سال گذشته توانسته‌اند به هدف برنامه‌ریزی شده که یک سوم در حال مبارزه،‌ یک سوم در حال استراحت و یک سوم آنها نیز در حال آموزش هستند، رسیده است.
 
این در حالی است که بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان چندی پیش با انتشار گزارشی مدعی سربازان خیالی در ارتش افغانستان شده بود.
 
به گفته کارشناسان، فساد ناشی از ارائه فهرست این سربازان که اصلاً وجود خارجی ندارند، بسیار خطرناک‌تر از شبه‌نظامیان طالبان است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *