راه هایی برای مدیریت زانودرد و آرتروز

21:46 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۲۱۴
یکی از مفصل هایی که در انجام اکثر کارها استفاده می شود مفصل زانو است که گاهی این مفصل به دلایل مختلف دچار ضعف، ساییدگی و آرتروز می شود که باعث ایجاد درد در این مفصل می شود.
راه هایی برای مدیریت زانودرد و آرتروزبه گزارش گروه فضای مجازی، یکی از مفصل هایی که در انجام اکثر کارها استفاده می شود مفصل زانو است که گاهی این مفصل به دلایل مختلف دچار ضعف، ساییدگی و آرتروز می شود که باعث ایجاد درد در این مفصل می شود. یکی از انواع متفاوت آرتروز در زانو، از دست دادن غضروف است که باعث ایجاد درد در  زانو می شود.  در این بیماری مایع مفصلی موجود در زانو، توانایی جذب را از دست می دهد و در نتیجه باعث درد زانو و از دست دادن استئو آرتریت می شود.

تزریق ویسکو ساپلامنت (viscosupplement  ) باعث درمان مایع مفصلی در زانو می شود که به طور طبیعی زانو را در قسمت های زیرین روغن کاری می کند و درد را در زانو تسکین می دهد.

سینویسک چیست؟

یک نوع درمان است که با تزریق مایع مکمل در زانو به روان شدن و حرکت راحت تر زانو می پردازد. سینویسک یک تجویز است که تا شش ماه پس از تزریق به تسکین درد استئو آرتریت زانو منجر می شود. در زانوی مبتلا به آرتروز، غضروف به تدریج رو به وخامت می رود و مایع مفصلی را از دست می دهد و کیفیت جذب را از دست می دهد و مفاصل شروع به مالش در مقابل یکدیگر می کنند و استخوان و درد زانو احساس می شود.  فراموش نکنید سینویسک یک روان کننده زانو است و این تزریق دوز مایع مفصلی زانو را تامین می کند و درد را فقط برای شش ماه از بین می برد. سینویسک برای تسکین درد افراد مبتلا به آرتروز زانو است و رژیم غذایی و ورزش برای کسانی که از دارو های ضد درد استفاده نمی کنند.

سینویسک از چه چیزی ساخته شده است؟

سینویسک شامل مخلوطی از یک ماده ژل مانند است و حاوی ماده ای بنام  هیالورونان است که از شانه ی مرغ به دست می آید. هیالورونان ماده ی طبیعی در بدن است که به مقدار زیاد در مفاصل وجود دارد. این دارو می تواند مانند یک روان کننده و یک کمک فنر در مفصل عمل کند که زانو به آن نیاز دارد. ممکن است پس از تزریق کمی درد و ناراحتی احساس کنید که پزشک به احتمال زیاد قبل از تزریق یک عامل بی حس کننده به شما تزریق می کند که فشار را احساس نکنید.
 
عوارض جانبی سینویسک:

شایع ترین عوارض سینویسک می تواند درد، تورم، گرما و قرمزی باشد. طبق تحقیقات کمتر از ۶ درصد از بیماران این عوارض جانبی را تجربه می کنند. البته  درد ها خفیف هستند و زمان زیادی طول نمی کشند و از بین می روند. سینویسک برای کسانی است که برای درمان درد در استئوآرتریت زانو به مسکن هایی مانند استامینوفن و مسکن های ساده پاسخ نداده اند.
 
اطلاعات ایمنی مهم در مورد سینویسک :

قبل از استفاده از سینویسک شما باید با پزشک خود راجع به واکنش های حساسیتی مانند تورم صورت، زبان و گلو، اشکال در تنفس، بثورات جلدی، خارش یا کهیر و یا محصولات مبتنی بر هیالورون صحبت کنید. زیرا بعضی ها پس از استفاده از این محصول واکنش های آلرژیکی از خود نشان داده اند. در بیمارانی با آلودگی های زانو، بیماری های پوستی یا عفونی در اطراف آن منطقه ای که تزریق انجام می شود باید با احتیاط استفاده شود. زیرا ممکن است به علت مشکلات با تورم پاها روبرو شوند.

تزریق زانو باید توسط پزشک یا افراد حرفه ای مراقبت های بهداشتی تزریق شود. زنان باردار، پرستاران و کودکان باید قبل از تزریق با پزشک متخصص مشورت نمایند.
 
 منبع: دکترسلام
 
 
 


برچسب ها: درد مفاصل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *