رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتظارات بخش صنعت از دولت دوازدهم/ استراتژی توسعه صنعتی مهم ترین اولویت سال 96

6:30 - 21 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۹۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انتظارات بخش صنعت از دولت دوازدهم و اولویت‌های صنعت در سال اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال، گفت: فعالان اقتصادی به نامزدی در انتخابات رای می‌دهند که بتواند سیاست آزادسازی اقتصادی و شفاف سازی اقتصاد کشور مانند تک نرخی شدن ارز را در اولویت خود قرار دهد.
اقتصاد مقاومتی،اشتغال-تولیدمهدی پورقاضی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در ارتباط با نام گذاری سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی،اشتغال- تولید و تحقق آن در حوزه صنعت، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه صنعت در سال 96 می‌توان مورد توجه قرار گیرد آسیب‌شناسی صنعت بوده و از سوی دیگر بررسی دلایل رقابتی نبودن محصولات و صنایع داخلی را می‌توان مورد توجه قرارداد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، افزود: با توجه به رقابتی نبودن محصولات و صنایع داخلی می‌توان با تحلیل درست از وضعیت فعلی صنعت‌ استراتژی توسعه صنعتی را تدوین کرد و بر مبنای این برنامه نقشه راه صنعت  را ترسیم کرده و بهره‌وری  صنعت را افزایش داد.

وی با اشاره به انتظارات صنعت از دولت دوازدهم و اولویت آن در حوزه صنعت گفت: فعالان اقتصادی به نامزدی در انتخابات رای می‌دهند که بتواند سیاست آزادسازی اقتصادی و شفاف سازی اقتصاد کشور مانند تک نرخی شدن ارز  را در اولویت خود قرار دهد.

پورقاضی خاطرنشان کرد: مشکلات صنعت در سال‌های اخیر نادیده گرفته شده که از جمله آن می‌توان به رقابتی نبودن تولیدات داخلی و بهروری نیروی انسانی در صنایع کشور اشاره کرد از این رو تولیدکنندگان برای تولید هر واحد ارزش کالای تولیدی نیروی انسانی بالایی به کار گرفته می‌شود لذا صنایع بزرگ کشور با تورم نیروی انسانی مواجه بوده که یکی از دلایل رقابتی نبودن قیمت کالای تولید شده در سال‌های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته صنعت کشور با رشد مناسبی روبه‌رو بوده و این رشد باعث شده بخشی از صنایع کشور فعال شود اما همچنان رکود در صنایع ادامه دارد و برای حل این موضوع باید دولت درهای تجارت آزاد را بیش از پیش به روی صنعتگران باز کند و همچنین شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و تکنولوژی محیا سازد تا محصولات داخلی توان رقابت خود را افزایش دهند.

    



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *