تمام تسلیحات شیمیایی دولت سوریه در سال 2014 از این کشور خارج شد

14:35 - 17 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۰۶۲
وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارت بی‌اساس مقامات آمریکا در خصوص عامل اصلی حمله شیمیایی به ریف ادلب، بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکا و کشورهای غربی که دولت سوریه را عامل حمله شیمیایی به منطقه خان‌شیخون استان ادلب معرفی کردند اعلام کرد که گویا مقامات دولت آمریکا فراموش کرده‌اند که در نیمه سال 2014 تمام تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور خارج شده‌اند.

دولت روسیه در این بیانیه  ضمن یاد آوری اینکه در سال 2014 روسیه و آمریکا با همکاری هم  تمام تسلیحات دولت سوریه را با موفقیت از این کشور خارج کردند از دولت آمریکا خواسته که از قطعنامه پیشنهادی مسکو در شورای امنیت سازمان ملل درخصوص حمله شیمیایی در استان ادلب پشتیبانی کند.

بر این اساس دولت روسیه اظهارات مایک پِنس معاون دونالد ترامپ که  پس از  حمله شیمیایی در ادلب ضمن ادعای اینکه دولت بشار اسد عامل این حمله است مدعی شده که مسکو و دمشق به تعهدات خود مبنی بر انهدام تسلیحات شیمیایی دولت سوریه عمل نکرده‌اند بی‌اساس می‌داند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که  بسیار عجولانه است اگر دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب کنیم اما دولت روسیه بر شروع یک تحقیقات جامع دراین‌باره پافشاری می‌کند.

روز سه‌شنبه رسانه‌های خبری گزارش دادند که در پی حمله شیمیایی به منطقه خان‌شیخون سوریه نزدیک به 80 نفر کشته و 200 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 ارتش سوریه و نیروهای روس با انتشار بیانیه‌های جداگانه هرگونه دخالت در حمله شیمیایی به غیرنظامیان در ریف استان دلب را به شدت تکذیب کردند و آن را مشکوک توصیف کردند.

با این حال گروه‌های تروریستی در سوریه و حامیان غربی آنها در همان ساعات اولیه در خط خبری هماهنگ مدعی شدند که دولت سوریه این حمله شیمیایی را انجام داده‌است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *