کمتر از 100 مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد

10:47 - 17 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۹۸۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر تعداد مدارس ماندگار در کشور کمتر از 100 مدرسه است.
مدرسه ماندگار البرزبه گزارش گروه جامعه ،محمدتقی نظرپور با بیان اینکه مکان‌یابی یکی از اساسی‌ترین مباحث فنی اجرای کار است، اظهار داشت: مکان‌یابی برای احداث فضاهای آموزشی باید با دقت صورت پذیرد؛ در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که دیگر نیازی به تیپ‌سازی فضای آموزشی مدارس نداریم و باید فضای آموزشی متناسب با زمین و نیاز منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه برخی مدیران مناطق در زمینه معماری مدارس گلایه دارند، افزود: آنان معتقدند که سازه مدارس در برخی موارد موجب جلوگیری از فعالیت ورزشی دانش‌آموزان می‌شود بنابراین باید در طراحی فضاهای آموزشی به خصوص سالن اجتماعات و نمازخانه مدارس دقت شود.

نظرپور با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات فنی از مهم‌ترین موارد در ساخت فضای آموزشی است، خاطر نشان کرد: با رعایت این دستورالعمل‌ها، عمر بهره‌برداری از مدارس افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس ماندگار در سراسر کشور، کمتر از ۱۰۰ مدرسه است، افزود: باید مدارس با عمر طولانی احداث شود و این موضوع شامل مدارس خیرین هم می‌شود.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تعمیرات موجب کاهش عمر مفید مدارس شود، افزود: دقت در این حوزه‌ موجب افزایش ۱۵ درصدی هزینه‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: توجه به نظارت در ساخت فضای آموزشی با کیفیت از اولویت‌های سازمان نوسازی است و اگر نظارت بر مصالح مصرفی در احداث فضای آموزشی مطلوب نباشد، افزایش هزینه‌ها را درپی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه سازمان نوسازی باید در نگهداری مدارس دخالت کند، افزود: تلاش خواهیم کرد برای نگهداری ساختمان‌های آموزشی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، ردیف بودجه مستقل داشته باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *