رونق نداریم از رکود هم خارج نشده‌ایم

10:24 - 14 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۷۶۸
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از نتایج ملموس اقتصاد مقاومتی ایجاد رونق و به حرکت درآمدن چرخ تولید و ایجاد اشتغال است.
نه رونق داریم نه از رکود خارج شده‌ایم/ دولت اقدامی برای رفع موانع تولید نکرده است سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با راه نو با اشاره به بیانات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اثرات اجرای اقتصادمقاومتی در زندگی مردم دیده نمی شود، گفت: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید در بهبود وضعیت معیشتی مشاهده شود،اما مردم تاکنون بهبود معیشت را در شرایط زندگی خود احساس نکردند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه یکی از نتایج ملموس اقتصاد مقاومتی ایجاد رونق،به حرکت درآمدن چرخ تولید و ایجاد اشتغال است،افزود: متاسفانه در سال 95 علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی؛نه تنها اقتصاد کشور شاهد رونق نبود، بلکه از رکود خارج نشده است.

موسوی لارگانی بااشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین 20تا 30درصدی فعالیت می کنند،ادامه داد:قطعا یک بنگاه تولیدی و واحد صنعتی با 30درصد ظرفیت تولید ضرر بسیارسنگینی متحمل می شود،چراکه ماشین آلاتی که می توانند کالای بیشتری تولید کنند،با حداقل ظرفیت در حال انجام فعالیت هستند.

وی یادآور شد:کاهش قدرت خرید مردم یکی از نتایج عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است زیرا در صورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود می یافت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:معمولا در پایان سال که هزینه های خانواده ها چندبرابر می شود،کاهش قدرت خرید مردم خانواده ها را دچار مشکل می کند.

مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، روی موضوع توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات تاکید دارند.

موسوی لارگانی ادامه داد: : باید پذیرفت در سال 95 اقدامات عملی در زمینه  رفع مشکلات اقتصادی انجام نشد به دلیل اینکه اگر این مهم اجرایی می شد اشتغالزایی با رشد چشمگیر و بخش تولید با رونق محسوس روبرو می شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری روی موضوع جلوگیری از واردات بی رویه و همچنین مقابله با قاچاق کالا تاکید دارند و اگر مسئولان اجرایی در این زمینه عملکرد مطلوب داشته باشند شرایط برای رونق تولید فراهم می شود که به اشتغال زایی منتهی می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید می‌شوند، باید حرام شرعی و قانونی شناخته شود، افزود: باید اولویت برخورد با قاچاقچیانی باشد که با کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می کنند.
 
موموسوی لارگانی تصریح کرد: تولیدکنندگان در کشور با مشکل سخت گیری در زمینه اخذ مالیات، عملکرد ضعیف شبکه بانکی و امور بیمه ای روبرو هستند که باید این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه هزینه های تولید در کشور بالا است، افزود:  تسهیل شرایط بخش تولید، زمینه رونق اشتغالزایی را در کشور فراهم می کند و باید تمامی مسولان با همدلی و همکاری زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیل صادرات و توجه به بازار بین المللی یکی دیگر از مولفه های مهم است که در رونق تولید واشتغالزایی نقش مهمی دارد.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *