درخواست تجدید نظر وزارت دادگستری آمریکا درباره حکم تعلیق دستور ترامپ

11:04 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۰۷۶
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در برابر حکم تعلیق نامحدود دستور مهاجرتی ترامپ از سوی قاضی فدرال ایالت هاوایی درخواست تجدید نظر می‌کند.
درخواست تجدید نظر وزارت دادگستری آمریکا درباره حکم تعلیف دستور ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در برابر حکم تعلیق نامحدود دستور مهاجرتی ترامپ از سوی قاضی فدرال ایالت هاوایی درخواست تجدید نظر می‌کند. 

قرار است وزارت دادگستری درخواست تجدید نظر را به شعبه نهم دادگاه استیناف در سانفرانسیسکو ارائه دهد.

ماه گذشته نیز کاخ سفید در برابر حکم تعلیق دستور ترامپ از سوی قاضی فدرال ایالت واشنگتن درخواست تجدید نظر خود را به شعبه نهم دادگاه استیناف ایالت سانفرانسیسکو ارائه داد اما در نهایت حکم تعلیق دستور ترامپ تأیید شد.

وزارت دادگستری آمریکا اوایل وقت روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان این خبر اعلام کرد که با تصمیم قاضی فدرال ایالت هاوایی مخالف است. 

روز پنجشنبه 30 مارس «دریک واتسون» قاضی فدرال ایالت هاوایی حکم تعلیق دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از 6 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را به طور نامحدود تعلیق کرد.

دریک واتسون پیش از این در دادخواستی که در دادگاه هاوایی در اعتراض به دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ ثبت شده بود، این دستور را به چالش کشید و اعلام کرد که این دستور با قانون اساسی آمریکا در راستای منع تبعیض مذهبی در تضاد است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *