جزئیات تمدید حکم تعلیق فرمان ضد مهاجرت ترامپ از سوی قاضی فدرال هاوایی

10:17 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۸۷۴
قاضی فدرال ایالت هاوایی در آمریکا حکم تعلیق دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از 6 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را تمدید کرد.
تعلیق فرمان ضد مهاجرت ترامپ از سوی قاضی فدرال هاوایی تمدید شد
به گزارش گروه بین‌الملل ، قاضی فدرال ایالت هاوایی در آمریکا حکم تعلیق دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از 6 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را تمدید کرد.

«دریک واتسون»  پیش از این در دادخواستی که در دادگاه هاوایی در اعتراض به دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ ثبت شده بود، این دستور را به چالش کشید و اعلام کرد که این دستور با قانون اساسی آمریکا در راستای منع تبعیض مذهبی در تضاد است.

دونالد ترامپ دستور ضد مهاجرتی جدید را در روز 6 مارس امضا کرد و دریک واتسون نیز این دستور را در تاریخ 15 مارس به حالت تعلیق در آورد.

رویترز در گزارشی نوشت: دریک واتسون و دیگر دادستان‌های مخالف با این دستور اعلام کرده‌اند که این دستور ترامپ با انگیزه‌های نژادی و مذهبی انجام شده است.

دونالد ترامپ پیش از این و در روز 27 ژانویه دستور اولیه ضد مهاجرت خود را امضا کرد که این اقدام باعث به وجود آمدن تظاهرات و واکنش‌های گسترده در امریکا و دیگر کشورهای جهان شد.










ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *