با چه روش هایی می توانیم مانع شل شدگی پوست خود شویم؟

22:21 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۶۰۵
اکثر مواقعی که وزن خود را پایین می آورید دچار این حالت در اعضای بدنتان می شوید این حالت در اثر رژیمهای نادرست و برنامه ریزی نشده پدید می آید.
به گزارش گروه فضای مجازی، فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر شخصی از الگوی غذایی صحیح تغذیه پیروی کند و از همه‌ی گروه‌های غذایی مصرف کند دچار عوارض ناشی از لاغری نمی‌شود و یا اگر هم شود این عوارض خیلی کم و ناچیز است نسبت به زمانی که فرد از رژیم‌های نادرست استفاده می‌کنند.

وی افزود: رژیم‌های تک خوری یا پروتئینی نمونه‌ای از رژیم‌های ناصحیح هستند و باعث شل شدن پوست می‌شوند. به علاوه وقتی فردی کاهش وزن زیادی دارد شل شدن پوست کاملا طبیعی است.

فرح‌بخش در خصوص روش‌های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست اظهار کرد: از مایعات زیاد استفاده کنید، مصرف سبزیجات را افزایش دهید چون سبزیجات حاوی فیبر می‌باشند و آب را درون خودشان نگه می‌دارند و در نتیجه به سلامتی و شادابی پوست کمک می‌کنند.
 
همچنین استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین هم در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد کاهش وزن زیادی داشته برای نمونه بیش از ۵۰ کیلوگرم در این حالت پوست بدن شل می‌شود و نیازمند جراحی‌های پلاستیک است.

فرح‌بخش درباره مهمترین ویتامین‌هایی که به سلامت پوست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مهمترین ویتامین که به سلامت پوست کمک می‌کند ویتامین c است که برای کلاژن سازی حائز اهمیت است چون کلاژن داربست پوست محسوب می‌شود. به علاوه ویتامین A و ماده‌ی معدنی روی در کنار سلنیوم هم نقش به سزایی در سلامت پوست دارد.

وی در پایان به مصرف مرکبات، قرص جوشان ویتامینC و مصرف کافی و مناسب آب را توصیه کرد.
 
منبع: دکترسلام
 
 
 

برچسب ها: کاهش وزن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *