بهترین روش برای تشویق کودکان

1:59 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۴۸۴
موثرترین روش‌ در ترغیب و تشویق کودکان به انجام کاری در ابتدا تشویق اجتماعی، بعد فعالیتی و در آخر تشویق مادی است.
به گزارش گروه فضای مجازی، موثرترین روش‌ در ترغیب و تشویق کودکان به انجام کاری در ابتدا تشویق اجتماعی، بعد فعالیتی و در آخر تشویق مادی است. پس تا می‌توانید از تشویق و تحسین کلامی استفاده کنید چون هم رایگان و در دسترس هست و هم بسیار موثر و کارآمد. در ضمن هیچ‌وقت هم برای بچه عادی و تکراری نمی‌شود.

تشویق مادی می‌تواند شامل خریدن اسباب‌بازی یا شکلات باشد و تشویق فعالیتی مثل بازی کردن، پارک رفتن، آب بازی در حمام یا هر فعالیت دیگه ای که کودک به آن علاقه‌مند است.

تشویق‌های اجتماعی هم مثل گفتن کلمات تحسین‌کننده، «آفرین»، «من به تو افتخار می‌کنم»، «تو قهرمانی» یا رفتارهایی مثل «دست زدن»، «بوسیدن»، «نوازش کردن» و.... است.

* توجه: به خاطر داشته باشید که تشویق مادی و خریدن جایزه، انگیزه کمی در کودک ایجاد می‌کند و خیلی زود هم برای کودکان عادی می‌شود.

در مورد تشویق‌های مادی برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد، می‌توانید از جدول جایزه استفاده کنید. در این روش کودک بعد از چند بار انجام دادن یک کار خوب به جایزه‌اش می‌رسد.

درضمن همیشه هم به دنبال استفاده از شیوه‌های موثر تشویقی و تنبیهی نباشید. خیلی وقت‌ها اگر با زبان شوخی و طنز و بازی با کودک حرف بزنید و چیزی را از او بخواهید، بدون اینکه نیازی به دادن جایزه باشد، کودک آن کار را با جان و دل انجام می‌دهد.
 
منبع: سلامانه
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *